Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb met carter inlaat..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12387 - mb met carter inlaat..
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 29-9-2003 23:54 Print reply
Posts: 10000
btw, ?ls ie nou al es optimaal getuned is...dan zou een carterinlaat mss wel meer zin hebben...

dat ramair moet je dus ook weer iets met je vlotterkamer doen he...vacuum ietsen ofzo dmv een slangetje in je luchtfilter oid..zoiets was het...

harrie kan het wel mooi uitleggen
ik denk dat als je een rechte uitlaat zou zetten zonder bocht op een brommie met carterinlaat (hoeft btw geneens carterinlaat te zijn) dat vermogenwinst hebt..

maar aangezien ze dat niet maken is het blijkbaar belangrijker dat de uitlaat goed gekoeld wordt..wat al uitgelegd is. dus als je een gekoelde uitlaat (desnoods met luchtstromingen/waterkoeling (gaat toch koken man ) ) recht naar achter laat lopen heb je optimale prestaties...theoretisch.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 29-9-2003 23:57 Print reply

Posts: 14825

mooier plaatje..

Echter vraag ik me af in hoeverre een normale (in dit geval mbx) zuiger een gedesaxeerde pistonpen heeft.. Ik zal dr naar kijken.. als t wel zo is dan laat ik hem zoals jij al zegt op de orginele stand staan... scheelt nogal wat slijtage en dus weerstand

Ik dacht net ff te snel van dat als je cil om draait, bla bla.. was vergeten dat kruk zelfde kant op blijft draaien... verklaart mijn hersen-spinsel

edit: bij nader inzien.. volgensmij boeit t geen fuck aan welke kant je de zuigerpen staat... hij kantelt toch wel voor bdp in dit geval.. dus boeit nix ja (zolang t maar n nieuwe zuiger + wand is.. )

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 30-9-2003 0:01
 
Martijn 30-9-2003 0:01 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

afbeelding
mooier plaatje..

Echter vraag ik me af in hoeverre een normale (in dit geval mbx) zuiger een gedesaxeerde pistonpen heeft.. Ik zal dr naar kijken.. als t wel zo is dan laat ik hem zoals jij al zegt op de orginele stand staan... scheelt nogal wat slijtage en dus weerstand

Ik dacht net ff te snel van dat als je cil om draait, bla bla.. was vergeten dat kruk zelfde kant op blijft draaien... verklaart mijn hersen-spinsel


Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 29-9-2003 23:58

ding heeft wel gedesaxeerde zuigerpen/bigend weet ik bijna zeker anders ratelen die dingen als de pest, als je gewoon goed kijkt zie je het ook wel

tis ook best ingewikkeld ...voor geni?n de makkelijkste dingen zijn het moeilijkst te begrijpen, je gaat vaak ingewikkelder denken..

als je kruk de andere kant op zou draaien zou de desaxatie gespiegeld moeten worden in BDP, kan door de zuiger om te draaien, maar dan moet je kruk ook andersom...maar dat boeit niet want je kruk draait de zelfde kant op.

ik wil ook een omgekeerde cil kan alleen niet op tsx..zit je met je membraam enzo (hmzz dan maar op carter )

maar dit had ik dus ook aan je uitgelegd op de BM, maar toen was je dronken ofzo (toen we in die stoel lagen (lukkes waar blijft mn band))

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 30-9-2003 0:03
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 30-9-2003 0:17 Print reply

Posts: 14825
jaja, ik wist toen ook wel wat het was hoor
Toen ik in die stoel lag was ik ook best ver heen volgensmij (jij ook, zo stoned als n knarie )
 
Martijn 30-9-2003 0:21 Print reply
Posts: 10000
die avond was ik dacht ik nuchter ...maar weet ik niet zeker meer...

of was dat ook die avond dat jij buiten ging slapen en ik de boel ondergekotst had..

btw...vlgs mij had je wel gelijk
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 30-9-2003 0:24 Print reply

Posts: 14825
ik weet t niet meer tis allemaal 1 grote blurr... ik was erg wappie dus
 
DaBramba 30-9-2003 9:57 Print reply
Posts: 46
Wat maakt het nou weer uit hoe warm de uitlaat wordt als je alleen maar ff een kleine run hoeft te maken? die extra koelingszooi die je er anders op zou bouwen zou volgens mij alleen maar overbodig gewicht toevoegen...

en perse binnenrotor bij roterende inlaat? hoeft echt niet... je kan de schijf namelijk ook gewoon door een snaar aan laten drijven vanaf de krukas, net zoals bij sommige kartblokken als de SV31 ofzo (als ik het goed heb )
 
orange 30-9-2003 10:19 Print reply

Posts: 672
goed waarom ik deze topic geplaatst heb is omdat ik deze week bij een klas genoot 2 of 3 mb blokkies kan kopen... waarvan ik er zo ie zo 1 ga reviceren.. zodat er onder mijn mb een goed blok hangt. waarmee ik zo ie zo de rest van de winter mee naar school kan rijden..

en omdat ik in het voorjaar mijn ov krijg wil ik es gek gaan doen met me brommer.. zo snel als het maar kan natuurlijk!. en het liefst ook nog watergekoeld.. dus nu ben ik aan het uitzoeken wat ik ga doen.
het liefst met een 50 blok en geen 80 blok..

lucht slang bij dat karter inlaat ken je ook om buigen dat ie niet alle troep van het voor wiel mee krijgt.. (pvc buizen ofzo.) die dan laten lopen naar boven.. voor boven de radiateur.
koeling van de uitlaat ken je door van die flappen er aan te lassen.. en ook ruimte te houden tussen radiateur en cillinder (als dat mogelijk is)
(zag vorige week een zeta 70 op mb en daar zat dacht ik maar weinig ruimte tussen cillinder en radiateur)
en kwa cillinder timing.. het zou toch juist voordeliger moeten zijn.. meer spoelpoorten dus meer benzine + lucht.. en wat ook al eerder wordt opgenoemd dat de benzine en lucht beter wordt gemengd..
voor de rest over de eigenschappen van het tuningwerk moet ik me meer inverdiepen want ik snap een aantal dingen nog niet maar ff wat tekst lezen en ik oop dat het ik er wat meer van snap..

 
Neonlampje 30-9-2003 13:25 Print reply

Posts: 14825
meer spoelpoorten.. ga je die zelf erbij boren ofzo?
 
orange 30-9-2003 14:03 Print reply

Posts: 672
wat zit er dan op de plek van de inlaat van watergekoelde cillinder (bijvoorbeeld scootie) ook spoelpoorten toch? of is dat stuk gewoon helemaal gevuld..

 
Neonlampje 30-9-2003 14:06 Print reply

Posts: 14825
Je zult om echt winst erop te gaan maken een cilinder op moeten plaatsen die voor carter inlaat gemaakt is... maar onderschat t niet
 
Pingu 30-9-2003 14:06 Print reply
Posts: 1842
mengsel kan minder goed gemengd worden, en je hebt niet door wat timing inhoud denk ik??
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
orange 30-9-2003 14:34 Print reply

Posts: 672
zit nu ff met paint een tekening te maken over wat voordeel kan zijn.. .over half uurtje klaar..


edit
klote dat me cd met autocad 2004 het nu niet doet. maar ja

Dit bericht is ge-edit door orange op 30-9-2003 14:35
 
orange 30-9-2003 14:46 Print reply

Posts: 672
klaar alleen nu nog webspace..
iemand die wat ruimte heeft zonder dat ik me weer als een gek moet aanmelden waarbij ik zelfs me lievelings kauwgom moet opgeven zich aub melden!!
 
rebuild nsr 30-9-2003 15:04 Print reply
Posts: 494
die leibaan krachten d(slijtage op een kant van de cilwand) houd je tog omdat je krukas de drijfstang tog altijd meer de kant van z,n draairichting opstuurt. daarom maken ze de cilinder wand aan een kant ook sterker
 
nothing beats a cubic inch

Dit topic is 4285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved