Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rs Pista replica [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rs Pista replica [Algemene vragen]
Pagina 40 van 50
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 48, 49, 50Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 26837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 16-9-2010 18:37 Print reply

Posts: 7149
blok ligt uit elkaar omdat de balansas goed zat.

vandaag is de cilinder toegekomen, bleek dat de verkeerde te zijn! een polini gietijzer ipv alu!

de verschillen zijn duidelijk kwa afwerking en vorm

gietijzer links, alu rechts


alu


gietijzer


alu


gietijzer


fotos op verzoek kan, maar doe liefst snel want morgen post ik dit stuk ijzer terug naar damsport


Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 16-9-2010 om 18:38 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Royal Club 16-9-2010 18:38 Print reply

Posts: 60390
en dat de gietijzeren natuurlijk een kilo of 2 weegt ofzo en die van alu niet :P

en waarom ligt je blok uit elkaar voor je balansas? is gewoon koppeling eraf en meer niet

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-9-2010 om 18:39 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul de Salmiakbal 16-9-2010 18:41 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
en dat de gietijzeren natuurlijk een kilo of 2 weegt ofzo en die van alu niet :P

en waarom ligt je blok uit elkaar voor je balansas? is gewoon koppeling eraf en meer niet

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-9-2010 om 18:39 uur.

Hij zegt dat het blok uit elkaar ligt omdat de balansas goed zat, dus wss is er iets anders fout dan de balansas

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 16-9-2010 om 18:41 uur.
 
Ice Ap rs50 16-9-2010 18:52 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
en dat de gietijzeren natuurlijk een kilo of 2 weegt ofzo en die van alu niet :P

en waarom ligt je blok uit elkaar voor je balansas? is gewoon koppeling eraf en meer niet

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-9-2010 om 18:39 uur.


alu: 728gr
gietijzer: 1588gr

cilinderkoppen zijn idem.

en de balansas zat goed, dus moet er wat anders fout zitten

en ik denk dat een paar lagertjes de schuldige zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 16-9-2010 om 18:53 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 17-9-2010 17:52 Print reply

Posts: 7149
om de carters als niet te krijgen...kan je ze laten zandstralen of parelstralen?
 
GTI - GTD - BMW
Joel_koningslust 17-9-2010 18:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
om de carters als niet te krijgen...kan je ze laten zandstralen of parelstralen?



als origineel zou je ze met zon chemische zooi moeten schoonmaken. een keer in de vaatwasser van je moeke maakt het ook heel schoon

als je ze toch wilt gaan stralen moet je gaan parelstralen. zandstralen is veels te grof voor alu. daarna goed in de blanke lak zetten want vette vingers krijg je moeilijk van gestraald spul af
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Ice Ap rs50 17-9-2010 19:41 Print reply

Posts: 7149
reeds in de vaatwasser gestoken en daarna met bougieborsteltje schoongemaakt



onbewerkt carter

 
GTI - GTD - BMW
marjo 17-9-2010 19:43 Print reply

Posts: 1211
Wordt er wel mooi van in vaatwasser! goed idee!
Maar hoe zit eht nu met vaatwasser? gewoon helemaal schoon gebleven?
 
Ice Ap rs50 17-9-2010 19:52 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Wordt er wel mooi van in vaatwasser! goed idee!
Maar hoe zit eht nu met vaatwasser? gewoon helemaal schoon gebleven?


jup

op intensief gezet (75°C)

wel eerst ontvet voor ik ze erin gezet heb
 
GTI - GTD - BMW
Royal Club 17-9-2010 21:33 Print reply

Posts: 60390
ga je nog wat op damsport als 'vergoeding vragen ofzo? want dat 20euro verzenden word je ook wel zat denk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ice Ap rs50 17-9-2010 22:06 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ga je nog wat op damsport als 'vergoeding vragen ofzo? want dat 20euro verzenden word je ook wel zat denk


dat zou ik wel moeten doen, maar voor de goeie cilinder hoef ik natuurlijk geen verzendkosten te betalen, enkel de verzendkosten om de foute terug naar spanje te sturen.

gelukkig heb ik nog een alu cilinder liggen zoals ik besteld heb en kan ik dus beginnen met de carters te bewerken. Ik heb alles al afgetekent, morgenvroeg post ik het even voor ik eraan begin. Want op dit vlak ben ik natuurlijk Noob
 
GTI - GTD - BMW
Maup 17-9-2010 22:25 Print reply

Posts: 4353
Zou je een blokje ook met de baklagers er nog in, in de vaatwasser kunnen doen? Of overleven de lagers dat niet?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Royal Club 17-9-2010 22:33 Print reply

Posts: 60390
liever niet. ik wil trouwens nogsteeds zon tooltje om dat linker naaldlager te verwijderen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ice Ap rs50 17-9-2010 23:37 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
liever niet. ik wil trouwens nogsteeds zon tooltje om dat linker naaldlager te verwijderen


ja ik heb nog 2 lagers er niet kunnen uithalen, wat voor tooltje heb je daarvoor nodig?
 
GTI - GTD - BMW
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 17-9-2010 23:39 Print reply

Posts: 13700
Hoe zitten die er dan in ?
 

Dit topic is 26837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 40 van 50
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 48, 49, 50Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved