Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #10042 - Grote motor topic
|
Pagina 84 van 131
|
Dit topic is 98726 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blukaap2 |
20-2-2005 20:32 |
 Posts: 9984 |
Zal eerder aan de banden(spanning) en gepruts vd berijder liggen.
|
|
Stoere brommers |
|
gonzales |
21-2-2005 20:41 |
 Posts: 1319 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Zal eerder aan de banden(spanning) en gepruts vd berijder liggen.
spreek ik me niet over uit ....
is mogelijk . was zo van effe rijden ? en ik deed dat en zo voelde ze mij aan ja meschien wel vertekendt beeld !
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Markos |
24-2-2005 18:32 |
 Posts: 5048 |
wat is een redelijk goedkope en betrouwbare motor met volkuip? Hoeft niet veel cc (maar meer dan een ns1  )
(niet dak een motor zoek maar vraag me het gewoon af..)
Dit bericht is ge-edit door Markos op 24-2-2005 18:33
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Ja Weh nou |
24-2-2005 19:03 |
 Posts: 2242 |
dan heb ik ook een soortgelijke vraag, alleen maakt niet uit wel of geen kuip.
Wat is gewoon de goedkoopste motor om te rijden en kopen?
cc maakt niet uit, hoeft ook helemaal niet snel te zijn.
Is enkel om in de stad te rijden.
|
|
HTS Autotechniek |
|
Muerte aka Ozzy |
24-2-2005 19:28 |
 Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
wat is een redelijk goedkope en betrouwbare motor met volkuip? Hoeft niet veel cc (maar meer dan een ns1 )
(niet dak een motor zoek maar vraag me het gewoon af..)
Dit bericht is ge-edit door Markos op 24-2-2005 18:33
zxr400 ofzo..
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
MTX-speed |
24-2-2005 19:31 |
 Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ja Weh nou
dan heb ik ook een soortgelijke vraag, alleen maakt niet uit wel of geen kuip.
Wat is gewoon de goedkoopste motor om te rijden en kopen?
cc maakt niet uit, hoeft ook helemaal niet snel te zijn.
Is enkel om in de stad te rijden.
MTX200R
|
|
|
|
arabesk |
24-2-2005 19:55 |
 Posts: 1903 |
is de suzuki gsx400x een beetje een redelijke motor?? om te leren rijden enzo?
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
gonzales |
24-2-2005 19:59 |
 Posts: 1319 |
jongens vraagje : m'n voorband in nu bijna kaal dus ga ik nieuwe kopen : ik zoek een band die mij in alle weersomstandigheden betrekkelijk veel grip heeft en dan toch op droge weg voldoende stabiel is . op dat gebied ben ik achteraan zeer tevreden van mijn bridgestone batlax band ! die heeft in regen goede waterafvoer en in droog weer redelijk veel grip . zou dit verstandige keuze zijn voor vooraan op mijn fzr600r ?
|
|
burn your rubber not your soul |
|
MTX-speed |
24-2-2005 20:01 |
 Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
jongens vraagje : m'n voorband in nu bijna kaal dus ga ik nieuwe kopen : ik zoek een band die mij in alle weersomstandigheden betrekkelijk veel grip heeft en dan toch op droge weg voldoende stabiel is . op dat gebied ben ik achteraan zeer tevreden van mijn bridgestone batlax band ! die heeft in regen goede waterafvoer en in droog weer redelijk veel grip . zou dit verstandige keuze zijn voor vooraan op mijn fzr600r ?
Misschien zou je eens op www.motor-forum.nl moeten kijken. Daar zijn al verschillende topics over geopend, eventjes een uurtje kijken en ik weet zeker dat je er wel een goede keuze tegenkomt.
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
24-2-2005 20:01 |
 Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]
MTX200R
beter neem je 4takt, dan heb je laagtoerig koppel, ipv met 2takt hoogtoerig door de stad te rijden.
En die dingen vind je bijna niet.
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
MTX-speed |
24-2-2005 20:05 |
 Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]
beter neem je 4takt, dan heb je laagtoerig koppel, ipv met 2takt hoogtoerig door de stad te rijden.
En die dingen vind je bijna niet.
Ikzelf heb nu een half jaar met een MTX200R gereden in de stad, en moet eerlijk zeggen dat onder glade omstandigheden (bijvoorbeeld bij regen, sneeuw, ijzel) je meer hebt aan een 2-takt. Juist door het lage koppel kun je vloeiender wegrijden, en vooral op lage snelheid, bij bijvoorbeeld scherpbochtjes is de motor minder agressief. Qua het hoogtoerige betreft, ik rijdt altijd stevig door maar kom zelden boven de 5000-6000 toeren uit in de stad/bebouwde kom. Alleen bij 80-kmwegen of snelweg kom je aan de 6000-6500 toeren.
Maar natuurlijk ligt het ook veel aan de rijstijl. En ieder heeft zo zijn keuze.
|
|
|
|
mikkel |
24-2-2005 20:09 |
 Posts: 1587 |
mtx speed is een maar van hem en heb er 1 tekoop staan dus hij heb er al een gevonde maar 4 takt wel betr voor in de stad
|
|
glaasje op laat je berijden |
|
Blukaap2 |
24-2-2005 20:24 |
 Posts: 9984 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]
Ikzelf heb nu een half jaar met een MTX200R gereden in de stad, en moet eerlijk zeggen dat onder glade omstandigheden (bijvoorbeeld bij regen, sneeuw, ijzel) je meer hebt aan een 2-takt. Juist door het lage koppel kun je vloeiender wegrijden
FYI, dr zit links op je stuur een hendel, die is traploos verstelbaar tussen de volledig ingeknepen en volledig geloste stand, probeer het eens, je staat versteld..
, en vooral op lage snelheid, bij bijvoorbeeld scherpbochtjes is de motor minder agressief.
ermmm, gemiddelde 2-takt is juist vrij fel, ook al zijn ze zo afgevoerd als wat Qua het hoogtoerige betreft, ik rijdt altijd stevig door maar kom zelden boven de 5000-6000 toeren uit in de stad/bebouwde kom. Alleen bij 80-kmwegen of snelweg kom je aan de 6000-6500 toeren.
moet je een keer gas geven, mn NX draait net zoveel toeren als je MTX (en heeft ongeveer hetzelfde vermogen) en ik zit in de stad geregeld tegen de 9000
Maar natuurlijk ligt het ook veel aan de rijstijl. En ieder heeft zo zijn keuze.
jah, maar die van jou is toch waardeloos, al is het maar omdat jij het zegt
Goed, goedkope motor voor in de stad rond te pruttelen zou praktisch ieder 1-cilinder 125cc 4-taktje zijn, net 15PK, niet vooruit te scheiten, maar wel simpel en goedkoop.
|
|
Stoere brommers |
|
MTX-speed |
24-2-2005 20:37 |
 Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Iedereen weet toch dat een 2-takt oplaag toerental veel minder trekt dan een 4-takt, en een 2takt op hoger toerental juist veel harder trekt dan een 4takt. Wat jij nog niet snapt zijn de begrippen koppel en vermogen (fel-heid), ga die eens bestuderen.
Al je echt zo vaak bij de 9000 toeren zit met je NX ben je hem dus gewoon aan het verkrachten, is echt eeuwig zonde man.
Als jij denkt dat ik geen koppeling kan bedienen dan heb je het helaas toch gruwlijk mis. Daar heb ik uren op zitten leren jonge  , tijdens mijn motorrijlessen, nooit opgemerkt misschien?
Verder zijn de meeste 4-taktmotoren over het algemeen een stuk zwaarder dan 2-taktmotoren. Dit gewicht bepaalt natuurlijk ook grotendeels de handelbaarheid wat je veel nodig hebt in de stad.
Tot slot wil ik je nog zeggen dat jij mijn mening waardeloos VINDT. Mijn mening IS niet waardeloos, over meningen valt niet te twisten weet je nog? (wordt meestal geleerd op de basisschool).
Als je dan zegt dat je iemand zijn mening waardeloos VINDT, en graag iedereen wil overtuigen, dan moet je meteen erbij zeggen WAAROM je dat vindt. Kom dus met feiten/argumenten, ander zet je jezelf gewoon voor paal en dat wil je niet.
Qua de laatste regels ben ik het weer wel met je eens moet ik zeggen.
Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 24-2-2005 20:38
|
|
|
|
John Huijben |
24-2-2005 20:42 |
 Posts: 2433 |
blukaap heeft gelijkt
mtx speed niet
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Dit topic is 98726 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 84 van 131
|
|