Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper rs.....of niet ?!?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10413 - vastloper rs.....of niet ?!?!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

master of disaster_rs50 4-7-2003 10:58 Print topicpost
Posts: 1839
ik rij dus gisteren ff lekker op m'n rs zo'n dijk af,ging wel lekker snel.
Op een gegeven moment rij ik met 11.000 toeren,en valt m'n brommer in ene uit.
Net op 't moment dat ik de koppeling wil inknijpen begint de motor weer te draaien.
Ik meteen stoppen,en zet 'm meteen in z'n vrij.
hij draaide op dat moment net iets meer toeren stationair dan normaal:2500 i.p.v. 2000
Ik zit nu te twijfelen of ik nu een vastloper heb gehad of niet want m'n tank was ookal bijna leeg,en aangezien ik de dijk af ree zou 't mogenlijk zijn dat ie gewoon geen bezine kreeg,en daarom afsloeg.

overigens heb ik ditzelfde al een keer eerder gehad 3 maanden geleden ofzo,toen sloeg ie ook in ene af,en ging ie weer verder.
En 2weken daarna kreeg ik echt een vastloper,en toen blokkeerde m'n achterband ook meteen (wat de afgelopen keer niet 't geval was).

Aangezien die echte vastloper met een 80cc gebeurde,en ik toen meteen een nieuwe 50 snel heb gekocht(die er net 1000 km opzit) ben ik niet van plan om er weer geld aan uit te geven.
dus wat denken jullie??zou ie weer een opnaaier hebben gehad,en moet ik de cilinder es checken,of zou 't door een tekort aan bezine zijn gekomen??


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 4-7-2003 11:00
 
lalalalalala i can't hear you

Blukaap 4-7-2003 12:45 Print reply

Posts: 10008
Ik denk dat ie hoe dan ook een optater heeft gehad aangezien ie met een hoog toerental veel te arm liep, door het gebrek aan benzine waarschijnlijk (het klinkt heel logisch wat je zegt).
Dus ik zou 'm sowieso controleren.
 
Bastila is lief
Pas 4-7-2003 13:03 Print reply

Posts: 1181
warmloper denk ik eerder
 
GSXR600K1
Blijhoofd 4-7-2003 13:04 Print reply

Posts: 7378
denk ook een warmloper ff in de gaten houde
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
master of disaster_rs50 4-7-2003 13:43 Print reply
Posts: 1839
dus ik moet die cilinder maar ff goed bekijken ??
En dat 't een warmloper zou geweest kunnen zijn hou ik ook als optie,want hij werd wel iets warmer dan normaal.
normaal blijft ie bij de 40 graden hangen,maar nu was ie zeker 50 graden,toen ie na die"optater" stationair liep.
Maar als je een warmloper hebt gehad,dan zit je zuiger toch helemaal vast in je cilinder,en krijg je 'm pas los alstie afgekoelt is??


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 4-7-2003 13:45
 
lalalalalala i can't hear you
goot 4-7-2003 13:52 Print reply
Posts: 78
bij een vastloper loopt je blok zo arm of is er teveel wrijving waardoor een zeer hoge temperatuur wordt bereikt waardoor de zuiger sneller uitzet als de cilinder en zo vastkomt te zitten in de cilinder.
als je rijdt met een schakel komt ie meestal nog wel los bij een scooter niet altijd
een warmloper is vaak het begin van een vastloper dan ben je optijd van t gas afgegaan
 
i may be slow but i`m ahead of you
Blijhoofd 4-7-2003 13:54 Print reply

Posts: 7378
een vastloper is het zobiezo niet geweest want dat weet je meestal zelf wel komen er rare geluide vanaf en loopt tie echt heel kut daarna als tie nog loopt

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
master of disaster_rs50 4-7-2003 13:58 Print reply
Posts: 1839
nee,hij sloeg vrijwel meteen weer an toen ik net de koppelingshevel aan wilde grijpen.
toen ben ik gestopt,en heb 'm even stationair laten lopen,en ben toen voorzichtig weer verder gereden.

 
lalalalalala i can't hear you
goot 4-7-2003 14:01 Print reply
Posts: 78
lijkt me warmloper.
met vastloper als je m aankrijgt wil die echt niet stationair lopen.
als je m openhaalt vervang even je small end naaldlager dat is vaak bij am6 de oorzaak als je met een minder lager rijdt.
helemaal als t je smering was was t je mengsel wat te arm stond bekijk dan even je pistonpen op slijtsporen
 
i may be slow but i`m ahead of you
de_koen 4-7-2003 14:14 Print reply

Posts: 5595
mag ik ff een vraag stellen tussen door ?

een am6 blok dat vastgelopen is (cilinder)
kan een kruk daar van stuk gaan ?
bij honda moet je daar goed je best voor doen om die gaar te krijge , maar bij een am6 ?
 
Honda 5-Bak te koop
master of disaster_rs50 4-7-2003 14:36 Print reply
Posts: 1839
volges mij is am6 wel redelijk sterk hoor.
Die van mij was bij de 1e vastloper in iedergeval nog goed.

Moet nu nog maar kijken of alle oke is.....

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 4-7-2003 14:37

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 4-7-2003 16:09
 
lalalalalala i can't hear you
goot 4-7-2003 16:32 Print reply
Posts: 78
am6 kan wel wat hebben maak je daar maar gene zorgen over
 
i may be slow but i`m ahead of you

Dit topic is 914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved