Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Geluid kawasaki Ar met 100cc??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10144 - Geluid kawasaki Ar met 100cc??
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

valentijn 21-6-2003 20:05 Print topicpost
Posts: 74
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft of iemand kent met een 100cc op zijn Kawasaki
Ar. Ik ben van plan om er een nog hele goede originele uitlaat onder te hangen ( geschikt voor kawasaki Ar50/80)
Wat voor geluid zou dit nou maken?
Ik zit namelijk in een stad vol met Wouten
en het geluid moet niet te erg opvallen!!
Ik ga in het begin met een 18mm carburateur
rijden, ik vind het relaxed om te weten
dat je over veel power beschikt. Als je er een dikke carb opzet dan ben je sneller dan iedereen!
Maar ik ben vooral opzoek naar het geluid.
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!

scania 21-6-2003 23:14 Print reply

Posts: 1114
een ori pijp zal toch niet zo gek veel herrie maken?????
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
barry 21-6-2003 23:33 Print reply

Posts: 7387
snelle uitlaat met driedubbele demper bouwen..
 
He?
Blijhoofd 21-6-2003 23:35 Print reply

Posts: 7378
idd gewoon snelle pijp eronder met een hele grote goed dempende demper erop en niet te vergete geen pwr filter maar ori filter dan is tie stil
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
valentijn 21-6-2003 23:47 Print reply
Posts: 74
Om even de uitlaten die voor de Kawasaki Ar50/80
gemaakt zijn op een rij te zetten:

-Ar50:
Originele uitlaatAr50/80
Kawa 50 snel
Homoet
(eventueel Gianelli)

-Ar80:
Originele uitlaat Ar50/80
Gianelli

Er zijn voor 100cc nooit uitlaten gemaakt voor Kawasaki, de originele schijnt het heel goed te doen ( heeft een groot expansievat) en de Gianelli, aangezien deze heel moeilijk is te
krijgen en een erg hard geluid maakt valt deze af. Er zijn dus ook geen Homoets voor meer dan 50cc gemaakt!!!
Een Proma verlassen heeft ook niet erg veel zin,
deze uitlaten zijn op hele andere cilinders berekent ( andere slag ), het rijd natuurlijk
wel maar nooit zo goed als de ori bijv.

Niemand ooit het geluid van een 100cc op een Kawa gehoord??
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
AR50 22-6-2003 0:06 Print reply
Posts: 307
ik heb binnen kort 100cc maar ik heb een homoet ook altijd met 80cc er op gereden reed wel lekker aleen toen ik er met 50cc ging rijden kwam er in eens veel herrie uit dus dat zal je denk ik es moeten checken
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
valentijn 22-6-2003 21:29 Print reply
Posts: 74
100cc is natuurlijk redelijk laagtoerig
in vergelijking met een 50cc.
Ik ga met een 18mm carb en zware vertanding rijden en ori uitlaat dus.
Iemand nog tips??
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
SIWWN 22-6-2003 21:37 Print reply
Posts: 7079
Origineel filter houden?
Niet te veel met je rechterhand bewegen
 
AR50 22-6-2003 22:08 Print reply
Posts: 307
orginele filter past niet op een carb groter dan 16mm d8 ik al weet ik dit nu 100% zeker
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Hercules 24-6-2003 15:49 Print reply
Posts: 3
Heeee ik denk dat er eeeeeen heele hoooop herie uit komt
maar das altijt beter als 50cc hahahahahah


he doer groeten HERCULES SUPRA GP4
 
Hans F 24-6-2003 15:57 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentijn

Om even de uitlaten die voor de Kawasaki Ar50/80
gemaakt zijn op een rij te zetten:

-Ar50:
Originele uitlaatAr50/80
Kawa 50 snel
Homoet
(eventueel Gianelli)

-Ar80:
Originele uitlaat Ar50/80
Gianelli

Er zijn voor 100cc nooit uitlaten gemaakt voor Kawasaki, de originele schijnt het heel goed te doen ( heeft een groot expansievat) en de Gianelli, aangezien deze heel moeilijk is te
krijgen en een erg hard geluid maakt valt deze af. Er zijn dus ook geen Homoets voor meer dan 50cc gemaakt!!!
Een Proma verlassen heeft ook niet erg veel zin,
deze uitlaten zijn op hele andere cilinders berekent ( andere slag ), het rijd natuurlijk
wel maar nooit zo goed als de ori bijv.

Niemand ooit het geluid van een 100cc op een Kawa gehoord??


Andere slag boeit niet, het gaat vooral om uitlaatimingen, toerentallen, temperaturen, cartervolume, spoelpoortimingen. owja en kop
 
Blorn 24-6-2003 16:16 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentijn

100cc is natuurlijk redelijk laagtoerig
in vergelijking met een 50cc.
En waar basseer je dat op?
 
valentijn 24-6-2003 17:19 Print reply
Posts: 74
Weet iemand misschien waar de begrenzers in de originele kawasaki Ar uitlaat zitten en hoe
ik deze het best kan verwijderen?
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
KaWaReZ 8-11-2003 15:30 Print reply

Posts: 20582
Sorry dak dit topic omhoog haal...

maar ff beter dan een nieuwe te beginne (niet zeiken dattet oud topic is)

Ben van plan een 100cc te neme (meteen maar nieuw van 50cc.nl) en hier zet ik mijn Homoetje onder.

1. Welke carb kan ik hieropzetten.. en welk spruitstuk.. (Ori zijn ze niet groter dan 18mm(spruit) en een carb... Tsjah.. da maakt geloofik niet ZOveel uit welk type????? ofwel?
ori hebbik 14/14mm mikuni...

2. iemand ervaring met het oplassen van extra demper op een uitlaat, waar al een demper opzit?
(homoet dus.., of suggestie voor andere uitlaat?? ) Woon in Den Haag, dus nie zo handig assik te hard geluid maak.... ik blijf rustig rijden..
(en ik heb al een idee om mn koppeling weer 4plaats te maken)



(3 de ori 50 kop ga ik uit laten draaien.. hoef nie geopperd te worden om et te zeggen )

Desnoods slijp ik de Homoetdemper eraf en las er een grote demper op

(Tgaat mij opt moment meer om de carb, die er evt op kan passen... En spruitstuk. Weenie offet van Honda bijv wel kan, maar kdenk dat die een te grote hoek hebbe.... )

(ajb ff geen onzin van oud topic enz.... )


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Racekip #1 8-11-2003 15:55 Print reply

Posts: 1119
OUD

haha je kan proberen hem uit te boren iets
en dan bedoel ik de carb.
en als hij te groot is doe je iets tape over/om het spruitstuk heen

vragen ask me
 
loud pipes saves lives
KaWaReZ 8-11-2003 16:04 Print reply

Posts: 20582
carb uitbore lijk me nie slim.. want heb 14 mm.. same met 14mm spruit..

nie handig..

kzat meer te denke aan 20/24 mm
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 5403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved