Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom is deze cilinder stukgelopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 702 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10226 - Waarom is deze cilinder stukgelopen...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 25-6-2003 16:48 Print topicpost
Posts: 1755
Tijdje geleden had ik een topic gepost (url staat beneden) over mn 70cc die ik maar niet goed aan de praat kreeg...nouw jah, één of twee weken geleden heb ik em dr af gehaald om ff te kijke hoe die dr uit zag en hij was echt helemaal kapot gelopen. De zuiger is echt helemaal gaar, helemaal rondom zitten er dikke krassen in over het gehele oppervlak. En de cilinderwand is eigelijk ook gewoon gaar, dus dat wordt honen, of gewoon wegdoen ...maar daar gaat het nu niet om.

Owkee nou ga ik dus een verhaaltje vertellen over die cilinder...over hoe ie reed enzo.

Goed, ik had dus de cilinder er op gezet, nieuw zuigertje dr in, alles pastte netjes enzo. Ik start dat ding en begin met rustig inrijden, zo'n 100 kilometer ofzo. De eerste 50 km heb ik echt rustig en laagtoerig gereden, toen viel ie 1 of 2 keer uit ofzo, leek op een warmloper. Terwijl ik echt gewoon rustig reed! Na 60 km heb ik em voor het eerst goed opengetrokken, toen heb ik de 94,2 op mn digiteller gehaald...maar meteen daarna viel ie ook uit, net zoals eerst.

Daarna begonnen de problemen eigelijk, hij wilde geen toeren maken, zoals ook in dat ene topic staat, hij leek veelste warm te worden, het reed gewoon voor geen meter door. Ik heb alles met sproeiers en pakkingen geprobeerd om em maar wat af te koelen maar niets heeft geholpen. Ik weet bijna 100% zeker dat het mengsel niet te arm was...op het einde zat er een mikuni 210 in ...lijkt me ook nie echt klein...

Voordat ik de hele cilinder er af haalde heb ik de kop er al wel een keer afgehaald en wat ik toen zag vond ik wel vreemd: er zat overal koolaanslag op de cilinderkop, behalve aan de kant van de uitlaatpoort ...dat had ik echt nog nooit gezien...ik snap ook nie waardoor dat zou kunnen komen.

Daarna dus de cilinder dr af gehaald...helemaal kapot dus. Toen heb ik mn ouwe 50 er maar weer opgelegd, sproeier 150 in mn carburateurtje gedaan...ding start in 1 of 2x...rijdt meteen weer dik 80 ...met ouwe pakkingen en zuigerveren zelfs ...

Nou voor de volledigheid dan nog mn setup van toen:

70cc imi met nieuwe 70 zuiger
50 kop (kheb er 2 geprobeerd, allebei hadden ze een andere vorm)
std snel uitlaatje (denk ik)
16mm mikuni carb
powerfiltertje
twv 16-47

Met 2 voetpakkingen trouwens...en zowel met 1 als 2 koppakingen...maakte geen verschil uit. Op mn 50 heb ik ook wel eens met 2 voetpakkingen gereden, dit reed nie fijn, maar zoog niks geen valse lucht aan ofzo, dus 2 voetpakkingen kan op zich best...

Setup nou is precies hetzelfde, maar dan dus met 50 imi...

Goed, ik hoop dat er mensen zijn die dit verhaal serieus lezen en bereid zijn een zinnig antwoord erop te geven...geen loos geblaat dus aub...

edit:

dit topic dus:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/9977

Dit bericht is ge-edit door huh op 25-6-2003 16:51

Dit bericht is ge-edit door huh op 25-6-2003 16:54
 

De Schout 25-6-2003 17:10 Print reply
Posts: 5327
heb je geen foto'tje? misschien te warm geworden omdat je std snel uitlaat em nijpt? heb een tijdje met een ring in de uitlaat gereden, toen had ik ook zo'n vage koolaanslag.
langse strepen kan ook komen door veel te veel benzine.
 
tune tweak fiddle bang bummer
NSR RULEZZ 25-6-2003 23:11 Print reply

Posts: 4934
70 kop erop doen dat is het beste

nergens valste lucht? (210)
geen troep in uitlaat?

 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
huh 27-6-2003 11:06 Print reply
Posts: 1755
Foto heb ik nie helaas...geen digicam.

Tja, valse lucht? Met sproeier 150 heeft ie ook goed gereden, zonder problemen ...vaag ook eigelijk. Maar goed, valse lucht had ie nie denk ik, kheb alles gewoon zoals normaal vastgedraaid, en bij mn 50 had ik ook geen valse lucht.

En die uitlaat...ik weet nie hoe veel invloed een uitlaat heeft, maar dat zal ook wel wat zijn. Misschien wel een 50 uitlaat i.c.m. een 50 kop ofzo? Maar ik vind de uitlaat eerlijk gezegd niet echt dun ofzo, is een best wel dikke bocht eigelijk.

D'r zat trouwens geen troep in de uitlaat. Ding reed meteen weer goed toen ie onder mn 50 kwam.

Maar niemand die ooit zoiets heeft meegemaakt ofzo? Of nog een idee heeft? :'(
 

Dit topic is 514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved