Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 569 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene v...
Pagina 15 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 183970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 24-8-2007 22:28 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Gelukkig is mijn pa wat makkelijker wat dat betreft, hij heeft er zeer veel verstand van idem. (zie deze). Hij heeft bij mijn Ss50 de kop geflowed, en de 1e keer geholpen met het monteren van de 70cc.
Bij mijn broer heeft hij de poortjes uitgeveild

Ik ga zeker de brommeropvoeren, het kan voor mij niet hard genoeg gaan . Ik zet er een dikke carburateur op, snelle nokken, en een vervroegend vliegwiel.
Misschien ga ik later inversteren om mijn 70cc cilinder op te knappen, maar ik heb nog een blok waar ik me op uit kan leven .
Zouden de steeltjes van een Cb350 even dik zijn als die van een Cb50? Want dan kan ik dat andere blok ondertussen opfokken.


Wil je pa nog kinderen adopteren? 16 jarige langharige tukker hier aangeboden, wel goede manieren.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 24-8-2007 22:35 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oldtimerfanaat.
Dit project is MEGA uber, ik hou echt van je aanpak, jezus ik wil ook een cb noodkreet


Thx Van een Cb zal je nooi spijt krijgen :P

Net zoals de Cb750, Cb550, Cb350 etc. is de Cb50 ook een volwaardig motorfiets, maar dan met een kleine cilinder. Het is ook ontworpen als motorfiets, maar omdat het 50cc was, wilde men 'm liever op brommerkenteken hebben.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Wil je pa nog kinderen adopteren? 16 jarige langharige tukker hier aangeboden, wel goede manieren.

Ik zal het zo vragen :P



 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 26-8-2007 17:43 Print reply

Posts: 2903
Mijn aanwinst op Vehikel:

- Pirelli banden
- Voor- en naslijppasta voor polijsten
- Aantal inbusboutjes (uiteindelijk wil ik alles inbus hebben)
- perfect gedraaide voetstepjes (om backsteps van te maken)

- Speedgas en kale hendels

- Aluminium race-velgen (!!!!)


Ik ben zéér geslaagt! (ik had niet verwacht dat ik die velgen zou vinden)
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Frysk 26-8-2007 17:49 Print reply

Posts: 34930
No offence maar inbus bouten zeeer zonde
 
giggitybyte
Mopar 26-8-2007 17:58 Print reply

Posts: 4772
wtf maakt dat nou weer uit

Alleen speedgas erop lijkt me niet zo praktisch op een schakelbrommer...


 
Mopar 26-8-2007 18:02 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel

Zouden de steeltjes van een Cb350 even dik zijn als die van een Cb50? Want dan kan ik dat andere blok ondertussen opfokken.


Ik meen dat alleen de klepgeleiders hoeft te verwisselen, en er kleppen van een CB350 in kunt doen. Natuurlijk ook de kop wel aanpassen, maar dit schijnt vrij makkelijk te zijn..

Verder weet ik ook niet precies hoe en wat ofzo, maar ik heb het ooit eens gelezen in een oud brommer tijdschrift
 
Vehikel 26-8-2007 18:18 Print reply

Posts: 2903
Opzich een leuk idee voor mn andere blok :p Hij zal wel zenuwachtig rijden met speedgas :p maar dat maakt me niet zo uit.

@Frysk: Inbus zonde? Dat is kwaliteit, dat hoort als je voor de details gaat. (let maar eens op de echte racers, afgewerkte motoren, dure Harleys, etc. allemaal inbus hoor.) Daar zullen de profs het met me eens zijn.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
jonny 26-8-2007 18:29 Print reply

Posts: 153
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
No offence maar inbus bouten zeeer zonde

ZONDE?!?!
Jij hebt cker nooit bij de echte profs meegekeken.
Ik vind het wel een beetje rare uitspraak hoor,
Als ik aan een rvs inbus bouten set voor mijn brommer zal kunnen krijgen, zal ik echt geen moment twijfelen. deze mening deel ik met alle mensen die echt VERSTAND hebben van brommers en motoren. tevens sleutelt inbus veel makkelijker, je hoeft niet met lompe dopsleutels te werken, die je vaak niet ergens tussen krijgt, maarjah iemand die echt kan sleutelen (geen 16-jarige dus) snapt dat wel.
 
50cc oladijee
Frysk 26-8-2007 18:52 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Opzich een leuk idee voor mn andere blok :p Hij zal wel zenuwachtig rijden met speedgas :p maar dat maakt me niet zo uit.

@Frysk: Inbus zonde? Dat is kwaliteit, dat hoort als je voor de details gaat. (let maar eens op de echte racers, afgewerkte motoren, dure Harleys, etc. allemaal inbus hoor.) Daar zullen de profs het met me eens zijn.



vind op de 1 of andere manier inbus niet aantrekkelijk op zo'n mooi oud beestje


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jonny
[...]

ZONDE?!?!
Jij hebt cker nooit bij de echte profs meegekeken.
Ik vind het wel een beetje rare uitspraak hoor,
Als ik aan een rvs inbus bouten set voor mijn brommer zal kunnen krijgen, zal ik echt geen moment twijfelen. deze mening deel ik met alle mensen die echt VERSTAND hebben van brommers en motoren. tevens sleutelt inbus veel makkelijker, je hoeft niet met lompe dopsleutels te werken, die je vaak niet ergens tussen krijgt, maarjah iemand die echt kan sleutelen (geen 16-jarige dus) snapt dat wel.


Stfu
ik had het over uiterlijk niet over de kwaliteit, en dan nog verzinkte boutjes zijn beter dan RVS boutjes en als die rottige inbus troep 1x rondgedraait is ,dan is het echt elende om die dingen los te krijgen

vind trouwens die boutjes die op MT/MB/NSR etc zitten mooier m6 draad en dan m4 kopjes



Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 26-8-2007 om 18:56 uur.
 
giggitybyte
Ariej 26-8-2007 19:00 Print reply

Posts: 3685
m5 bedoel je, maar dat is gewoon smaak. en wat betreft dat doldraaien, je moet gewoon die imbussleutel er goed diep indrukken. dan draaid hij niet dol.



verder mooi project, je pakt het goed aan! zeer benieuwd
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Royal Club 26-8-2007 19:03 Print reply

Posts: 60390
hoewel ik absoluut geen fan ben van 4takt brommers door de mensen die erop rijden ga ik dit topic zeker volgen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Iceburn 26-8-2007 19:21 Print reply

Posts: 311
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hoewel ik absoluut geen fan ben van 4takt brommers door de mensen die erop rijden ga ik dit topic zeker volgen


Wat voor 'soort mensen' rijd daar dan volgens jou op?

 
4-stroke 4-ever
Viertakt 26-8-2007 19:23 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
[...]


Wat voor 'soort mensen' rijd daar dan volgens jou op?



Wij, en wij zijn tuig, ofzo. sarcasme
 
Viertakt uber alles.
Royal Club 26-8-2007 19:27 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
[...]


Wat voor 'soort mensen' rijd daar dan volgens jou op?



grotendeels mensen die alleen maar voor 4takt zijn, net zoiets als honda rijders, geloven alleen maar heilig in hun eigen type/soort brommer

die voor je
klik



ohjah, en dat gevalletje van name of steel, wat heel vrolijk volgas gaat geven als je staat te praten met mensen

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-8-2007 om 19:28 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Iceburn 26-8-2007 19:50 Print reply

Posts: 311
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


1. grotendeels mensen die alleen maar voor 4takt zijn...

2. die voor je

3. ohjah, en dat gevalletje van name of steel, wat heel vrolijk volgas gaat geven als je staat te praten met mensen

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-8-2007 om 19:28 uur.


1. Daar herken ik wel wat in (het 4takt virus: 1 keer viertakt, altijd viertakt). Desalniettemin vind ik 2takt ook wel grappig (als het echt snel is)

2. Lijp

3. lal
 
4-stroke 4-ever

Dit topic is 183970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved