Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het grote begrenzers topic!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 715 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11715 - Het grote begrenzers topic!
Pagina 12 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 69662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-jaZper- 20-3-2004 11:48 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov

JE moet zo'n een automatische servo-retour-veer maken dan he.
Vermijd je het risico dat hij volgas blijft steken als er geen stroom is.


ja leuk en dan loopt hij aleen maar stationair als je kortsluiting hebt, leuk bedacht idee, maar nu nog zien uit te voeren

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 20-3-2004 11:54
 
groene motoren gaan harder
Tuur 20-3-2004 11:49 Print reply

Posts: 359
Ik heb hier nog wel een paar servo's staan, alleen nog iemand vinden die er wat van kent om spanningregelaartje tss servo en blok te maken?
en dan kunne we dat even gaan uittesten
 
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 12:02 Print reply

Posts: 266
Koop een spanningsregelaar die altijd, onder alle omstandigheden en inkomende voltages, omvormd naar het gewenste voltage bij de dichtstbijzijnde electronica zaak.
Sluit een draad parallel met je accu aan, maar dan wel voor de accu en niet erna, dus tussen blok en accu.
Andere draad op min, zal wel aarde of min-draad zijn, afhankelijk van de kabelboom.
daarop een gelijkrichter en dan de spanningsregelaar en dan de rest.

Dan testen..

Laat even weten als het werkt bij jullie, ik heb het nml. zelf nog niet geprobt, ben beniewd

Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 20-3-2004 12:03
 
Tuur 20-3-2004 12:09 Print reply

Posts: 359
Probeer het maar eerst
Als ik de praktische probleempjes oplos ivm. het monteren op de carb. dan wil ik het wel uittesten.
Maar daarna moet heel de schakeling voor de begrenzing zelf nog gemaakt/bedacht worden he.
 
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 12:13 Print reply

Posts: 266
Of zet het gewoon even met een modelbouw ontvanger en batterij erop.
Zendertje erbij, knopje duwen en dan kan je op afstand je gas regelen .
Geinig om ff mee te testen of het principe werkt.
Niet op die manier gaan rijden, want die ontvangers raken vrij snel gestoord en dan heb je rampage (servo gaat gigantisch schokken en draait ongecontroleerd rond.
Kan pijnlijk worden.
Ook rekenign mee houden dat en ontvanger de servo altijd naar het midden draait.
 
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 12:15 Print reply

Posts: 266
Die schakeling zal het grootste probleem niet zijn.
Ik ken missch wel iemand die dat ff kan ontwerpen.
Zijn volgens mij ook wel standaart schakelingetjes voor het besturen van een servo.
Schakel je om te bergrenzen gewoon een xtra weerstand na die potmeter met een schakelaar, krijgt ie maar half signaal...
 
Tuur 20-3-2004 12:19 Print reply

Posts: 359
of zo van die voor-regel systeempjes zoals op de afstandsbediening van een modelauto.
hehe, begint interessant te worden.
Alleen, kheb een beetje naar mijn carb gekeken, en een beetje naar mijn servo...
Maar ik vind niet direct iets om die servo daaraan te monteren.
 
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 12:26 Print reply

Posts: 266
Neen een stukje standaart gaskabel, maak een beugeltje die de buitenste huls vasthoud maar de binnenste draad gewoon doorlaat.
Dus zonn dingetje met een gleufje zoals bij het oliepompje van een mb bijv.
binnenste draad laat je een stukje uitsteken.
Schroef het beugeltje op een plaatje (ijzer ofzo) schroef een eindje verder de servo op het plaatje zodat ie in de gas dicht positie de kabel niet aantrekt, maar deze wel gewoon strak staat.
Maak de draad aan het armpje van de servo vast en voila, een perfecte aansluiting die je ook een eindje verder weg kan verstoppen.
 
-jaZper- 20-3-2004 13:56 Print reply

Posts: 3841
waarom zo moeilijk? plaats een servo met een pin die uit kan steken, op de carburateur, boor een gaatje in de wand van de carb en als je hem wilt begrenzen dan zet je de servo aan en komt het pinnetje naar buiten die voorkomt dat de schuif helemaal uit kan schuiven.
en nu de slag van je handvat, aangezien die een heel stuk kleiner word en dit zal opvallen, maak een veertje op de bovenkant van je carb zodat als je aan het eonde van je gas zit eerst dat veertje in gaat drukken waardoor het net lijkt alsof je een groote slag hebt van je carb.

of nog makkelijker niet opvoeren, scheeld een hoop gezijk en je komt van a naar b aleen je doet er iets langer over

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 20-3-2004 13:57
 
groene motoren gaan harder
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 14:08 Print reply

Posts: 266
Met dat systeem geeft ie al zijn gas al als je de handle een klein beetje aanraakt en als je dan verder draait gebeurt er opeens nix meer.
Met die servo direct op de carb word de hoeveelheid gas die je kan geven netjes verspreid over het hele bereik van je gashandle.
Is gewoon perfecter.
En imho leuker om te maken ook.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet...
Ik rijd ook bijna helemaal standaart, maar vin gewoon leuk om dit soort projectjes te verzinnen. Misschien nuttig voor veel mensen hier....als het werkt tenminste .

 
mb-cruisefather.nl 21-3-2004 13:35 Print reply

Posts: 266
HerrMolotov,nog geprobt om een servo op je carb te zetten?

 
Rik 21-3-2004 13:37 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

waarom zo moeilijk? plaats een servo met een pin die uit kan steken, op de carburateur, boor een gaatje in de wand van de carb en als je hem wilt begrenzen dan zet je de servo aan en komt het pinnetje naar buiten die voorkomt dat de schuif helemaal uit kan schuiven.
en nu de slag van je handvat, aangezien die een heel stuk kleiner word en dit zal opvallen, maak een veertje op de bovenkant van je carb zodat als je aan het eonde van je gas zit eerst dat veertje in gaat drukken waardoor het net lijkt alsof je een groote slag hebt van je carb.

of nog makkelijker niet opvoeren, scheeld een hoop gezijk en je komt van a naar b aleen je doet er iets langer over

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 20-3-2004 13:57


dan trekt hij valse lucht?

 
SuperMotard 21-3-2004 13:40 Print reply
Posts: 392
een servo is niet sterk genoeg om het gas te minderen je trekt hem zo door de servo heen.
 
Cagiva 600cc Supermotard
RiejuRR 21-3-2004 14:32 Print reply

Posts: 53
is mijn begrenzer nie goed omdat er niemand op reageerd?
 
CC x-power 21-3-2004 14:49 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiejuRR

is mijn begrenzer nie goed omdat er niemand op reageerd?


ik reageer erop...ik smelt weg
lolke...
eum,wel geen slecht idee op zich, maarja, wie weet luisteren ze niet
 
CC

Dit topic is 69662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved