Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - demperweerstand

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #12754 - demperweerstand
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 68394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 14-10-2003 19:17 Print reply
Posts: 4966
Hoi misschien heb je hier wat aan, ik denk het wel, het is wel groot weer niet of dat een probleem is, zoja verwijder ik mijn replie wel




 
Daan Da Man 14-10-2003 19:36 Print reply
Posts: 2064
sow das alles wat ik nodig had tnx mr pain!

nou... kheb verders geen zin om op al jullie replys te reageren (ik voel me aangesproken:P)

hardstikke bedankt, ik kan weer verder.
keep up the discussion!

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 14-10-2003 19:39
 
Pingu 14-10-2003 20:01 Print reply
Posts: 1842
als je het goed leest (ik heb het artikel) kom je erachter dat je een bepaalde tailpipe dia moet hebben, dikker of dunner geeft verlies.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blorn 14-10-2003 20:16 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]


Heb je serieus het verschil getest tussen met en zonder demper? Is wel interessant om te doen, maar ik denk niet dat mn buurt daar zo blij mee is...
Heb op mn NSR Tecno, RS250 en zonder demper getest. Ook ooit met Tecno en verlengde stinger.

- Tecno demper met 15cm langere stinger
- Tecno demper
- Zonder
- RS250

Dat is dus van 'snel' naar 'langzaam'. De verschillen zijn echter niet echt heel erg merkbaar (je mist geen hele pk's ofzo ). Maar hoe meer je veranderd, hoe meer je gaat merken.

Dus met een stinger van 60cm waar 2 bochten inzitten, en dan ook nog eens 2 dempers loop je een hoop vermogen mis.
 
Blukaap 14-10-2003 20:27 Print reply

Posts: 10006
Een merkbaar vermogensverlies praat je overigens al gauw over complete paardjes.
0,2PK oid zul je niet zo gauw merken tijdens het rijden, misschien dat je iets merkt doordat ie er minder vloeiend door loopt.
 
Bastila is lief
Daan Da Man 14-10-2003 20:32 Print reply
Posts: 2064
jow ik heb al wat bedacht:

Aangezien het toch een straat-race combi wordt:

De dubbele seatpipe komt gewoon, mede als de undertail. ik maak voor het gewone gebruik een Y klep in het stingertje, vlak nadat ie in me kap verdwijnt. daar splits ik hem in een open pijpje en de dubbele seatpipe. oftewel wil ik al het vermogen, dan zet ik hem op 'racemodus'

Niet echt het allerbeste wat er is... maar ik WIL perse die dubbele seatpipes, maar ook een mogelijkheid om al mijn vermoge het beste te gebruiken.
 
De Schout 14-10-2003 21:09 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Je zou misschien ook een normale stinger, met daarover een dikkere buis kunnen maken, maar ik denk dat dat slechte invloed heeft, omdat het dan in feite een conus wordt, met dus een zuigende werking (net als eerste deel expansiepijp). Of dat ook echt zo is weet ik niet, ik denk het wel , omdat er minder weerstand is en de geluidsgolven weer kunnen expanderen.


zou ook wel is heel positief kunnen werken, gassen worden uit de uitlaat gezogen, dus je kunt de begin dia van de stinger kleiner maken, dus minder golven die niet teruggekaats worden, dus misschien wel een heel klein beetje vermogenswinst. als mijn logica klopt tenminste
 
tune tweak fiddle bang bummer
Pingu 15-10-2003 11:23 Print reply
Posts: 1842
Ik denk eigenlijk dat het niet werkt, en dat er teveel uitgezogen word. Mits je zoals jij zegt de tail in dunner maakt, dat het elkaar opheft. Toch geloof ik er niet echt in
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Honda MBX80 15-10-2003 21:41 Print reply
Posts: 258
Het feit dat er een demper op je uitlaat zit heeft,niet alleen te maken dat ie er op zit om het geluid dat je "racemonster" produceert te reduceren, maar ook om het feit dat de demper in meerdere gevallen ook wel als een verlengde van de tailpipe word gebruikt. De diameter heeft ook heel erg veel invloed op de prestaties, de binnendiameter bedoel ik dan, het mooiste is dat de demper +- dezelfde binnendiameter heeft als de tailpipe. Ben met een kennis bezig geweest met een 50cc racertje voor de SOBW, en daar zijn we dus tot de conclusie gekomen, dat het verschil in dempers tot een max. verschil van 2 (achterwiel) pk's, op de testbank, uit kan komen in ons geval. En daaruit bleek dat de demper die het minste geluid produceerde het meeste vermogen leverde, dit was een carbon Metrakit dempertje, artikelnummer 15600 op 50cc.nl.
Dus het er zo maar aftrekken van je dempertje, kan in sommige gevallen misschien een voordeel opleveren, maar ik denk in het geval van berekende duurdere uitlaten, het resultaat alleen maar negatief uit zal pakken.
 
Blukaap 15-10-2003 21:56 Print reply

Posts: 10006
In het boek van Bell stond meen ik dat de binnendiameter vd demper ong 8mm groter moet zijn dan de binnendiameter vd stinger.

Maar wat ik zogauw niet weet is of dat met een stinger op ideale maat was, waar de demper dan als het ware bijgebakken moest worden.
 
Bastila is lief
Nasic 3-11-2003 16:49 Print reply
Posts: 890
De ervaring bij rs'en is dat de combinatie van een mooie seatpipe en prestaties niet samen gaan. er zal altijd een verlies zijn, niet direct merkbaar, maar wel af te lezen op een vermogenstestbank.

Wil je echt een seatpipe? dan zou ik kiezen voor een losse aansluiting achter je expannsie, zodat je evt kunt wisselen op meetingdagen, wanneer je dus je uiterste vermogen nodig hebt, gooi je je normale tail eronder, en voor de looks wissel je naar seatpipe.
 
Ducati 900SS

Dit topic is 68394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved