- Han - |
7-6-2011 15:53 |
 Posts: 9667 |
hier op het forum staat ergens een dt project op waar carterinlaat op gemaakt is. Moet je even zoeken. Iets met een derbi cilinder meen ik me te herrinneren
maar je bent wel goed bezig!
edit:
http://www.brommerfo...etail_gallery/1320/4
tadaa
Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 7-6-2011 om 15:55 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
kenny77 |
17-6-2011 21:27 |
|
Kurzel |
17-6-2011 21:38 |
 Posts: 2369 |
Zit niet veel vlees meer aan
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
RXBaz |
17-6-2011 21:45 |
|
kenny77 |
17-6-2011 21:52 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Ruben2311 |
17-6-2011 23:19 |
 Posts: 1055 |
Lekker uitlaatje
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
JB1 |
17-6-2011 23:30 |
|
kenny77 |
17-6-2011 23:32 |
 Posts: 29286 |
Klopt dat was nog met zijn 50cc.
|
|
|
|
JB1 |
17-6-2011 23:34 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Klopt dat was nog met zijn 50cc.
Dus wat is nu zijn doel?
Zn zuiger in de tank boren?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
17-6-2011 23:39 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]Dus wat is nu zijn doel?
Zn zuiger in de tank boren?
in dat blok met de kx cilinder komt zo te lezen een langeslag am6 of derbi krukas.
|
|
|
|
markRD |
18-6-2011 12:01 |
 Posts: 1181 |
Wat een ongelooflijk staaltje vakmanschap is dat. Ook die inlaat kennen we  . Dat werkt super tot nu toe.
Vooral die bovenste foto's vindt ik persoonlijk erg cool. Ik ga volgende week ook weer werken in een machinefabriek dus met een beetje mazzel heb ik ook volgende week de bus erin zitten. Tekst en foto's komen uiteraard hier gelijk op te staan! Het membraam moet ik ook nog maken, maar de buitenkop bijv. heb ik vorige week uitgedraaid naar de maten van de eerste buitenkop. Kopjes zijn dus in principe uitwisselbaar met een kleine aanpassing. De keerringen heb ik ook al liggen en 2 geschikte carters. Eigenlijk zoek ik alleen nog een volle yamaha krukas.
|
|
|
|
markRD |
26-6-2011 22:52 |
 Posts: 1181 |
De bus zit erin, ben al begonnen met afwerken. Ik zal deze week weer wat foto's hier posten. De uitlaatpoort zit er keurig in, de spoelpoorten heb ik al wat afgewerkt en de inlaat is enigzins maatwerk als de zuiger er uiteindelijk in past. Ook komen er twee koelribben bij. Eentje die tegelijkertijd dient als ophoogplaat onder de cilinder en eentje die om een wat hogere 'binnenkop' heen valt.
Deze week moet ik eerst de cilindervoet en de kop nog even vlakken en de o-ring groef erin steken. Ook wil ik gaan werken met dikke ringen tusssen de binnenkop en de cilinder met nog een extra o-ring, dit om de squish af te stellen. Het koper en de buitenkop heb ik klaar liggen.
Het membraam geeft misschien nog wat vraagtekens. Welk matriaal is enigzins hittebestendig en kan ik thuis bewerken met een zaag, vijl en wat geduld? Ook moeten de membraamklepjes er niet op stuk klapperen bij hoge toerentallen. Ik heb een stukje kunstof-achtig-spul liggen maar dit lijkt helemaal niet tegen warmte te kunnen. Ideeën hierover zijn welkom behalve tips over het pas maken van bestaande membramen.
Voor nu nog werk genoeg, maar het de cilinder zelf nadert zijn eind!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-6-2011 om 22:56 uur.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
26-6-2011 23:06 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markRD
De bus zit erin, ben al begonnen met afwerken. Ik zal deze week weer wat foto's hier posten. De uitlaatpoort zit er keurig in, de spoelpoorten heb ik al wat afgewerkt en de inlaat is enigzins maatwerk als de zuiger er uiteindelijk in past. Ook komen er twee koelribben bij. Eentje die tegelijkertijd dient als ophoogplaat onder de cilinder en eentje die om een wat hogere 'binnenkop' heen valt.
Deze week moet ik eerst de cilindervoet en de kop nog even vlakken en de o-ring groef erin steken. Ook wil ik gaan werken met dikke ringen tusssen de binnenkop en de cilinder met nog een extra o-ring, dit om de squish af te stellen. Het koper en de buitenkop heb ik klaar liggen.
Het membraam geeft misschien nog wat vraagtekens. Welk matriaal is enigzins hittebestendig en kan ik thuis bewerken met een zaag, vijl en wat geduld? Ook moeten de membraamklepjes er niet op stuk klapperen bij hoge toerentallen. Ik heb een stukje kunstof-achtig-spul liggen maar dit lijkt helemaal niet tegen warmte te kunnen. Ideeën hierover zijn welkom behalve tips over het pas maken van bestaande membramen.
Voor nu nog werk genoeg, maar het de cilinder zelf nadert zijn eind!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-6-2011 om 22:56 uur.
Teflon wordt wel eens gebruikt meen ik.
|
|
|
|
Ruben2311 |
26-6-2011 23:08 |
 Posts: 1055 |
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
markRD |
26-6-2011 23:10 |
 Posts: 1181 |
@Ruben
Omdat de standaart koppeling van yamaha met een dubieus plastic koppelingswormpje werkt. Vrij onbetrouwbaar. Hydrolisch maken van de koppeling is ook vrij simpel.
|
|
|
|