Tijdje geleden had ik een topic gepost (url staat beneden) over mn 70cc die ik maar niet goed aan de praat kreeg...nouw jah, één of twee weken geleden heb ik em dr af gehaald om ff te kijke hoe die dr uit zag en hij was echt helemaal kapot gelopen. De zuiger is echt helemaal gaar, helemaal rondom zitten er dikke krassen in over het gehele oppervlak. En de cilinderwand is eigelijk ook gewoon gaar, dus dat wordt honen, of gewoon wegdoen

...maar daar gaat het nu niet om.
Owkee nou ga ik dus een verhaaltje vertellen over die cilinder...over hoe ie reed enzo.
Goed, ik had dus de cilinder er op gezet, nieuw zuigertje dr in, alles pastte netjes enzo. Ik start dat ding en begin met rustig inrijden, zo'n 100 kilometer ofzo. De eerste 50 km heb ik echt rustig en laagtoerig gereden, toen viel ie 1 of 2 keer uit ofzo, leek op een warmloper. Terwijl ik echt gewoon rustig reed! Na 60 km heb ik em voor het eerst goed opengetrokken, toen heb ik de 94,2 op mn digiteller gehaald...maar meteen daarna viel ie ook uit, net zoals eerst.
Daarna begonnen de problemen eigelijk, hij wilde geen toeren maken, zoals ook in dat ene topic staat, hij leek veelste warm te worden, het reed gewoon voor geen meter door. Ik heb alles met sproeiers en pakkingen geprobeerd om em maar wat af te koelen maar niets heeft geholpen. Ik weet bijna 100% zeker dat het mengsel niet te arm was...op het einde zat er een mikuni 210 in

...lijkt me ook nie echt klein...
Voordat ik de hele cilinder er af haalde heb ik de kop er al wel een keer afgehaald en wat ik toen zag vond ik wel vreemd: er zat overal koolaanslag op de cilinderkop, behalve aan de kant van de uitlaatpoort

...dat had ik echt nog nooit gezien...ik snap ook nie waardoor dat zou kunnen komen.
Daarna dus de cilinder dr af gehaald...helemaal kapot dus. Toen heb ik mn ouwe 50 er maar weer opgelegd, sproeier 150 in mn carburateurtje gedaan...ding start in 1 of 2x...rijdt meteen weer dik 80

...met ouwe pakkingen en zuigerveren zelfs

...
Nou voor de volledigheid dan nog mn setup van toen:
70cc imi met nieuwe 70 zuiger
50 kop (kheb er 2 geprobeerd, allebei hadden ze een andere vorm)
std snel uitlaatje (denk ik)
16mm mikuni carb
powerfiltertje
twv 16-47
Met 2 voetpakkingen trouwens...en zowel met 1 als 2 koppakingen...maakte geen verschil uit. Op mn 50 heb ik ook wel eens met 2 voetpakkingen gereden, dit reed nie fijn, maar zoog niks geen valse lucht aan ofzo, dus 2 voetpakkingen kan op zich best...
Setup nou is precies hetzelfde, maar dan dus met 50 imi...
Goed, ik hoop dat er mensen zijn die dit verhaal serieus lezen en bereid zijn een zinnig antwoord erop te geven...geen loos geblaat dus aub...
edit:
dit topic dus:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/9977
Dit bericht is ge-edit door huh op 25-6-2003 16:51
Dit bericht is ge-edit door huh op 25-6-2003 16:54