Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat past niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 216 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12418 - Uitlaat past niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 28-9-2003 22:04 Print topicpost
Posts: 1755
Ik heb gister eindelijk mijn Giannelli uitlaatje binnen gekregen

Nou goed, geprobeerd te monteren, bij de cilinder paste het allemaal prima, maar hij komt achterin veelste hoog uit, zal ik maar zeggen...hij moet net over mn achterveer heen lopen, maar hij loopt een centimeter of 10 hoger...mn buddyseat ligt er nou tegenaan en mn demper past er al helemaal niet op...

Goed, het gaat hier dus om de Giannelli uitlaat van swiss (zit/zat hier ook op het forum) en die heeft em volgens mij ooit es verbogen op de bigmeeting 2002 ofzoiets, kan ik me herinneren. En hij heeft em op een MTX-o.t. gehad. En ik wil em dus op een MT hebben. Hij ziet er trouwens precies hetzelfde uit als de Giannelli voor MT die op 50cc staat.

Wat is nu de veiligste manier om em zo te buigen dat ie past, en ik zo min mogelijk prestatie-verlies heb (of kans op breken/knikken enzo )...
 

mikey 28-9-2003 23:27 Print reply
Posts: 2392
misschien afslijpen en truglassen in de positie die je moet

ikzelf had geen probs met me giannelli maar er is wel degelijk verschil tss die van MTXot en MT
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
huh 29-9-2003 16:02 Print reply
Posts: 1755
Okee, kheb nou een grote 22mm buigtang van het werk van mn pa kunnen lenen...daar heeft mn pa wel eens waterleidingsbuizen mee gebogen, dus het zal wel moeten lukken zo. Alleen hopen dat ie niet breekt ofzo

Het gaat trouwens enkel om de stinger die een stukje omlaag gericht moet worden.
 
huh 29-9-2003 22:35 Print reply
Posts: 1755
Hmm ok, ik heb het zelf al geregeld

Om het topic maar even goed te maken, zodat mensen later misschien de search kunnen gebruiken, zal ik maar zeggen wat ik gedaan heb...

Zoals ik al zei, het uiteinde van de Stinger (daar waar de demper op komt) zat zon 10 cm te hoog...dus met een speciaal stuk gereedschap om metalen buizen te buigen, het begin van de stinger een klein stukje naar beneden gebogen, zodat het uiteinde een end omlaag kwam...als ik toen echter de einddemper monteerde, hing die schuin omlaag...dus moest het uiteinde van de stinger weer omhoog gebracht worden --> buigen dus weer...maar toen kwam ie weer te hoog enz. enz. enz... dus een heel gebuig...maar goed nou zit ie redelijk goed.

Dus eind goed al goed

Al rijdt ie nog steeds kut, maar da komt nie door de uitlaat
 
xplodus 30-9-2003 9:37 Print reply
Posts: 124
LOL, weet je wel wat dat gereedschap kost bij ons in de winkel

50 euro voor zon BUIGIJZER(officiele benaming)
 
Laten we lekker link gaan doen!!! :-)
Luc 30-9-2003 9:40 Print reply

Posts: 3590
ik zou em gewoon met een flinke gasbrander heet stoken, zolang, tot dat hij egt HEET is, en dan buigen, dan hep je de minste kans op breken/scheuren lijkt mij..

als jem mar op de plaats buigt, waarie eerst ook gebogen was...
 
Blukaap 30-9-2003 15:12 Print reply

Posts: 10008
Hij heeft 'm al gebogen .
 
Bastila is lief
huh 30-9-2003 15:58 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Hij heeft 'm al gebogen .


Haha idd

En het heet idd een buigijzer, dat wilde ik nog editten, kwas et ff vergeten. Zijn idd iets van 50 euro (vulde mn pa in op zon uitleenbonnetje) en zijn in verschillende diameters te verkrijgen enz...deze was 22mm btw.

Kheb em trouwens niet kunne buigen op de plek waar ie eerst verbogen was ...het was namelijk zo, hij was precies op de plek verbogen waar de expansiekamer in de stinger overgaat (dat eerste gebuig was duidelijk niet met een buigijzer gedaan trouwens )...nou heeft zo'n buigijzer aan allebei de kanten vanaf waar je gaat buigen een beetje plek nodig en die ruimte moet even dik zijn als de buis zelf (22mm in dit geval dus). Maar bij de expansiekamer wordt die uitlaat meteen een stuk dikker natuurlijk...kheb em dus een stukje verder op moeten buigen, das wel jammer, want nou loopt ie eerst in een knik omhoog en daarna loopt ie netjes gebogen omlaag.
 
User 927 30-9-2003 23:06 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]

kheb em dus een stukje verder op moeten buigen, das wel jammer, want nou loopt ie eerst in een knik omhoog en daarna loopt ie netjes gebogen omlaag.


Hmm klinkt interresant, foto?
 
huh 30-9-2003 23:09 Print reply
Posts: 1755
Kheb geen digi cam helaas, dus als ik er nou een foto van maak staat ie volgend jaar pas op het forum ofzo

Neej maar de knik omhoog ziet er nie zo indrukwekkend uit ofzo, maar de bocht omlaag op zich wel . Kzal kijken of ik een digicam kan regelen, maar ben bang van nie...
 

Dit topic is 1105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved