Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 738 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 20 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 9-3-2009 18:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Bijna ja ! Achter het achterlicht, het alarm en de kentekenhouder.. de ketting uiteraard ! Uhmm, de uitlaatpoort moet eigenlijk smaller, dus hiervoor is een andere orginele cilinder. En aan de uitlaat zit nu geen tailpijp meer, deze moet nog gebogen worden en gelast! Daarna is hij klaar!

op hoeveel % staat de poort dan?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 9-3-2009 18:06 Print reply
Posts: 1713
oke dus de grote dag is bijna aangebroken maar een project is eigenlijk nooit echt klaar.

maar je had in je project een filmpje staan met een uitlaat is dat een gekocht aangepaste uitlaat of een opmaat uitlaat:?
welk merk is dat uitlaatje dan??
of bij wie heb je hem laten maken??
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 9-3-2009 18:08 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
oke dus de grote dag is bijna aangebroken maar een project is eigenlijk nooit echt klaar.

maar je had in je project een filmpje staan met een uitlaat is dat een gekocht aangepaste uitlaat of een opmaat uitlaat:?
welk merk is dat uitlaatje dan??
of bij wie heb je hem laten maken??



De uitlaat is een 'opmaatje' van DPR vlakbij leerdam. Deze kostte 160 euro geloof ik.

En de uitlaatpoort staat geloof ik nu op een procent of 75. Te breed iig!

Maar idd! Het project is nooit helemaal af! Ik wil bijv de doppen bovenin de poten vervangen, de buitenpoten vervangen, de teller en een zitje voor 2 personen erbij. Maar voor nu is hij bijna af!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-3-2009 om 18:10 uur.
 
Derbi-Olaf 9-3-2009 18:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



De uitlaat is een 'opmaatje' van DPR vlakbij leerdam. Deze kostte 160 euro geloof ik.

En de uitlaatpoort staat geloof ik nu op een procent of 75. Te breed iig!

heb je een poortmapje? (a) :P
procentje of 70-72 is nog wel haalbaar, maar word wel al onbetrouwbaar
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markRD 9-3-2009 18:11 Print reply

Posts: 1181
nee, helaas een goed poortmapje heb ik niet meer! Ik ga hem binnenkort nog eens bekijken!
 
yamahadt1986 9-3-2009 18:15 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
nee, helaas een goed poortmapje heb ik niet meer! Ik ga hem binnenkort nog eens bekijken!



ik neem aan dat je een snelle orginele yamaha cilinder hebt die iets getuned is of heb je een andere 50cc.
ik heb namelijk gehoord dat je een eurocilindro hebt 50cc??
als je die hebt zijn dat snelle goed kwaliteit cillindertjes??


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-3-2009 18:15 Print reply

Posts: 29286
Zit er toch kenteken op, ik kon me herrineren dat er geen keteken bij zat? (of was dat een andere. )



 
yamahadt1986 9-3-2009 18:23 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zit er toch kenteken op, ik kon me herrineren dat er geen keteken bij zat? (of was dat een andere. )





dacht ik ook ja
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 9-3-2009 18:51 Print reply

Posts: 1181
Nee de orginele 'snelle' 50 voor een rd50m. Maar ik meet net 27.9mm, dus het moet gaan denk ik zo!

Inmiddels staat de timing op 125 om 180 ! Hiervoor was de timing 125 om 170. En de poortwijdte is 70procent. Ook heeft de uitlaatpoort nu geen vlakke bovenkant maar eentje met een radius. (zie foto's)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-3-2009 om 20:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-3-2009 om 20:28 uur.
 
yamahadt1986 10-3-2009 15:54 Print reply
Posts: 1713
oke leuk om te weten hier heb ik namelijk wel wat aan om eongeveer te weten wat je moet aanpassen enz

het is toch een 2L7 of een 2WI van yamaha??
die heb ik namelijk ook nog en ik heb ze ook alle twee in imitatie
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 10-3-2009 18:06 Print reply

Posts: 1181
2L7 , maar komen die cilinders niet op hetzelfde neer??
 
kenny77 10-3-2009 18:18 Print reply

Posts: 29286
die zijn verschilldend.
de poorthoogtes zijn anders,

de standaard timmingen van de 60cc 2wi zijn
uitlaatpoort: 180
spoelpoort: 118
blowdown: 30

hier is een poortmapje van de standaard 60cc 2wi.


 
yamahadt1986 10-3-2009 18:22 Print reply
Posts: 1713
ja ongeveer wel maar de 2L7 heeft de 2 kleine spoelers bij de inlaat iets anders en de spoelpoorten aan de zijkant zijn kleiner dat is het enigste verschil en de uitlaatpoortis iets hoger dan de 2WI maar dat is ongeveer 1,5mm ofzo
hier een foto van die poortes die anders zijn


maar de 2L7 is wat betrouwbaarder vanwege de spoelpoorten zijn wat minder breed dan loopt die minder snel vast als ik het goed heb over die poorten

maar er is ook nog een andere snelle cilinder dat is de 353 maar die schijnt erg slecht te zijn die loopt heel snel fast bij de uitlaatpoort die uitlaat is namelijk veel te hoog je kan er maar 2000 kilometer betrouwbaar mee rijden en die anderen 3500/4000 km
ligt aan je uitlaat enz afstelling.

maar er is ook een hele zeldzame goede cilinder ik weet zo het nummer niet maar die loopt echt niet kapot dat komt mede door de schotjes die tussen de grote spoelpoorten zitten dan heeft dan zuigerveer meer stevigheid op dat punt

dit is de 50cc 2WI

heb er ook nog een poortmapje van zal ik nog effe opzoeken

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-3-2009 om 18:28 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 10-3-2009 18:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986

maar er is ook een hele zeldzame goede cilinder ik weet zo het nummer niet maar die loopt echt niet kapot dat komt mede door de schotjes die tussen de grote spoelpoorten zitten dan heeft dan zuigerveer meer stevigheid op dat punt



ook zo'n gietijzeren 50cc?

die liggen in belgie best vaak op de oldtimer beurzen.
 
yamahadt1986 10-3-2009 18:31 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



ook zo'n gietijzeren 50cc?

die liggen in belgie best vaak op de oldtimer beurzen.



ja zo'n gietijzeren ja maar die vind je heel weinig
ik heb er zelf ook eentje maar dan is die uitlaatpoort orgineel.

alleen je moet er een hebben die hetzelfde is als de 2WI allen dan met kleine schotjes ertussen en dat is moeilijk te vinden.

je denkt soms dat je hem hebt en dan is die uitlaatpoort orgineel daarom kun je ook een orginele 25F cilinder daarvan de uitlaatpoort omhoog halen dan moet je niet de ene hebben met de erg brede uitlaat maar met een smalle en een lage uitlaat dan loopt die echt niet vast
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 60444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved