Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
17-6-2004 20:22 |
 Posts: 17931 |
staan best wel weer wat leuke plannen bij 
ik ga alleen de beginpost NIET updaten omdat die bug me dan alles door elkaar gooit en ik dat nooit meer goed krijg
ik ga me een begrenzer kopen van www.begrenzer.nl en daar dan dat systeem opmaken dattie alleen werkt als het neutraallampje uit staat!!
|
|
|
|
Roedi-Loerbeek |
21-8-2004 23:57 |
|
arrier |
22-8-2004 21:04 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Roedi
[...]
en hoe wil je dat gaan doen, kan ik ff met me pa overleggen (elektricien) om ook zoiets te maken.
met een relais dat schakelt zich aan door het neutraal lampje, en zo kan je een draad onderbreke die draad is dan je begrenzer.
maar weet iemand hoe het komt dat mij elco's na 2/3 keer te hebbe getest klappen?
|
|
|
|
Teunmenator |
22-8-2004 21:12 |
 Posts: 2524 |
Hoeveel volt zijn je elco's? het beste is om er te nemen van 100 volt. Ik heb dus een DT en nog steeds geen begrenzer en dadelijk begin dit schooljaar beginnen die klopjachte hiero weer. Dus kmoet nog een goeie fixe.
Ik zit er over te denken om het volgende te proberen: Ik maak van een hele dunnen metalen plaat een soort van pakking voor tussen me spruitstuk en me cilinder. Ik zorg dat er aan de bovenkant een soort klepje aan kan hangen. (stevig). Daarbij zorg ik dat ik niet alles in het midden wegsnij zodat het klepje ergens tegenaan geduwt kan worden. (wanneer het recht naar beneden staat). Er komt een veer die het klepje tegen dit middenstuk aan duwt. Aan het klepje komt een staalkabeltje die via de olienippel op me spruitstuk wegloopt (een heel stuk door een slang heen zodat het luchtdicht is). Als het kabeltje aangetrokken is zit het klepje omhoog in het spruitstuk. Als het kabeltje loskomt dan wordt het klepje naar beneden geduwt en zit het in de weg zeg maar. Ik zal zo ff een tekening maken maar op deze computer kan ik het toch niet uploade
Als iemand goeie ervaring heeft met een begrenzer waarbij je brom niet begint te stotteren en die goed verborge is dan zou ik het heel leuk vinde als die me ff inboxt  Want het idee van net daar zitte me eigenlijk iets te veel risico's aan...
|
|
|
|
Joostvdw |
22-8-2004 21:21 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
Hoeveel volt zijn je elco's? het beste is om er te nemen van 100 volt. Ik heb dus een DT en nog steeds geen begrenzer en dadelijk begin dit schooljaar beginnen die klopjachte hiero weer. Dus kmoet nog een goeie fixe.
Ik zit er over te denken om het volgende te proberen: Ik maak van een hele dunnen metalen plaat een soort van pakking voor tussen me spruitstuk en me cilinder. Ik zorg dat er aan de bovenkant een soort klepje aan kan hangen. (stevig). Daarbij zorg ik dat ik niet alles in het midden wegsnij zodat het klepje ergens tegenaan geduwt kan worden. (wanneer het recht naar beneden staat). Er komt een veer die het klepje tegen dit middenstuk aan duwt. Aan het klepje komt een staalkabeltje die via de olienippel op me spruitstuk wegloopt (een heel stuk door een slang heen zodat het luchtdicht is). Als het kabeltje aangetrokken is zit het klepje omhoog in het spruitstuk. Als het kabeltje loskomt dan wordt het klepje naar beneden geduwt en zit het in de weg zeg maar. Ik zal zo ff een tekening maken maar op deze computer kan ik het toch niet uploade 
Als iemand goeie ervaring heeft met een begrenzer waarbij je brom niet begint te stotteren en die goed verborge is dan zou ik het heel leuk vinde als die me ff inboxt Want het idee van net daar zitte me eigenlijk iets te veel risico's aan...
wat mss wel een idee is, als je in je spruitstuk een half-maantje maakt met een pinnetje dat door je olienippel gaat
als je dan aan de pinnetje trekt, moet dat halve maantje niet voor je carb uitgang zitten, duw je dat pinnetje in, dan schuift ie deels tussen je carb en spruistuk en dus begrenst ie
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Endymion |
22-8-2004 21:37 |
 Posts: 1583 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
wat mss wel een idee is, als je in je spruitstuk een half-maantje maakt met een pinnetje dat door je olienippel gaat
als je dan aan de pinnetje trekt, moet dat halve maantje niet voor je carb uitgang zitten, duw je dat pinnetje in, dan schuift ie deels tussen je carb en spruistuk en dus begrenst ie
juist goedkoop en makkelijk...
of een soort van klepje in de uitlaat..
bij de demper ofzo dat er nix meer uitkan kwa uitlaat gasse
Dit bericht is ge-edit door PRoPHeT op 22-8-2004 21:38
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Teunmenator |
22-8-2004 21:38 |
 Posts: 2524 |
ik kan niet uploade waarom weet ik niet :S.
maar met dat halve maantjes idee. Bij dat systeem kan dat maandje gaan klepperen/ verdraaien. het kan misschien te makkelijk je cilinder ingezogen worden. En je kunt het bijna niet luchtdicht bedienen that's the problem..
ik heb ook wel ooit zitte denke om een vrij dun slangetje aan de zijkant van je uitlaat te zette haaks op de normale doorgang zeg maar. Dit slangetje laat je vervolgens naar je spruitstuk lopen. In principe zou je uitlaat dan een deel van het mengsel voor je cilinder wegzuigen en dus loopt ie minder hard. Al weet ik niet of dit realistisch genoeg is, ofdat je dan echt de wanhoop nabij bent..
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 22-8-2004 21:40
|
|
|
|
Endymion |
22-8-2004 21:40 |
 Posts: 1583 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
ik kan niet uploade waarom weet ik niet :S.
maar met dat halve maantjes idee. Bij dat systeem kan dat maandje gaan klepperen/ verdraaien. het kan misschien te makkelijk je cilinder ingezogen worden. En je kunt het bijna niet luchtdicht bedienen that's the problem..
zorge dat het niet gaat klepperen ...
is niet zo moeilijk te maken
gebruik je fantasie
carb met externe sproeier de sproeier ruit draaie loopt ie lekker stationair maar kom niet boven de 20 uit
maar bij de demper maak het toch nie uit een klein gaatje waar je vervolges met een pennetje een rondje draait..
die alles tegehoud
maak in je carb een gaatje tap er schroefdraad in en als je bij een rollerbank kome draai je er een schroefke in..
stukje tuinslang in je carb doen is nog het mooiste ... simpel erop en simpel eraf
edit:kan nie type
Dit bericht is ge-edit door PRoPHeT op 22-8-2004 21:45
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Teunmenator |
22-8-2004 21:50 |
 Posts: 2524 |
Wat bedoel je met stukje tuinslang in je caberateur? luchtslang eraf, tuinslang erin. Luchtslang erop ofzo? (dus alleen als je het vantevoren weet) En met onopvallend bedoelde ik dus niet 1 of andere rare schroef op je caberateur da weten die mensen echt wel. En daarbij duurt indraaien behoorlijk lang hoor. ! je moet iets hebben waar je ff aan moet trekken of op moet duwen..
fijn dat je meedenkt he begrijp me niet verkeerd  ik vond het alleen niet helemaal realistisch net als mij idee net trouwens, maarja kmoet echt iets goeds zien te vinden. Er was een tijd geleden een topic waarna een hoop mensen een kraan op z'n uitlaat wilde zetten. Heeft iemand dat daad werkelijk gedaan? en doet die het goed?
|
|
|
|
Endymion |
22-8-2004 21:51 |
 Posts: 1583 |
boven de gas schuif doe je een stukje tuinslang kan je hem nie voluit opentrekken
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Endymion |
22-8-2004 21:51 |
 Posts: 1583 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRoPHeT
boven de gas schuif doe je een stukje tuinslang kan je hem nie voluit opentrekken
is tog een goede ..
kut wah doek nou damn ik wou edit :S
****
Dit bericht is ge-edit door PRoPHeT op 22-8-2004 21:52
Dit bericht is ge-edit door PRoPHeT op 22-8-2004 21:52
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
SuzukiMARC |
22-8-2004 21:55 |
 Posts: 3023 |
ik heb hele tijd met zoon begrenzer gerede.. stuk kachelpijp in me gasschuif
reed toen 65 ipv 90
|
|
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url] |
|
Endymion |
22-8-2004 21:58 |
 Posts: 1583 |
alleen rijd het wel kut met zoon korte gashendel slag ..
choke aan tijdens rollerbank inclusief zoon stukje slang moet goed zijn
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Teunmenator |
22-8-2004 21:59 |
 Posts: 2524 |
ja ik heb nou ook altijd een op-maat-doorgezaagde-pen bij. In principe is dat legaal omdat je het niet ff aan en uit kunt zette. En meestal pakken ze hier je certificaat af en zeggen ze waar je moet zijn. Daarna rijden ze zelf verder. Maar ze staan ook wel eens op je pad en dan heb je daar de tijd niet voor. Daarbij denk ik dat je er weinig tegenin kunt brengen als ze hem in beslag nemen omdat ze het maar raar vinde je begrenzer. En er vervolgens achter komen dat je 70cc hebt..
|
|
|
|
Joostvdw |
25-8-2004 20:10 |
 Posts: 4789 |
ik zat nog eens te denken voor een begrenzer op de puch voor een vriend van me en kwam op et volgende idee
op iedere carb zit een klein pinnetje wat de gasschuif geleid, zodat ie niet draait oid
als je nu dat pinnetje eruit boort en daar zelf een pinnetje inzet wat iets langer is, dan kan je die dus naar binnen en buiten bewegen
frees dan in je gasschuif in die geleidergleuf een diepere gleuf waar dat pinnetje dus invalt als je em naar binnen duwt
hoe langer die gleuf is hoe meer gas uitslag je hebt
dan moet je nog een klein ringetje aan dat pinnetje vast maken (loctite oid) zodat ie niet naar buiten kan vallen.
slim eh
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|