Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 702 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 23 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 30-4-2011 22:14 Print reply

Posts: 29286
Zeker mooi.
 
Ruben2311 1-5-2011 0:02 Print reply

Posts: 1055
Gaaf ding, maar vind het achterzitje te breed en iets dunnere wielen zouden hem beter staan denk ik.

Maar keep up the good work!
 
Half the strokes, double the power!
markRD 5-6-2011 11:24 Print reply

Posts: 1181
De laatste update aan het verbussen van de eurocilindro (5-poorter 50cc):

De spoelpoorten in de cilinder zijn gezakt met 1,5mm. De uitlaatpoort en de inlaat zijn redelijk op maat nu.
Deze werk ik af zodra de bus erin zit. Zijdelings hebben ze ong. 0,5mm speling. Ook is de cilinder zelf al gehoond.
Hij is nu perfect recht. (47,65mm)

De poorten zitten nu ook in de bus (zoals te zien op de onderstaande foto's.) De uitlaatpoort met fluiters staat getimed op 192/193 graden. De breedte is 0,67 van de boring.
De spoelpoorten staan nu ook getimed op 130 graden. Allemaal dezelfde hoogte.

Foto's van de blinde bus en de cilinder:





De bus nu:







Nu moet ik de bus nog één tiende afdraaien voor de passing van 0,08. De o-ring groef in de bovenkant van de cilinderbus steken en de kop en de voet nadraaien.
Daarna kan ik hem erin persen en afwerken.


Ook komt hier een zelfgemaakt membraam (van teflon?!) in en een koperen verwisselbare binnenkop op.


Updates plaats ik vanaf nu hier.



(Ook heb ik een filmpje gemaakt van de Rd met het eurokit blokje met 42mm krukas, hpi en yasuni. Maar de computer werkt erg tegen. (Elke keer bij het monteren loopt hij vast.) Dit filmpje komt dus deze week online. Onboard komt later ook nog.)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-6-2011 om 11:25 uur.
 
Marcooow 5-6-2011 11:30 Print reply

Posts: 5713
? ik dacht dat het vlinder werd? als je zo naar poortmap kijkt wel..?

laat maar, ik zie het al

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 5-6-2011 om 11:35 uur.
 
faster than a bullet!
markRD 5-6-2011 11:39 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
? ik dacht dat het vlinder werd? als je zo naar poortmap kijkt wel..?



Ik zal nog even een poortmapje van de binnenkant van de bus voor je uploaden. De spijltjes zitten inderdaad wel alleen in de bus en niet in de cilinder, daar heb je bij een yamaha jammer genoeg echt te weinig 'vlees' voor.



Oh, nouja , ach, het is misschien nog handig voor het beeld.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-6-2011 om 11:40 uur.
 
Marcooow 5-6-2011 11:44 Print reply

Posts: 5713
mooi gedaan

had je trouwens niet beter de poorten in de hoeken wat ronden kunnen maken? of maakt dat niet zoveel uit..
 
faster than a bullet!
markRD 5-6-2011 11:55 Print reply

Posts: 1181
Hier de filmpjes tot nu toe:

http://www.youtube.com/watch?v=VGCE6wDulRU
Vanuit de 1 een keer doorgetrokken tot aan 11000 toeren in de 5.
(5/10 - 110km/u)

http://youtu.be/LCmSapN6sYw
(Jengelen aan het gas)

@Marcoow, bij het afwerken zal ik deze idd iets afronden en afbramen, maar ik verwacht daar geen problemen van.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-6-2011 om 11:59 uur.
 
Marcooow 5-6-2011 12:01 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Hier de filmpjes tot nu toe:

http://www.youtube.com/watch?v=VGCE6wDulRU
Vanuit de 1 een keer doorgetrokken tot aan 11000 toeren in de 5.
(5/10 - 110km/u)

http://youtu.be/LCmSapN6sYw
(Jengelen aan het gas)

@Marcoow, bij het afwerken zal ik deze idd iets afronden en afbramen, maar ik verwacht daar geen problemen van.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-6-2011 om 11:59 uur.


rij je bij dat 2e filmpje in de 1 weg? wel lange vertanding dan
 
faster than a bullet!
Gerard1793 5-6-2011 12:04 Print reply

Posts: 4006
Ehm, zou je niet eens een helm op doen?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
markRD 5-6-2011 12:08 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Ehm, zou je niet eens een helm op doen?



sst



@Marcoow, Ja dit is idd. de 1, het is een yz bakje, dus de 1 is erg lang. Daarna blijft hij keurig in de powerband. De orginele 5 bak valt zo'n 4500 toeren terug bij het overschakelen. Al heeft hij koppel genoeg.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-6-2011 om 12:10 uur.
 
kenny77 5-6-2011 16:19 Print reply

Posts: 29286
Ziet er leuk uit.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 5-6-2011 16:22 Print reply

Posts: 1558
mooi ding, hoe hard gaat ie eigenlijk.
 
I Can Play With Madness
markRD 5-6-2011 16:43 Print reply

Posts: 1181
@RikDT50MX
Op het filmpje rij ik op het eind 110km/u, dus topsnelheid zal om en nabij de 120km/u liggen.




Iemand een idee waar ik een stuk teflon kan halen om een membraam uit te frezen? En kan ik dan een normaal stuk teflon pakken? (of zijn een v-force of een malossi membraamhuisje van een ander matriaalsoort gemaakt?)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-6-2011 om 17:02 uur.
 
Paul de Salmiakbal 5-6-2011 22:58 Print reply

Posts: 5285
Moet je misschien niet iets maken tegen steenslag op je vorkje?
 
markRD 7-6-2011 14:54 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Moet je misschien niet iets maken tegen steenslag op je vorkje?


Een spatbord?! Heb veel kilometers met de vorige vork gereden en nooit problemen of beschadegingen gekregen van steenslag oid.


Niemand heeft ervaring met het maken van een membraamhuisje?
 

Dit topic is 60882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved