Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 24 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Han - 7-6-2011 15:53 Print reply

Posts: 9667
hier op het forum staat ergens een dt project op waar carterinlaat op gemaakt is. Moet je even zoeken. Iets met een derbi cilinder meen ik me te herrinneren

maar je bent wel goed bezig!

edit:

http://www.brommerfo...etail_gallery/1320/4

tadaa

Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 7-6-2011 om 15:55 uur.
 
<10.000 posts
kenny77 17-6-2011 21:27 Print reply

Posts: 29286
Wat ik net vind!

















Heeft iemand in zweden gemaakt, is een airsal geweest, ik zag naderhand op foto's nog een pvl en een yasuni r2 of r3 eronder hangen.
Zat onder een dtr.

timingen 196/136 (vind die 136 maar een rare keuze)
Voor de rest is er niks over bekend.

Ziet er wel tof uit.


 
Kurzel 17-6-2011 21:38 Print reply

Posts: 2369
Zit niet veel vlees meer aan
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
RXBaz 17-6-2011 21:45 Print reply

Posts: 1879


leuk die ring erin, maar kan dat ding nog wel over de tapeinden?
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
kenny77 17-6-2011 21:52 Print reply

Posts: 29286
Echte project pagina gevonden: http://www.garagego....t-quot-update-8-maj/

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
afbeelding

leuk die ring erin, maar kan dat ding nog wel over de tapeinden?



hij heeft de tapeindes verplaatst, moet hier dus ook nog fatsoenlijk door worden geboord.

Woot





http://www.garagego....essan-27-4-sidan-29/

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-6-2011 om 21:59 uur.
 
Ruben2311 17-6-2011 23:19 Print reply

Posts: 1055
Lekker uitlaatje
 
Half the strokes, double the power!
JB1 17-6-2011 23:30 Print reply

Posts: 14881


Is van dezelfde gast die de blokjes hierboven maakt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 17-6-2011 23:32 Print reply

Posts: 29286
Klopt dat was nog met zijn 50cc.
 
JB1 17-6-2011 23:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Klopt dat was nog met zijn 50cc.


Dus wat is nu zijn doel?
Zn zuiger in de tank boren?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 17-6-2011 23:39 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]Dus wat is nu zijn doel?
Zn zuiger in de tank boren?


in dat blok met de kx cilinder komt zo te lezen een langeslag am6 of derbi krukas.
 
markRD 18-6-2011 12:01 Print reply

Posts: 1181
Wat een ongelooflijk staaltje vakmanschap is dat. Ook die inlaat kennen we. Dat werkt super tot nu toe.
Vooral die bovenste foto's vindt ik persoonlijk erg cool. Ik ga volgende week ook weer werken in een machinefabriek dus met een beetje mazzel heb ik ook volgende week de bus erin zitten. Tekst en foto's komen uiteraard hier gelijk op te staan! Het membraam moet ik ook nog maken, maar de buitenkop bijv. heb ik vorige week uitgedraaid naar de maten van de eerste buitenkop. Kopjes zijn dus in principe uitwisselbaar met een kleine aanpassing. De keerringen heb ik ook al liggen en 2 geschikte carters. Eigenlijk zoek ik alleen nog een volle yamaha krukas.
 
markRD 26-6-2011 22:52 Print reply

Posts: 1181
De bus zit erin, ben al begonnen met afwerken. Ik zal deze week weer wat foto's hier posten. De uitlaatpoort zit er keurig in, de spoelpoorten heb ik al wat afgewerkt en de inlaat is enigzins maatwerk als de zuiger er uiteindelijk in past. Ook komen er twee koelribben bij. Eentje die tegelijkertijd dient als ophoogplaat onder de cilinder en eentje die om een wat hogere 'binnenkop' heen valt.

Deze week moet ik eerst de cilindervoet en de kop nog even vlakken en de o-ring groef erin steken. Ook wil ik gaan werken met dikke ringen tusssen de binnenkop en de cilinder met nog een extra o-ring, dit om de squish af te stellen. Het koper en de buitenkop heb ik klaar liggen.

Het membraam geeft misschien nog wat vraagtekens. Welk matriaal is enigzins hittebestendig en kan ik thuis bewerken met een zaag, vijl en wat geduld? Ook moeten de membraamklepjes er niet op stuk klapperen bij hoge toerentallen. Ik heb een stukje kunstof-achtig-spul liggen maar dit lijkt helemaal niet tegen warmte te kunnen. Ideeën hierover zijn welkom behalve tips over het pas maken van bestaande membramen.

Voor nu nog werk genoeg, maar het de cilinder zelf nadert zijn eind!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-6-2011 om 22:56 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-6-2011 23:06 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
De bus zit erin, ben al begonnen met afwerken. Ik zal deze week weer wat foto's hier posten. De uitlaatpoort zit er keurig in, de spoelpoorten heb ik al wat afgewerkt en de inlaat is enigzins maatwerk als de zuiger er uiteindelijk in past. Ook komen er twee koelribben bij. Eentje die tegelijkertijd dient als ophoogplaat onder de cilinder en eentje die om een wat hogere 'binnenkop' heen valt.

Deze week moet ik eerst de cilindervoet en de kop nog even vlakken en de o-ring groef erin steken. Ook wil ik gaan werken met dikke ringen tusssen de binnenkop en de cilinder met nog een extra o-ring, dit om de squish af te stellen. Het koper en de buitenkop heb ik klaar liggen.

Het membraam geeft misschien nog wat vraagtekens. Welk matriaal is enigzins hittebestendig en kan ik thuis bewerken met een zaag, vijl en wat geduld? Ook moeten de membraamklepjes er niet op stuk klapperen bij hoge toerentallen. Ik heb een stukje kunstof-achtig-spul liggen maar dit lijkt helemaal niet tegen warmte te kunnen. Ideeën hierover zijn welkom behalve tips over het pas maken van bestaande membramen.

Voor nu nog werk genoeg, maar het de cilinder zelf nadert zijn eind!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-6-2011 om 22:56 uur.


Teflon wordt wel eens gebruikt meen ik.
 
Ruben2311 26-6-2011 23:08 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Echte project pagina gevonden: http://www.garagego....t-quot-update-8-maj/

[...]



hij heeft de tapeindes verplaatst, moet hier dus ook nog fatsoenlijk door worden geboord.

Woot

afbeelding

afbeelding

http://www.garagego....essan-27-4-sidan-29/

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-6-2011 om 21:59 uur.


Waarom maakt die vent een hydraulische koppeling op een brommer?

 
Half the strokes, double the power!
markRD 26-6-2011 23:10 Print reply

Posts: 1181
@Ruben

Omdat de standaart koppeling van yamaha met een dubieus plastic koppelingswormpje werkt. Vrij onbetrouwbaar. Hydrolisch maken van de koppeling is ook vrij simpel.
 

Dit topic is 60888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 24 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved