Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene v...
Pagina 19 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 183994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

benellifan 5-9-2007 21:41 Print reply
Posts: 1553
het vliegwiel van je ss in hetzelfde als van je cb dus das makkelijk uitproberen maar daar kan eigenlijk weinig stuk aan zijn
gewoon even alle draadjes nalopen in je ontsteking naar condensator enzo vind je het probleem snel genoeg
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Vehikel 5-9-2007 21:47 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
het vliegwiel van je ss in hetzelfde als van je cb dus das makkelijk uitproberen maar daar kan eigenlijk weinig stuk aan zijn
gewoon even alle draadjes nalopen in je ontsteking naar condensator enzo vind je het probleem snel genoeg

Ja, precies, het kan niet moeilijk zijn. Morgen is de bromboer weer open, dus kan ik desnoods onderdelen gaan vervangen.
Ff de onsteking direct aan de bobine aansluiten, dan moet het lukken :P
Ik heb nog wel een Ss vliegwiel, maar mn Cb heeft een dikkere tap, dus dat ging niet helaas :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
benellifan 5-9-2007 22:14 Print reply
Posts: 1553
vreemd een vriend van me heeft ook een cb en mijn vliegwiel paste wel op zijn tap
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Vehikel 5-9-2007 22:16 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
vreemd een vriend van me heeft ook een cb en mijn vliegwiel paste wel op zijn tap

Jah, misschien zijn er meerdere uitvoeringen met een dikke of dunne tap.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 6-9-2007 17:05 Print reply

Posts: 2903
Update

HET VONKT!!!!
Het was de condensator. Ik heb ook de ontsekingsspoel vervangen, want die was ook niet optimaal meer, hij wikkelde al helemaal af.
Het was gelukkig niet het vliegwiel (ik was bang dat die te weinig stroom opwekte om 'm met de hand te laten vonken), want een andere (2e hands bij Leertouwer) kost 75 euro. Maar die kan ik evt. wel kopen/ruilen via het 4takt forum.

Ik heb ook nog een carburateurtje gekocht:

Volgens mij heeft Leertouwer deze van een Harley afgesloopt, zo groot is ie
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 6-9-2007 22:01 Print reply

Posts: 3586
wat een plaatje
 
Viertakt uber alles.
-jaZper- 6-9-2007 22:33 Print reply

Posts: 3841
leuk ding, keuring is idd kut, alles standaart enzo, erna kan je weer lekker doen wat je wilt.
su6 ermee!
 
groene motoren gaan harder
Vehikel 6-9-2007 22:47 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
leuk ding, keuring is idd kut, alles standaart enzo, erna kan je weer lekker doen wat je wilt.
su6 ermee!

Thx, de keuring gaat goed komen Als ik eenmaal een kenteken heb, dan trek ik me absoluut niks aan van de wet. Het enige wat telt is dat de brommer 100% volmaakt is :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 7-9-2007 11:00 Print reply

Posts: 2903
De planning:

Het komend weekend ga ik met mijn pa de brommer RDW gereed maken.

Dit houd in:
-Helicoiltje monteren in de kop (bij de inlaat), zo dat de carburateur ook op zijn plek kan komen;
-Brommer van de workmate afhalen;
-Rempedaal aansluiten;
-Steppenbalk met standaard monteren/opknappen;
-Ketting inkorten en monteren;
-Tank monteren en van brandstof voorzien;
-Olie erin;
-STARTEN!!!
-Proefrondje maken;
-Alle electra testen en wegwerken/bundelen;
-Gepolijst aluminium remklauw-beugel maken;
-Het vliegwiel begrenzen.

Ik heb voorlopig nog vrij, dus kan ik op een maandag of dinsdag bij de RDW binnenwandelen (RDW-instapdagen). Maar moet alleen uitzoeken hoe ik er ga komen :P Ik heb 3 mogelijkheden:
-Een vriend met een trekker bellen;
-Pa neemt een snipperdag :P Neemt gereedschap mee, want mocht de brommer afgekeurd worden, dan fixen we dat ter plekke en lopen we gewoon weer naar binnen :P
-Ik vraag een 1dags-kenteken aan en een 1dags verzekering en rijd er gewoon naar toe.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
jd boer 7-9-2007 13:20 Print reply

Posts: 6005
zou voor optie 2 gaan
 
rs1sprintuhr
Joel_koningslust 7-9-2007 13:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
zou voor optie 2 gaan


ik voor optie 1... dan natuurlijk ook gereedschap mee
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Iceburn 7-9-2007 14:18 Print reply

Posts: 311
Hoeveel mm is die carb?
 
4-stroke 4-ever
Joel_koningslust 7-9-2007 15:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
Hoeveel mm is die carb?


18mm

staat bij de onderdelen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vehikel 7-9-2007 18:15 Print reply

Posts: 2903
Optie 2 zou mooi megenomen zijn. De brommer in de bestelbus gooien en voila. Het was mn vaders idee :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Iceburn 8-9-2007 11:03 Print reply

Posts: 311
nog ff vraagje :P Heb je je spruitstuk en inlaat aangepast om die 18mm goed-functionerend te krijgen?
 
4-stroke 4-ever

Dit topic is 183994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved