Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 25 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-6-2011 23:10 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Waarom maakt die vent een hydraulische koppeling op een brommer?



Omdat je die kant en klaar kan kopen van Hebo meen ik.
 
Joel_koningslust 26-6-2011 23:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Waarom maakt die vent een hydraulische koppeling op een brommer?



als je heel strakke veren gebruikt moet je anders fucking hard aan je hendel trekken. hydraulisch gaat dat veel soepeler
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
JB1 26-6-2011 23:13 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


als je heel strakke veren gebruikt moet je anders fucking hard aan je hendel trekken. hydraulisch gaat dat veel soepeler


Is dat goed te doen op een MT?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-6-2011 23:14 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Is dat goed te doen op een MT?


Zal vast aan te passen zijn, is gewoon en cilinder die aan je kabel trekt.
 
JB1 26-6-2011 23:16 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Zal vast aan te passen zijn, is gewoon en cilinder die aan je kabel trekt.


Oke, misschien eens even kijken hoe dat zit
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 26-6-2011 23:16 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
De bus zit erin, ben al begonnen met afwerken. Ik zal deze week weer wat foto's hier posten. De uitlaatpoort zit er keurig in, de spoelpoorten heb ik al wat afgewerkt en de inlaat is enigzins maatwerk als de zuiger er uiteindelijk in past. Ook komen er twee koelribben bij. Eentje die tegelijkertijd dient als ophoogplaat onder de cilinder en eentje die om een wat hogere 'binnenkop' heen valt.

Deze week moet ik eerst de cilindervoet en de kop nog even vlakken en de o-ring groef erin steken. Ook wil ik gaan werken met dikke ringen tusssen de binnenkop en de cilinder met nog een extra o-ring, dit om de squish af te stellen. Het koper en de buitenkop heb ik klaar liggen.

Het membraam geeft misschien nog wat vraagtekens. Welk matriaal is enigzins hittebestendig en kan ik thuis bewerken met een zaag, vijl en wat geduld? Ook moeten de membraamklepjes er niet op stuk klapperen bij hoge toerentallen. Ik heb een stukje kunstof-achtig-spul liggen maar dit lijkt helemaal niet tegen warmte te kunnen. Ideeën hierover zijn welkom behalve tips over het pas maken van bestaande membramen.

Voor nu nog werk genoeg, maar het de cilinder zelf nadert zijn eind!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-6-2011 om 22:56 uur.


Klinkt goed!
Ik ben benieuwd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Is dat goed te doen op een MT?


Heb je toch niet nodig?
Bij een honda gaat de koppeling al erg licht, door het lange koppelings armpje.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 26-6-2011 om 23:18 uur.
 
Joel_koningslust 26-6-2011 23:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Oke, misschien eens even kijken hoe dat zit


hebo levert van die sets die van de hendel tot een hulpcilinder hydraulisch zijn en dan komt er een klein stukje kabel aan. moet je alleen ff die cilinder even ergens vast zien te fixen, maar dat lijkt me het probleem niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
markRD 28-6-2011 19:20 Print reply

Posts: 1181
De foto's staan erop.
 
zx7r 28-6-2011 19:37 Print reply

Posts: 3868
Wat een pracht ding. Ik blijf hem mooi vinden!!
 
hondansr91 28-6-2011 21:13 Print reply

Posts: 697
wat een donders mooi dink!!
complimenten!
 
kenny77 28-6-2011 21:56 Print reply

Posts: 29286
Mooi gedaan met de cilinder.
 
Ruben2311 28-6-2011 22:40 Print reply

Posts: 1055
Machtig mooi ding, echt het ziet er ongelooflijk gaaf uit!
Maar die kosten! €3000!
 
Half the strokes, double the power!
jr customs 29-6-2011 15:58 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Machtig mooi ding, echt het ziet er ongelooflijk gaaf uit!
Maar die kosten! �3000!

zijn een hoop mensen die een hoop meer uit hebben gegeven voor een minder mooie brommer
 
Marcooow 29-6-2011 18:28 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]

zijn een hoop mensen die een hoop meer uit hebben gegeven voor een minder mooie brommer


idd
 
faster than a bullet!
markRD 1-7-2011 23:37 Print reply

Posts: 1181
Bedankt allemaal, en de kosten lopen vaak wat uit de hand, maar vergeet niet dat we hier nu veel extra onderdelen hebben liggen. 3x Uitlaat, 3x een ontsteking, etc... dus hiervan heb ik nog veel hobbyplezier. Al zal het bedrag hierop ook niet helemaal kloppen ben ik bang. Maar ik heb er een hoop van geleerd en veel plezier in gehad tot nu toe.
 

Dit topic is 60886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 25 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved