Cebess |
4-9-2003 22:23 |
 Posts: 1203 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
uhhmm... ik heb de weerstand aan me lamp zitten..
maar ik weet dat hij aan me draadboom hoort.
maar dat roze draadje gaat naar me licht schakelaar..
Ja dat klopt, controleer of de weerstand ook goed massa maakt en je stuur ook goed massa is.
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
Blukaap |
5-9-2003 13:18 |
 Posts: 10008 |
Accu gewoon regelmatig nalopen of er nog genoeg vloeistof in zit.
Ken je probleem wel  .
Of je kabelboom ombouwen naar een nieuw type, dat kan ook, is niet zo heel veel werk volgens mij (spanningsregelaar/gelijkrichter, stekkertjes, paar draadjes anders trekken, klaar).
|
|
Bastila is lief |
|
Blijhoofd |
5-9-2003 14:20 |
 Posts: 7378 |
bij een tsx komt er +-60 Volt van de lichtspoel af
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Blukaap |
5-9-2003 14:27 |
 Posts: 10008 |
Geweldig, en wat schieten we daar mee op ?
Alleen maar dat er bij een TSX dus enorm veel energie rechtstreeks om word gezet in warmte.
Efficientie hebben die Suzukiprutsers ook nog nooit van gehoord dus....
 .
|
|
Bastila is lief |
|
Martijn |
5-9-2003 14:53 |
Posts: 10000 |
niet zeure harrie..
ik heb het ook...vandaag is mn lichtweerstand doorgebrand (2dagen oud) en de zekering van mn accu ook (accu + zekering ook 2dagen oud)...
vaag...licht is inmiddels ook doorgebrand..
nu had ik al 2 dingen: ?f de zekering is eruit geklapt (waarom??) en daardoor is de lichtweerstand overbelast geraakt ofzo.
?f de lichtweerstand is doorgebrand (waarom??) en daardoor de zekering van de accu doorgebrand door te hoge spanning..
of hij maakt erges kortsluiting...maar lijkt me stug...er kwam gewoon fucking rook van die lichtweerstand af ...kheb nu al weer een nieuwe weerstand... maar ben bang dat deze ook doorbrand..
wat te doen...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blukaap |
5-9-2003 14:56 |
 Posts: 10008 |
Ik zeur niet, ik plaats een opmerking die ingaat op Blijhoofd z'n eigenste "nuttige" post, daarbij zijn poging om Suzuki de lucht in te prijzen onderuit te halen.
Maar hangt die weerstand wel voldoende in de rijwind ?
Meen dat dat bij die van mij ook aardig scheelde.
|
|
Bastila is lief |
|
Martijn |
5-9-2003 15:16 |
Posts: 10000 |
hmmm hij zit zegmaar achter de koplampkap...op de plek waar ie hoort..hij wordt idd loeiheet (hoort dat?)
mss maar naast mn toeter mikken...btw..je hebt niet zo zuperveel rijwind met 55
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blukaap |
5-9-2003 17:17 |
 Posts: 10008 |
Als je licht uitstaat word ie idd gloeiend heet, dat klopt zeker  .
En je kunt het altijd proberen om 'm wat meer in de wind te hangen natuurlijk.
En zorgen dat ie goed geaard is (desnoods een apart draadje trekken).
|
|
Bastila is lief |
|
Mb5Freak |
5-9-2003 19:17 |
 Posts: 354 |
Het is heel simpel
Een MB/MT is een hogere voltage als 6 V.
Maar idd de accu beschermt je licht... die dient als een kleine weerstand, aldus dat hoort zo. Maar als je je brommer op gaat voeren zal hij dus meer toertjes gaan maken en ook een kleine aantal volts meer...
je kan 2 dingen doen...
12V bolletjes probere.. als hij t dan nog steeds doet dan is het simpel.. Spanningsregelaar kopen.. heb ik ook en t werkt perfekt...
|
|
|
|
Martijn |
7-9-2003 13:21 |
Posts: 10000 |
brommertje is niet opgevoerd...
edit: ik ga zo ff mn lichtweerstand goed aarden enzo (kun je zon ding eigenlijk doormeten? heb er nu al 3  )....en mss op een andere plek hangen, de boel nalopen op eventuele openliggende draden (zal ik ongetwijfeld tegenkomen  ) en dat fixen...neie zekering ...kijke wat ie dan doet...en dan mn licht niet meer uitzetten...
(mss was het wel een draadje wat smolt achter mn cockpit, tegen de hete lichtweerstand, en niet de weerstand zelf  )
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 7-9-2003 13:23
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
9-9-2003 8:22 |
 Posts: 8499 |
hmm er wordt weer veel onzin verteld hier..
maar het enige wat echt werkt (vind ik dan) is gewoon een NIEUW TYPE gelijkrichter/spanningsregelaar erop zetten, nooit meer problemen, werkt perfect! (heb ook maar 1 soort ervaring met die oud type zooi: slechte  )
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Cebess |
9-9-2003 14:40 |
 Posts: 1203 |
Ze zijn bij honda niet voor niets overgestapt op een ander systeem. Bij mijn Yamaha TZR zit ook zo'n spanningsregelaar & gelijkrichter kastje.
Bij stationair toerental brand mijn licht gewoon fel en bijft even fel ook bij 10.000 rpm.
Dat is gewoon het grote voordeel van zo'n nieuw type regelaar.
Dit bericht is ge-edit door Cebess op 9-9-2003 14:40
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
NSR RULEZZ |
10-9-2003 22:46 |
 Posts: 4934 |
pff wat een bullshit allemaal
als je accu een opsodemieter maakt van 30v dan is hij idd zo naar de klooten
dat krijg je er met een lullig weerstandje niet uit...
kut systeem is het jat een scooter en bou die shit erop die hebben tenmindste altijd voldoende licht
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
de_koen |
10-9-2003 22:49 |
 Posts: 5595 |
oke hier dan voor eens en vooraltijd een goede oplossing voor oud type mt
hang die weerstand aan de gele en aan de aarde
rijd constant met licht op
voor 6 volt en achter 12 volt lampjes erin
perfect licht en gaat niet stuk
klaar, accu enzo zijn niet nodig
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 10-9-2003 22:50
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
NSR RULEZZ |
11-9-2003 14:47 |
 Posts: 4934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
oke hier dan voor eens en vooraltijd een goede oplossing voor oud type mt
hang die weerstand aan de gele en aan de aarde
rijd constant met licht op
voor 6 volt en achter 12 volt lampjes erin
perfect licht en gaat niet stuk
klaar, accu enzo zijn niet nodig
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 10-9-2003 22:50
uuh
ow
nou kzal het es proberen... wrom voor geen 12v? die kan ik namenlijk gratiz aan komen :P
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|