Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aanpassen schakelplaatje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10637 - Aanpassen schakelplaatje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 14-7-2003 19:55 Print topicpost

Posts: 13825
Ik heb een probleempje met mijn CR80 bak. Hij schakeld hartstikke fijn, nix geen problemen oid. Maar terug schakelen vanuit zn 6 is erg veel kracht voor nodig (gewoon voet onder het pookje zetten red je het niet mee, je moet je voet voor het pookje zetten en dan met je hak omhoog duwen.)

Ik zat er aan te denken dat het schakelplaatje niet lekker is (1 van die inkepingen dus), aangezien de rest allemaal lekker gaat. Ook het schakelen naar zn 6 gaat prima. Iemand ervaring met het aanpassen van het schakelplaatje?


Dat bedoel ik..

Btw, bak schakeld op de kop en vrij zit tussen 5 en 6
 

Blukaap 14-7-2003 20:48 Print reply

Posts: 10008
Pookje al wat rechter naar achteren gericht ?
Zodat ie niet scheef staat, maar gewoon recht naar achteren wijst tov het blok.
Dat hielp in mijn geval enorm, als ie schuin naar onderen staat kun je met terugschakelen geen kracht zetten.
 
Bastila is lief
Blorn 14-7-2003 21:56 Print reply

Posts: 13825
Heb ik ook geprobeerd, maar toen ging hij alsnog dusdanig zwaar dat het haast niet te doen was. Rug van mn voet deed gewoon pijn
 
Blukaap 14-7-2003 22:07 Print reply

Posts: 10008
Hmm, tsjah, misschien dat er dan een braampje aan zit ?
Zou je 'm even open moeten halen .
 
Bastila is lief
Blorn 14-7-2003 22:16 Print reply

Posts: 13825
Verder niemand idee?n of ervaringen?
 
bart de scootergek 15-7-2003 10:37 Print reply

Posts: 8916
ik kan misschien binnenkort wat ervaringen opdoen. heb dus zelf een cr 80 met lekkende pakking van het koppelingsdeksel, die gaat er binnekort dus waarschijnlijk af. ik kan hem dan misschien wel vergelijken met jouw bak en kijken of ik verschillen zie.
 
Honda RC-33
bart de schakelgek 15-7-2003 10:44 Print reply

Posts: 5987
het ziet er eerder uit alsof een stukje ervan is afgebroken
 
Limburger
SkaBla [Pim] 15-7-2003 10:54 Print reply

Posts: 4659
weet je zeker dat je de tandwielen in de goede volgorde hebt, en de vrij niet op de verkeerde plaats ofzo?

en als ik dat schakelplaatje bekijk, dat hapje wat eruit is bij het pijltje hoort zo geloof ik maar iets meer aan de bovenkant is een stukje niet puntig maar "plat" of recht, hoord dat wel zo?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Rene 15-7-2003 11:02 Print reply
Posts: 2573
heb je dan niet een verkeerd plaatje als de vrij tussen de 5 en de 6 zit??

en wat is dat plaatje dat naast dat plaatje ligt..
uhhmm lekker duidelijk
dat ding iig naast het plaatje met de pijl

is dat het originele plaatje van een cr bak ofzo?

en als het stroef gaat zou ik eens naar je morf en vorken kijken.
Kunnen de vorken makkelijk op die as bewegen,
en zit er geen speling op die as door de vorken.
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Blukaap 15-7-2003 11:34 Print reply

Posts: 10008
Ik vermoed dat z'n neutraallampje brand tussen de 5 en de 6.
 
Bastila is lief
Rene 15-7-2003 11:36 Print reply
Posts: 2573
da ken,
maar omdat dat pijlte ook staat bij de overgang van 1 naar neutraal.
Wat bij hem dan neutraal naar 6 zou zijn
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Pietje007 15-7-2003 13:49 Print reply

Posts: 381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Ik vermoed dat z'n neutraallampje brand tussen de 5 en de 6.


haha, ja heb ik ook bij mijn 6bak, neutraal zit wel goed, alleen et lampje brand nie, brand tusse de 5 en 6, als ik net overschakel.
best wel vaag, maarja boeie
 

Dit topic is 560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved