Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Choke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 583 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10826 - Choke
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ralf 25-7-2003 22:42 Print reply

Posts: 9073
Dat hij snel start, en warm minder goed loopt dan koud..
 
MB50TUNED 25-7-2003 22:42 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Erg veel mensen rijden in de zomer automatisch met een te rijk mengsel...



De vraag is of het erg is. Beter een iets te rijk mengsel, als hij maar niet inhoud.

Zoiezo is de vraag wat een juist mengsel is. Een perfecte verhouding waarmee je het meeste vermogen hebt. Of een mengsel dat iets te rijk is met een motor die niet stotterd en net iets minder vermogen heeft maar waarbij de motor beter gesmeerd en gekoeld wordt.

Verder scheelt het bij mij per carb of je met choke moet starten. 16 mikuni kreeg ik niet gestart met choke, en 24 pacco slaat af zonde choke. Maakt niet uit of ze op een 50 giet staan of 70 polini .

En bougie kleur zegt HELEMAAL niets.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Ralf 25-7-2003 22:55 Print reply

Posts: 9073
Bougiekleur is vooral op schakels erg makkelijk te beinvloeden door rijstijl, ook al controleer je je bougie op de manier zo dat de foutmarge het kleinst is, je kan er nooit volledig op vertrouwen.

Maarja, ik heb geen mengselmeter
 
spaanplaat 26-7-2003 12:31 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Bougiekleur is vooral op schakels erg makkelijk te beinvloeden door rijstijl, ook al controleer je je bougie op de manier zo dat de foutmarge het kleinst is, je kan er nooit volledig op vertrouwen.

Maarja, ik heb geen mengselmeter afbeelding


http://www.quickshifter.com/mi_intro_nl.htm
 
NSR JunK 26-7-2003 14:21 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

[...]


De vraag is of het erg is. Beter een iets te rijk mengsel, als hij maar niet inhoud.

Zoiezo is de vraag wat een juist mengsel is. Een perfecte verhouding waarmee je het meeste vermogen hebt. Of een mengsel dat iets te rijk is met een motor die niet stotterd en net iets minder vermogen heeft maar waarbij de motor beter gesmeerd en gekoeld wordt.

Verder scheelt het bij mij per carb of je met choke moet starten. 16 mikuni kreeg ik niet gestart met choke, en 24 pacco slaat af zonde choke. Maakt niet uit of ze op een 50 giet staan of 70 polini .

En bougie kleur zegt HELEMAAL niets.


de bougie kleur zegt HELEMAAL niets??

wrom heeft iedereen het daar dan altijd over? niet dat ik aan jou twijfel weet dat je dr wel verstand van hebt maar wat is jou manier dan om te zien of die goed afgesteld is? want met een te arm mengsel is je brom wel feller en als je nergens naar kijkt en gewoon net zolang kloot totdat die het felst is gaat het niet goed
 
Ralf 26-7-2003 14:22 Print reply

Posts: 9073
Mengselmeter...
 
NSR JunK 26-7-2003 14:31 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Mengselmeter...


jah die heeft waarscheinlijk NIEMAND van het forum laat staan dat je dr 1 gaat aanschaffen

ik heb nu nl het rare, nadat ik mn blok heb gereviceert sputterd die in lager toeren.. had die daarvoor nooit, maybe onsteking? dat die een graadje anders zit dan eerst?
 
Ralf 26-7-2003 14:33 Print reply

Posts: 9073
Je hoeft er ook zelf geen te hebben...

Als ik een testbankrun maak hangt mengselmeter er ook aan, kan ik meteen zien of het goed is. En afstellen doe ik gewoon op gevoel..
 
huh 26-7-2003 14:35 Print reply
Posts: 1755
Neej bougie kleur zegt nie veel...maar ook zeker niet helemaal niks. Als je bougie pikzwart is, is de kans vrij klein dat je mengsel te arm staat! Je moet je bougie gebruiken als een hulpmiddel, maar niet blind er op vertrouwen. En altijd zo'n motor-kill dinges doen, anders werkt het helemaal nie.

En om even aan te geven hoeveel verschil een kleine verandering in samenstelling van het mengsel kan geven. Ik reed eerst met sproeier 130 in mn MT...nou goed, dat reed prima, zonder stotteren enzo, maar ik na 500 km ware wel mn zuigerveren lam. Dit komt niet alleen door het mengsel, want mn cilinder is vrij gaar en tis maar imitatie, maar ik dacht dat het zo hoorde.

Nou heb ik een paar maandjes trug een sproeier 150 dr in gedaan, omdat ik heeeeel bang ben voor warmlopers. Nou staat ie zo afgesteld dat als je in een keer het gas open gooit dat ie dan gaat sputteren, maar als je geleidelijk meer gas geeft, dat het dan gewoon goed gaat. Rijdt nie geweldig, maar mn zuigerveren gaan al meer dan 800 km mee en zonder dat ie veel prestatie kwijt is. En dat was anders wel

En auto's afstellen is niet eerlijk vind ik . Bij de ouwe carburateur auto's, ze steken bij de garage gewoon een meter in de uitlaat die uitlaatgassen meet en stellen o.a. aan de hand daarvan af. Ze hebben daar net wat meer hulpmiddelen dan wij

En de nieuwere bakken, met die Fuel Injection Units...apparaatje dr op aansluiten, getalletjes aflezen, data opnieuw invoeren en klaar, daar komt het op neer. Is ook makkelijk opvoeren

edit: jeej 1000 posts

Dit bericht is ge-edit door huh op 26-7-2003 14:36
 
Ralf 26-7-2003 14:42 Print reply

Posts: 9073
Auto afstellen doen ze idd ook met een testkast met mengselmeter, en dat kan dus ook met een 2 takt. Veel scooterzaken die een testbank hebben hebben er ook een mengselmeter bij...

Zou ik btw met een testkast voor auto's iets waardevols kunnen meten?
 
Harm 26-7-2003 17:15 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxdude

haha dat ligt er toch gewoon hele zelf aan hoe je hem hebt afgesteld?? als je hem goed afsteld heb je geen choke nodig. men tsx kan ik de volgende morgen zonder choke met men hand 2 tikjes naar beneden doen en hij loopt


Ja heb ik ook, kan hem als ie koud is in 1 keer starten zonder choke. Jaja TSX h?
 
http://www.durtikkers.tk
bart de scootergek 26-7-2003 17:41 Print reply

Posts: 8916
is die mengelsmeter van een auto ook te gebruiken voor een brommer, ik werk bij een autogarage en ik kan dat ding zo pakken. net zoals remvloeistof, koelvloeistof,olie,alle soorten boutjes en moertjes poetsrotzooi en meer dingen
 
Honda RC-33
Ralf 26-7-2003 17:57 Print reply

Posts: 9073
Ik werk lekker bij 2 autobedrijven... :P
 
huh 26-7-2003 18:20 Print reply
Posts: 1755
Mijn TSX start nie eens

Kheb een keer een ochtend meegelopen bij een garage, daar waren ze toen een auto aan het afstellen omdat ie pruttelde, en toen heeft die gast vanalles uit lope legge

Met die uitlaatdinges kun je de complete samenstelling van je uitlaatgassen bekijken, en aan de hand van de waardes die je daar af leest, kun je gaan afstellen. Alles moet binnen een bepaalde marge liggen enzo. Waarschijnlijk zou mijn brommer (en die van ons allemaal denk ik), niet eens mogen rijden als ze aan de milieunormen voor auto's moeten voldoen . Zijn ze bij auto's heel streng in.

D'r staat ook nog iets in Bell's 4-Stroke Performance Tuning (die ik nu ook heb ), over uitlaatgassen enzo, kzal es kijke of er iets nuttigs in staat
 
peturrr 26-7-2003 18:52 Print reply
Posts: 199
te kleine sproeier kan je controleren door wanneer de motor warm is de choke uit te trekken.
blijft hij lopen dan is de sproeier te klein.

 
blablablablabla

Dit topic is 2695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved