Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honen of boren of helemaal niets bij nieuwe zuiger?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 708 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11039 - honen of boren of helemaal niets bi...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

springbowtje 6-8-2003 8:53 Print topicpost
Posts: 178
Ik ben van plan om een nieuwe zuiger in mijn 250 te steken. Ik vraag me echter af of ik nu de cylinder moet laten honen, boren of dat ik gewoon een nieuwe zuiger kan steken. Wat is het beste en wat is ongeveer het verschil in kostprijs? De cylinder heeft geen diepe krassen, de normale slijtage zeg maar.
Is er verder iemand die me kan vertellen welke wand een ori 250cc tsx cylinder heeft of waar ik het terug kan vinden?
 

JIMMY 6-8-2003 10:54 Print reply

Posts: 2765
als het de "normale" slijtage hebt dan hoef je er in principe niks aan te doen, maar als je toch een nieuwe zuiger neemt kun je hem wel ff laten honen..(let wel op dat je dan misschien een overmaat zuiger nodig hebt) maar door alleen te honen is dat niet nodig..wel als je hem op laat boren..

Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 6-8-2003 10:54
 
arrier 6-8-2003 12:28 Print reply
Posts: 2221
mijn buurman had t een keer over hoMen dat was iets wat je op je boormachine moest zette en dat daar de kleine strepen ervan uitgingen en dat dezelfde zuiger nog steeds paste maar kan ook een lul verhaal zijn
 
JIMMY 6-8-2003 12:37 Print reply

Posts: 2765
hehe, nee is geen lulverhaal, ik heb ook zo?n dinkie..
je zet het idd op je boormachine, en zet die in de cilinder en gaat dan boren
(bij de poorten is het wel klote omdat ie daar soms achter blijft haken..)
en als je dus aan het boren bent gooi je er steeds wat petrolium of dieselolie bij, en voile, je hebt weer een mooi strak cilinderwantje, waar idd de gewone zuiger weer in past

(het werkt trouwens niet bij krassen, het is eigenlijk puur voor de loopsporen in de wand..)


Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 6-8-2003 12:39
 
verwijderd 6-8-2003 13:12 Print reply
Posts: 4082
doen ze dus echt niet met een boor, ik ken die dingen die jullie gebruiken ook wel, zijn gewoon van die 3 potige dingen zegmaar.

maar bij brommerzaak hebben ze gewoon een paal die draait, en daar raggen ze hem wat overheen
 
springbowtje 7-8-2003 10:27 Print reply
Posts: 178
Dus het beste is om em te laten honen. Verder wil ik terwijl mijn blok er nu toch uit ligt em es controleren op enkele zaken. Ik heb echter geen idee waar ik moet op letten. Iemand tips?
 
Blijhoofd 7-8-2003 11:08 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: springbowtje

Dus het beste is om em te laten honen. Verder wil ik terwijl mijn blok er nu toch uit ligt em es controleren op enkele zaken. Ik heb echter geen idee waar ik moet op letten. Iemand tips?


lagers vervangen-keringen olie ververse
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Aprilia r-ass 7-8-2003 11:37 Print reply
Posts: 741
goed op bigendspeling lette...en krukspeling natuurlijk....als i verder goed schakelt enz...en der is nix mis met de lagers...blok mooi dicht late zitte..alleen nieuwe olie erin

 
I like Castrol!

Dit topic is 558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved