Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene v...
|
Pagina 16 van 35
|
Dit topic is 183971 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jonny |
26-8-2007 21:50 |
 Posts: 153 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
[...]
1. Daar herken ik wel wat in (het 4takt virus: 1 keer viertakt, altijd viertakt). Desalniettemin vind ik 2takt ook wel grappig (als het echt snel is)
2. Lijp
3. lal
daar ben ik een uitzondering op:p
eerst reed ik op een Jincheng Knight nu op een kreidler:p
|
|
50cc oladijee |
|
Vehikel |
26-8-2007 22:00 |
 Posts: 2903 |
Thx voor de reatcies
Maar wat inbus betreft: Als je goed sleutelt dan draai je de boel niet goed, dus geen Amerikaanse sleutels oid gebruiken. Als ze dol zijn, kan je ze betrekkelijk makkelijk met een zijkniptang of een nijptang weer los draaien. Persoonlijk vind ik inbus mooier, dat gebruiken de profs namelijk ook en ook in de racerij zie je het veel, dus vond ik het wel passend.
Ik ben het er mee eens dat veel 4takters '4takters 4 life zijn', maar af en toe zie je ze wel eens van brommers wisselen, maar dat zijn vaak de mensen die net pas hun 1e brommer hebben. 2takt mag er voor mij best zijn hoor, maar ik vind het zware geluid gecombineerd met de koppels erg leuk, en 4takt brommers zijn wat schaarser. Ik heb heel wat scheve blikken gezien van scootergasten, toen ik naast hun mijn Ss startte met een motorsport uitlaat  (zij hadden blijkbaar nooit van 4takt-brommers gehoort).
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Iceburn |
26-8-2007 22:27 |
 Posts: 311 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jonny
[...]
daar ben ik een uitzondering op:p
eerst reed ik op een Jincheng Knight nu op een kreidler:p
Ik zou ook heus wel op een mooie tweetakt ( mtx bijv ) kunnen rijden hoor.. Alleen viertakt vind ik wat lijper, vooral de sound natuurlijk.
|
|
4-stroke 4-ever |
|
Vehikel |
28-8-2007 22:36 |
 Posts: 2903 |
yeah, ik doe er weer 5% bij  het blok zit in elkaar, nu is het een kwestie van afstellen.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Henk-88 |
28-8-2007 22:39 |
 Posts: 26703 |
Daar zou ik niet mee door de pekel durven rijden
Maar eerlijk is eerlijk: 't ziet er geil uit
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
BIET |
28-8-2007 22:40 |
 Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
yeah, ik doe er weer 5% bij het blok zit in elkaar, nu is het een kwestie van afstellen.
afbeelding
wat voor cil zit er nou op, een ori of?...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Vehikel |
28-8-2007 22:56 |
 Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Daar zou ik niet mee door de pekel durven rijden
Maar eerlijk is eerlijk: 't ziet er geil uit
Thx  Precies, mijn aluminium wielen houden er ook niet zo van :P
@Biet: Er zit nu een ori 50cc op, voor de keuring. Ik heb wel een 70cc maar die moet in overmaat geboort worden. Een nieuwe cilinder kost 300 euro :P (omdat ze zo schaars zijn).
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
BIET |
28-8-2007 22:57 |
 Posts: 22355 |
hm okeej, sloom dus
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Vehikel |
28-8-2007 23:00 |
 Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
hm okeej, sloom dus
Mha, ik denk dat het nog wel mee gaat vallen, met een snelle nokkenas, dikke carb en een vervroegend vliegwiel moet 'ie de 15000 toeren wel kunnen halen.
Verder komt er een open megafoonpijp op, en een grote kelk op de carb  (net als de echte 60'er racers) dan krijgt een 4tatk ook ietsje meer vermogen, en een mooi slurpend/jankend 4takt geluid
Misschien kan ik ooit aan een Cb100 blok komen, of een 125cc twinnetje
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
BIET |
28-8-2007 23:01 |
 Posts: 22355 |
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Vehikel |
28-8-2007 23:03 |
 Posts: 2903 |
Voorzichtige gok: 90 km/h of iets harder. Maar volgens mij moet, als je het goed doet, de brommer ook wel 100/110 kunnen laten lopen. Cb50 blokjes horen nog best hard te kunnen.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Henk-88 |
28-8-2007 23:09 |
 Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Vehikel |
28-8-2007 23:10 |
 Posts: 2903 |
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Henk-88 |
28-8-2007 23:12 |
 Posts: 26703 |
Zijn er originele vervroegers voor een CB dan?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
De Schout |
28-8-2007 23:13 |
Posts: 5327 |
xr80 spul ofzo..
edit: en de cb50S
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 28-8-2007 om 23:13 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Dit topic is 183971 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 16 van 35
|
|