Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote motor topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10042 - Grote motor topic
Pagina 85 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 98727 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tsxdude AKU MicheL 24-2-2005 20:43 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Iedereen weet toch dat een 2-takt oplaag toerental veel minder trekt dan een 4-takt, en een 2takt op hoger toerental juist veel harder trekt dan een 4takt. Wat jij nog niet snapt zijn de begrippen koppel en vermogen (fel-heid), ga die eens bestuderen.


En hoehard rijd je in de stad? niet snel dus.
Voordat jij met 2takt die hele versnelling naar dat hoogtoerige gejank door moet trekken ben je wel even verder..

Daarom is KOPPEL dus in lage toeren snel van je plaats wegkomen heerlijk in de stad zonder dat je veel toeren maakt en de motor te warm word, omdat je amper koeling hebt in de stad omdat je helft van de tijd voor stoplichten staat.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Tsxdude AKU MicheL 24-2-2005 20:43 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

blukaap heeft gelijkt
mtx speed niet


Wel-niet verhaal??


 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blukaap2 24-2-2005 20:48 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Iedereen weet toch dat een 2-takt oplaag toerental veel minder trekt dan een 4-takt, en een 2takt op hoger toerental juist veel harder trekt dan een 4takt. Wat jij nog niet snapt zijn de begrippen koppel en vermogen (fel-heid), ga die eens bestuderen.
WTF heb je het over ? Je haalt een typisch "ik weet niet waar ik het over heb" 2-takt/4-takt verhaaltje aan.
Oke, even in 1 keer ontkrachten:
CBR250RR, 4-cilinder 4-takt, topvermogen op 17000rpm ofzo, laagtoerige 4-takt he


Al je echt zo vaak bij de 9000 toeren zit met je NX ben je hem dus gewoon aan het verkrachten, is echt eeuwig zonde man.
waarom ?
Ding heeft een rode gebied waar je niet bovenkomt, zolang die warm is, zn onderhoud heeft en je niet tig uren in dat rode gebied hangt boeit het NIET, of heeft jouw MTX dr al 85000km op staan ?


Als jij denkt dat ik geen koppeling kan bedienen dan heb je het helaas toch gruwlijk mis. Daar heb ik uren op zitten leren jonge, tijdens mijn motorrijlessen, nooit opgemerkt misschien?
niet echt, ik was er niet bij, maar dan zou je dus ook moeten weten dat je iedere motor/auto/whatever soepel kan laten rijden door met de koppeling te d-o-s-e-r-e-n

Verder zijn de meeste 4-taktmotoren over het algemeen een stuk zwaarder dan 2-taktmotoren. Dit gewicht bepaalt natuurlijk ook grotendeels de handelbaarheid wat je veel nodig hebt in de stad.
Hoe zwaar is je MTX, om en nabij de 120kg, net zoals mn NX, ja toch he ?

Tot slot wil ik je nog zeggen dat jij mijn mening waardeloos VINDT. Mijn mening IS niet waardeloos, over meningen valt niet te twisten weet je nog? (wordt meestal geleerd op de basisschool).
valt wel over te twisten als de mening, zoals die van jou, gebaseerd is op onzin

Als je dan zegt dat je iemand zijn mening waardeloos VINDT, en graag iedereen wil overtuigen, dan moet je meteen erbij zeggen WAAROM je dat vindt. Kom dus met feiten/argumenten, ander zet je jezelf gewoon voor paal en dat wil je niet.
ik mezelf voor paal zetten ?

Qua de laatste regels ben ik het weer wel met je eens moet ik zeggen.


 
Stoere brommers
mr200r 24-2-2005 20:48 Print reply
Posts: 5122
Een gsx400 of zo met/zonder kuip (optie)is heel goedkoop of een lilicht off-roadje niks fijners in de stad.
 
mr200r
Ja Weh nou 24-2-2005 21:20 Print reply

Posts: 2242
Ik wil iig een 4 takt, een slome 125 vind ik goed zat.

Welke goedkoopste motoren komen dan in aanmerking? echt goedkoop bedoel ik dan he
 
HTS Autotechniek
Tsxdude AKU MicheL 24-2-2005 21:23 Print reply

Posts: 10676
XL250 is leuk
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Markos 25-2-2005 19:52 Print reply

Posts: 5048
De Kawa ZZR250 lijkt me ook wel leuk




is het ook iets? 24,1kw ofzoiets als het goed is. iig onder de 25kw
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Blukaap2 25-2-2005 20:15 Print reply

Posts: 9984
Hangt af vh model geloof ik, sommige hebben 26KW.
 
Stoere brommers
bart de schakelgek 25-2-2005 20:15 Print reply

Posts: 5987
ik vind de gpx250 mooier maar ieder ze smaak

en harrie en zichzelf voor paal zetten... kom nou toch
 
Limburger
MTX-speed 25-2-2005 20:30 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]



En voor de rest vond IK een 2-takt makkelijker door de bebouwde kom/stad rijden dan een 4takt. Ik heb dit proberen uit te leggen hoe ik erover dacht.

Maar kijk nou begint je mening er wat op te lijken ja, duurde wel lang, maar eindelijk kan ik zeggen dat ik over een paar dingen niet helemaal goed nagedacht heb.

Qua betreft, de eerste alinea, snap je mij nog niet helemaal. Helaas, dit zal ook niet zomaar gebeuren denk ik. Maar laten we effe ontopic blijven. De bouw van de motor, principes en werkingen zijn al tig keer aan bod gekomen in andere topics.

Om even een vergelijking te geven: Een auto heeft ook een "rood" toerengebied. Dit ligt vaak zo rond de 6500-7000 toeren. Ik kan je verzekeren, dat als je hier vaak ook maar eventjes inkomt, dit niet al te best is voor de motor.
En nee, mijn MTX heeft er nu iets meer dan 30000km op staan.

En dat jij niet bij mijn motorrijlessen bij was is natuurlijk logisch, beetje bijdehand h?
Maar ik neem aan dat toen JIJ lessen nam je ook hebt moeten leren hoe de koppeling werkt en hoe je deze moest doseren (zonder streepjes overigens).

Over de gewichten van motoren heb niet veel verstand van, hiemee heb je 1 punt!!!! .

Dat mijn mening gebaseerd is op onzin, is dus jouw mening. Waarom? omdat jij mij niet mag omdat ik misschien op een paar punten je ongelijk heb bewezen en je dat waarschijnlijk niet kon hebben. Nee niet op dit topic, op een ander topic. Dit is overigens niet erg, ik ben ook zo geweest, het gaat wel over.

Inderdaad, nu zet je jezelf niet meer voor paal omdat je nu eindelijk met echt goede feiten boven tafel komt.

Maar dan de volgende vraag: Waarom worden er in godsnaam nog 2-takt verkocht, terwijl er (volgens jou) alleen maar nadelen aan zitten?

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 25-2-2005 20:49
 
MTX-speed 25-2-2005 20:31 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ja Weh nou

Ik wil iig een 4 takt, een slome 125 vind ik goed zat.

Welke goedkoopste motoren komen dan in aanmerking? echt goedkoop bedoel ik dan he


XL250 is inderdaad een ruig ding ja, en geven tenminste een mooi geluidje.
 
MTX-speed 25-2-2005 20:35 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

ik vind de gpx250 mooier maar ieder ze smaak

en harrie en zichzelf voor paal zetten... kom nou toch


Ik heb laatst ook een GPX gezien, maar zijn deze wel 25kW dan?

Ik kan trouwens ook nog aan een GPZ 250 Ninja komen voor 500 euro. Er was iets met de kleppen, kappen zagen er nog heel goed uit.
Schijnen ook best rap te zijn, alleen jammer dat deze motor naar horen zeggen nooit officieel is verkocht in Nederland waardoor de onderdelen schaars zijn. Volgens de verkoper was deze ook op 25kW maar toen ik deze vraag op het motor-forum stelde kreeg ik al snel te horen dat het vermogen veel hoger lag.

quote]Oorspronkelijk gepost door: Markos

De Kawa ZZR250 lijkt me ook wel leuk
afbeelding
afbeelding
afbeelding

is het ook iets? 24,1kw ofzoiets als het goed is. iig onder de 25kw


Zeker mooie motortjes.
De onderste staat bij Peter Smetsers motoren in Zevenbergen. Ben er laatst eens wezen kijken. Op zich een hele mooie motor voor dat geld; 2650 euro. Jammer van het kleine beetje corrosie op de aluminium onderdelen. Het blok is helemaal gereviseerd, heb de nieuwe onderdelen nog in m'n handen gehad.

Wanneer je een 2e handse koopt moet je schijnbaar best uitkijken voor de staat van de motor. Ik heb al verhalen gehoort dat ze om en nabij de 70000km weleens stuk kunnen lopen. Of dit een fabeltje is weet ik niet, maar het is zeker wel iets om rekening mee te houden.
Verder zijn de nieuwe modellen als ik me niet vergis wel geschikt voor het lichte rijbewijs, deze zijn precies 25kW of niet iets eronder, weet niet precies.

Het model uit de jaren '90, zijn standaard 26,5kW en zijn dus officieel NIET geschikt voor het lichte rijbewijs. Vaak wordt er, zoals bij de ZZR25 bij Peter Smetsers, een vermogensuitdraai gemaakt en blijkt vaak dat het vermogen lager uitkomt. Zo is de motor van Peter Smetsers 23,5 kW die toch nog goed is voor een topsnelheid van rond de 170km/h. Samen met deze uitdraai kun je een overeenkomst sluiten met je verzekeringsmaatschappij dat je motor wel verzekerd is als <25kW motor. Nadeel is wel dat wanneer je een kwade rechterarm-van-de-wet tegenkomt zij je WEL een boete kunnen geven. Waarom? Omdat dit type ZZR250 op het kentekenbewijs staan als 26,5kW en je er dus niet mee mag rijden met je lichte rijbewijs.

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 25-2-2005 20:45
 
bart de schakelgek 25-2-2005 20:36 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Ik heb laatst ook een GPX gezien, maar zijn deze wel 25kW dan?

Ik kan trouwens ook nog aan een GPZ 250 Ninja komen voor 500 euro. Er was iets met de kleppen, kappen zagen er nog heel goed uit.
Schijnen ook best rap te zijn, alleen jammer dat deze motor naar horen zeggen nooit officieel is verkocht in Nederland waardoor de onderdelen schaars zijn. Volgens de verkoper was deze ook op 25kW maar toen ik deze vraag op het motor-forum stelde kreeg ik al snel te horen dat het vermogen veel hoger lag.


vermogen is 28kw, te hoog dus
mijne is ook amerikaanse import, vermogen staat niet op kenteken, over een 250 zullen ze niet te moeilijk doen

onderdelen, goed zoeken, alles is te vinden
 
Limburger
Blukaap2 25-2-2005 21:10 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


En voor de rest vond IK een 2-takt makkelijker door de bebouwde kom/stad rijden dan een 4takt. Ik heb dit proberen uit te leggen hoe ik erover dacht.
dat zal wel je smaak zijn en ik denk dat de meeste mensen een (relatief) schakelluie 4-takt fijner vinden in stadsverkeer

Maar kijk nou begint je mening er wat op te lijken ja, duurde wel lang, maar eindelijk kan ik zeggen dat ik over een paar dingen niet helemaal goed nagedacht heb.
mooi, nu komen we ergens

Qua betreft, de eerste alinea, snap je mij nog niet helemaal. Helaas, dit zal ook niet zomaar gebeuren denk ik. Maar laten we effe ontopic blijven. De bouw van de motor, principes en werkingen zijn al tig keer aan bod gekomen in andere topics.
Ik ben goed op de hoogte van een bouw van een motor en de begrippen koppel en vermogen, jij, gezien je "2-takt doet alleen hoogtoerig iets en 4-takt alleen laagtoerig iets" opmerking niet echt. Kan je zo zat voorbeelden geven van dingen die andersom werken, het is helemaal niet zoals je het zegt, een 2-takt loopt alleen een stuk minder efficient buiten zn powerband, maar die ligt NIET per definitie hoog in toeren en is ook NIET per definitie enorm kort

Om even een vergelijking te geven: Een auto heeft ook een "rood" toerengebied. Dit ligt vaak zo rond de 6500-7000 toeren. Ik kan je verzekeren, dat als je hier vaak ook maar eventjes inkomt, dit niet al te best is voor de motor.
Keertje rode gebied aantikken maakt geen zak uit, want dan zit er bijna altijd nog een toerenbegrenzer in de weg, kan ie met gemak tegen (rode gebied van mn NX begint pas bij 9000), zo'n rood gebied is over het algemeen redelijk veilig gekozen
En nee, mijn MTX heeft er nu iets meer dan 30000km op staan.
oei oei, binnenkort gaat ie helemaal ontploffen, iedere 2-takt moet nl bij 15000km de zuiger vervangen worden

En dat jij niet bij mijn motorrijlessen bij was is natuurlijk logisch, beetje bijdehand h?
Maar ik neem aan dat toen JIJ lessen nam je ook hebt moeten leren hoe de koppeling werkt en hoe je deze moest doseren (zonder streepjes overigens).
nooit te horen gekregen, was er al van op de hoogte

Over de gewichten van motoren heb niet veel verstand van, hiemee heb je 1 punt!!!! .
kijk

Dat mijn mening gebaseerd is op onzin, is dus jouw mening. Waarom? omdat jij mij niet mag omdat ik misschien op een paar punten je ongelijk heb bewezen en je dat waarschijnlijk niet kon hebben. Nee niet op dit topic, op een ander topic. Dit is overigens niet erg, ik ben ook zo geweest, het gaat wel over.
jij mij op mijn ongelijk gewezen ? Nee hoor, als je doelt op dat bougiekleur gezever, had je nog niet door dat de meesten die jongen gewoon voor de gek hielden ?

Inderdaad, nu zet je jezelf niet meer voor paal omdat je nu eindelijk met echt goede feiten boven tafel komt.
nu jij nog snappen dat ik gelijk heb en we zijn dr uit

Maar dan de volgende vraag: Waarom worden er in godsnaam nog 2-takt verkocht, terwijl er (volgens jou) alleen maar nadelen aan zitten?
omdat ze goedkoop zijn om te maken en ongeblazen een hoger relatief vermogen kunnen halen dan 4-takten (vooral van belang bij 125cc motoren).


 
Stoere brommers
Mollie-Malaguti 25-2-2005 21:17 Print reply

Posts: 176
http://www.martinwillems.nl/pics/tw/20032.jpg Zo maar dat gaat ff een lekker geluidje geven, met die 2 termingoni pijpen. HEERLIJK
 
De brommer maakt de man.

Dit topic is 98727 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 85 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved