Mr Pain |
29-9-2003 21:40 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
[...]
En datheeft suzuki dus op hun tsxen , jammer dat het niet echt werkt.
Edit: wel met een normale inlaat.
Dit bericht is ge-edit door Rudy op 29-9-2003 21:36
ja carter en membraam(n), maar wanneer wat nou werkt dat ligt dus weer aan de dikte van de membraam(n) klepjes, maar hij krijgt wel gewoon altijd carter inlaat wow dit gaat met iets te ver
maar gecombineerd inlaat systeem wil eigenlijk niet heb ik net bedacht, of je moet een soort van computer hebben die bij een bepaalt toerental je carb's verwisselt (doormiddel van klepjes) enzo maar ik denk dat dat niet echt slim is ivm gewicht vermogen winst?
heeft iemand hier iets nuttig's over te zeggen, of denk ik gewoon te moeilijk en te dom?
|
|
|
|
Neonlampje |
29-9-2003 21:53 |
 Posts: 14825 |
bart: je hebt idd gelijk dat de uitlaat mayb te warm gaat worden.. maargoed.. daar kom ik vanzelf achter he
verder heb je gelijk dat het beun oplossingen zijn op die manier uitlaten hoogtoeriger te maken, maar denk dan wel aan weersomstandigheden he.. voor elke buitentemperatuur een andere uitlaat is ook geen oplossing.. (maar zoals een van die sprinters bij jubbega (erg professioneel ding, daar niet van) maar die ik nog nooit zonder lappie om zn voorbocht heb gezien, dat is ook zoiets
|
|
|
|
Blorn |
29-9-2003 21:55 |
|
Mr Pain |
29-9-2003 21:58 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Benji: Het is gewoon membraan!! 

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 29-9-2003 21:56
ja en straks gaan er weer mensen zeuren dat het membraam is dan is het weer membraam, dus dan doe ik het gewoon zo: membraan(m) beter?
maar goed is mijn idioot of zou het wel kunnen? met gecombineerde membraan(m) en roterende inlaat
|
|
|
|
Blorn |
29-9-2003 22:01 |
 Posts: 13825 |
Zoek maar op in woordenboek, technische encyclopedie what ever: Het is MEMBRAAN.
IMHO gaat dat nooit het gewenste effect geven, als je het uberhaubt al werkend krijgt.
|
|
|
|
Mr Pain |
29-9-2003 22:03 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Zoek maar op in woordenboek, technische encyclopedie what ever: Het is MEMBRAAN.
IMHO gaat dat nooit het gewenste effect geven, als je het uberhaubt al werkend krijgt.
OKE MEMBRAAN NNNNNNNNNNN.......
maar goed dan weet ik dat mijn ideee niet zo goed was, het had gekund natuurlijk, als je niet vraagd en of probeerd weet je het nooit
|
|
|
|
Martijn |
29-9-2003 22:12 |
Posts: 10000 |
best wel off:
lude...hoe zit dat met dat project van je, heb je nog onthouden wat ik gezegd heb @ BM?? ..dat je je zuiger gewoon moet laten staan (pijl dus eigenlijk naar de inlaat dan) ivm de desaxatie  had je bij de BM nog niet aan gedacht...
de uitlaat hoeft btw geen bocht te makne als je em direct naar achteren laat lopen...
mooiste zou zijn als ie recht naar achteren loopt (en dan wss onder het kontje uitkomt)
is ook belangrijk he...
btw...wat denken jullie van een zuiger/membraamgestuurde boosterpoort als inlaat..
kun je je carter ook in een oliebad droppen..
laat maar zitten...te weinig onderdruk
hoow..oplossing..turbochargen...(maar dan heb je ook geen membraan meer nodig)
...hmm..wordt weer lekker speculeertopic zo.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Neonlampje |
29-9-2003 22:17 |
 Posts: 14825 |
desaxatie zal ik waarschijnlijk weinig last mee krijgen.. ik keer de volledige cilinder.. dus de lijbaankrachten blijven op de zelfde manier verlopen..
bovendien wordt hij redelijk nauw gehoond, zodat de kanteling zowiezo al erg beperkt gaat worden..
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
29-9-2003 22:19 |
 Posts: 8678 |
Misschien is dit wel een verschrikkelijk domme opmerking...maar als je met ventilators of zelfs waterkoeling op je uitlaat gaat werken...dan word hij toch voldoende gekoeld?
|
|
|
|
Neonlampje |
29-9-2003 22:21 |
 Posts: 14825 |
Water zat ik idd over te denken... net zoals op b.v die sneeuwscooters enzo.. zolang je maar geen variabele koeling gaat maken, daar zijn testen mee gedaan en schijnt nogal averechts te werken (tis traaag nl!)
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
29-9-2003 22:26 |
 Posts: 5996 |
koelvloeistof om je uitlaat  en dan weer gekoeld word door je radiateur
edit: copyright
Dit bericht is ge-edit door Zoetahmeerdah [Marcel] op 29-9-2003 22:27
|
|
ik haat mensen |
|
ties |
29-9-2003 22:43 |
Posts: 1333 |
het grote voordeel van carterinlaat was toch dat je meer spoelpoorten kan hebben. daar hebben ze het wel over bij het suzuki carter inlaat op rm.
|
|
|
|
Martijn |
29-9-2003 23:46 |
Posts: 10000 |
lude...de desaxatie hangt af van de afwijking van je bigend tov je bdp, en de afwijking op je zuiger bij bdp...
het maakt niet uit of je cil nu omgekeerd zit of niet, maar het heeft met de draairichting te maken...
ik hoop dat je het vat, maar als je de zuiger omgekeerd zet krijg je dus desaxatie de verkeerde kant op...ik teken het wel ff

zoals je ziet slaat het nu nergens meer op en bereik je er geen zak mee door de zuiger om te draaien...
krijgt juist tegenovergestelde...
en "van desaxatie heb ik toch geen last" slaat nergens op...als je het doet zoals ik zeg heb je er nog minder last van (en zit er niet voor nix op he...dus een goede desaxatie levert geen vermogensverlies op  maar dat snapte je zelf al denk ik)
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 29-9-2003 23:51
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
rebuild nsr |
29-9-2003 23:50 |
Posts: 494 |
je hebt een soort ram air effect hoe harder je rijd hoe meer mengsel en vermogen je krijgt doordat die luchtfilter megaveel lucht krijgt
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
Neonlampje |
29-9-2003 23:52 |
 Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rebuild nsr
je hebt een soort ram air effect hoe harder je rijd hoe meer mengsel en vermogen je krijgt doordat die luchtfilter megaveel lucht krijgt
dacht je dat? 
werkt dus echt niet in dit geval he!
|
|
|
|