Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 28mm rond of 32mm vlakschuif?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 650 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11723 - 28mm rond of 32mm vlakschuif?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

valentijn 3-9-2003 18:25 Print topicpost
Posts: 74
Ik ben al even bezig met het zoeken naar een juiste carb voor op mijn Kawasaki:

Dit is mijn setup:

-100cc getuned door VHS
-speciaal uitgedraaide kop, squishrand en
een hele nieuwe verbrandingskamer gedraait.
(zodat hij als een crosser door zijn versnellingen heeb trekt!!) ook door VHS
-Boyesen membraan kleppen
-NGK 9
-powerbox
-ori uitlaat =snel!!
-doppler powerfilter
-versterkte koppeling
-gereviseerd blok (c3 lagers en alle keerringen) Prox bigend + drijfstang
enz.

Wij moeten nu zelf een spruitstuk uit een
stuk alu gaan vrezen, alleen welke carb???

Ik wil waarschijnlijk een 28mm Keihin kopen,
maar nu zit ik te twijfelen of ik niet beter
uit ben met een 32mm Mikuni vlakschuif?

Zou hij dan alleen maar verzuipen of rijd ik dan heel bruut? Iemand tips (met een beetje motivatie waarom !
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!

Erik_N 3-9-2003 18:43 Print reply

Posts: 5360
28 zal het in ieder geval leuk doen, misschien dat hij met 32 vlak beetje moeite krijgt.

Den overigens dat ie met 32 vlak ook wel rijdt, zal misschien ff minder trekken. Loopt wel weer harder dus.

Wat voor brommer is het eigenlijk?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Rudy 3-9-2003 18:48 Print reply

Posts: 3471
kawa ar staat in zijn profiel...

32mm lijkt me heel erg groot. En weet je zeker dat die orginele uitlat zo goed is?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
valentijn 3-9-2003 18:54 Print reply
Posts: 74
de ori uitlaat is idd eigenlijk de beste keuze
voor 100cc, hij heeft een groot expansie vat
en maakt erg weinig geluid.

Misschien moet deze nog eens worden opengeslepen
om de doorgang naar de demper op te boren,
maar voor de rest snel zat!

Maar kan iemand wat meer vertellen over die 32mm, waarom die te groot zou zijn enz.

 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Erik_N 3-9-2003 19:05 Print reply

Posts: 5360
Zou trouwens 28 Keihin vlak kopen, als je toch geld wilt uit gaan geven.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Rudy 3-9-2003 19:08 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentijn

de ori uitlaat is idd eigenlijk de beste keuze
voor 100cc, hij heeft een groot expansie vat
en maakt erg weinig geluid.

Misschien moet deze nog eens worden opengeslepen
om de doorgang naar de demper op te boren,
maar voor de rest snel zat!

Maar kan iemand wat meer vertellen over die 32mm, waarom die te groot zou zijn enz.



Nou als je al met een orginele uitlaat rij verwacht ik niet dat hij extreem veel vermogen gaat leveren en de daarvoor nodige toeren. Je verlies met zo'n grote carburateur dan alleen maar vermogen onderin toeren voor een hele kleine winst bovenin.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ralf 3-9-2003 19:13 Print reply

Posts: 9073
Wel tjoent, maar geen fatsoenlijke uitlaat..

Dat zou mijn eerst volgende investering zijn..
 
valentijn 3-9-2003 19:29 Print reply
Posts: 74
Wie zegt dat de inlaatpoort ook niet is bewerkt!!! Hij is namelijk een stuk groter gemaakt.

Iemand nog tips over de carb keuze?
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Ralf 3-9-2003 19:34 Print reply

Posts: 9073
Wat heeft dat er mee te maken?

Ik zou er een 26 of 28 opzetten..

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 3-9-2003 19:35
 
SIWWN 3-9-2003 19:37 Print reply
Posts: 7079
Denk dat 28mm groot zat is...

Beter misschien een 26mm
 
mr200r 3-9-2003 20:20 Print reply
Posts: 5122
28 mm is groot zat denk dat 32 te groot is.
28 is al aan de grote kant.
22-28 daar tussen moet je zijn een 24 is ook al goed,heb je deze 2 om uit te kiezen of heb je nog geen carb?
 
mr200r
Eef 3-9-2003 21:29 Print reply

Posts: 2351
Ik had nou ongevver dezelfde vraag.. wat presteerd het best op me DT 125 MX?

Setup:

-Cilinder tuned (martijn gaat het fixen)
-Powerbox
-Powerfilter
-NGK 9 (boeit niet)
-Ori Uitlaat (holle demper is wel snel)
-Kop afgevlakt

Wat moet ik doen met me koppeling? trekt dees het nog of moet ik sterkere veren? en zo ja wat bevelen jullie me aan?
En weleke carb?

Std. 26mm Mikuni
28mm Mikuni
32mm Mikuni (vlakschuif)
34mm Mikuni?

en me spruitstuk heeft een binnenmaat van 28mm. (rubber) moet ik dit uitboren/frezen?


P.S. sorry dat ik je topic verneukt heb
 
aprilia2000 mod... :p
MB50TUNED 3-9-2003 21:58 Print reply
Posts: 1054
Je cilinder is getuned, waarom vraag je niet aan je tuner wat hij adviseerd? Ik denk dat hij er het meeste over kan zeggen. Hij zal (als het goed is) ook rekening hebben gehouden met beperkingen van de rest van de setup. Weet je eigenlijk wel wat er aan je cilinder is aangepast en waarom? Ik bedoel als jij je cilinder laat tunen neem ik aan dat je een bepaaald doe l voor ogen hebt. Toerental vermogen breedte powerband e.d.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Eef 3-9-2003 22:01 Print reply

Posts: 2351
Me cilinder is nu nog std. dus me uitlaat poort gaat een beetje bewerkt worden. En voor de rest wordt hij idd op me setup bijgewerkt. Ik weet het niet precies. ik zal het is aan martijn vragen
 
aprilia2000 mod... :p
MB50TUNED 3-9-2003 22:03 Print reply
Posts: 1054
Ik had het eigelijk tegen topicstarter . Maar misschien ook handig voor jou als je eerst weet wat je wilt gaan presteren/bereiken voordat je je cilinder laat tunen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Eef 3-9-2003 22:04 Print reply

Posts: 2351
hahaha, ok tnx voor de tip!
 
aprilia2000 mod... :p

Dit topic is 537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved