Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
|
Pagina 16 van 63
|
Dit topic is 25500 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mopar |
21-1-2007 20:42 |
 Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]
das idd met alles zo ja
mja beter iets meer tijd erin dan wat te weinig
en frituurvet dan? smeert toch ook?
Frituurvet moet je later over de motor flikkeren als alles loopt.
Doen een hoop mensen met een Rat-Rod, motorisch goed, frituurvet eroverheen flikkeren, ziet er lekker smerig uit, maar er komt geen druppel vocht meer bij, de ultieme oplossing voor een Rat-Ride.
Misschien een ideetje voor Rez ?
|
|
|
|
Almer |
21-1-2007 20:47 |
 Posts: 3325 |
Gruwelijke auto, jaartje te vroeg gebouwd, maar dat mag de pret niet drukken 
Zijn tenminste machines die je auto's kunt noemen...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Mopar |
21-1-2007 21:16 |
 Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
Zijn tenminste machines die je auto's kunt noemen...
True :-P
Maar hoezo een jaartje te vroeg gebouwd ?
de '69ers waren niet veel anders hoor.
Eerder een jaartje te laat.
|
|
|
|
Almer |
21-1-2007 21:20 |
 Posts: 3325 |
'69 is gewoon een geil autojaar... Kijk naar onder andere Dodge Charger '69 RT e.d.... 
Desalniettemin een gruwelijk vette auto... Wordt et een auto die echt brult? Of wel gewoon et originele V8 (grom grom grom grom grom grom - stationair) geluid?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Mopar |
21-1-2007 21:23 |
 Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
'69 is gewoon een geil autojaar... Kijk naar onder andere Dodge Charger '69 RT e.d.... 
Desalniettemin een gruwelijk vette auto... Wordt et een auto die echt brult? Of wel gewoon et originele V8 (grom grom grom grom grom grom - stationair) geluid?
'69 was idd wel een revolutionair jaar ja wat auto's enzo. betreft.
Maar als je puur naar de auto kijkt is er niks anders aan, de 2e generatie Barracuda's is gebouwd tussen '67 en '69, dus dat maakt weinig uit verder...
Word idd wel een grommende V8, dubbele pijpen heeft ie met headers, dus dan krijg je dat bekende gegrom ja
|
|
|
|
Almer |
21-1-2007 21:55 |
 Posts: 3325 |
'Fuck the Silence, Drive the Real Noisemaker' stickertje achterop dus  ! Wordt dus een lawaai muziek auto?
Hmm vindt het originele geluid ook altijd mooi!
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
hehenny |
21-1-2007 22:21 |
 Posts: 1324 |
mmmm kan me herinneren dat ik die foto van je gespoten kattenbak ook al een half jaar geleden gezien heb..... en revolutionair in 69? toen waren ze het wiel weer aan het het uitvinden
|
|
Negative, ghostrider, the pattern is full |
|
Leen |
21-1-2007 22:21 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hehenny
mmmm kan me herinneren dat ik die foto van je gespoten kattenbak ook al een half jaar geleden gezien heb..... en revolutionair in 69? toen waren ze het wiel weer aan het het uitvinden
beter ga je ff ergens anders zeuren.
in 1969 reden de japanners nog rond in koekblikken met 30 pk, terwijl de amerikanen wagens van 2200 kilo in 5 seconden naar de 60 mijl per uur joegen.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 21-1-2007 om 22:31 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
21-1-2007 22:30 |
 Posts: 10835 |
wat is een Ignition Ballast Resistor?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
hehenny |
21-1-2007 22:53 |
 Posts: 1324 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
beter ga je ff ergens anders zeuren.
in 1969 reden de japanners nog rond in koekblikken met 30 pk, terwijl de amerikanen wagens van 2200 kilo in 5 seconden naar de 60 mijl per uur joegen.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 21-1-2007 om 22:31 uur.
Jippie man in 1920 reden bugatti's met 300 over de baan en zaten ze in amerika nog in de postkoets te koekeloeren!
Dit bericht is gewijzigd door hehenny op 21-1-2007 om 22:55 uur.
|
|
Negative, ghostrider, the pattern is full |
|
mcdronkz |
21-1-2007 23:41 |
 Posts: 32777 |
Wat doen jullie tof allemaal.
Moet ik je even introduceren in de geschiedenis van Ferdinand Porsche ?
Porsche ? Auto-Union ? Dat waren pas racers.
|
|
|
|
Mopar |
22-1-2007 17:02 |
 Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
wat is een Ignition Ballast Resistor?
@ hehenny, als je het allemaal zo goed denkt te weten ga je toch ook lekker knutstelen ?
Mag ik je er even op wijzen dat ik ook gewoon 10uur per dag werk, en s'avond slecht een paar uurtjes ( 2,5 denk gemiddeld ) aan de auto werk. Dus dan gaat het niet bliksem snel nee, maar ik werk liever traag en goed aan de auto dan snel en slecht.
Kwaliteit.
@ Jozeff,
Dit is een Ignition Ballast Resistor ( duur woordje voor een weerstandje :-P )
Aan de andere kant zit gewoon een gerolt stukje ijzerdraad, zoiets als een spoel, maar dan iets minder strak tegen elkaar aangerolt.
Dit is een weerstandje voor wanneer je hem start, cruciaal voor de start. Zonder dat weerstandje start hij erg slecht of moeilijk.
Het voorkomt (volgens mij) dat de ontsteking teveel volt/stroom krijgt, zodat de vonk gewoon optijd word afgegeven, en niet te vroeg.
Dit ding heb je alleen bij de start nodig voor zover ik weet.
Als je auto slecht start is dit onderdeeltje eigenlijk het 1e wat je moet doormeten, vaak zijn de contactjes gecorrodeerd (of hoe je het ook schrijft )
Uiteraard kan je auto nog door 100000 andere dingen slecht starten, maar dit is er 1 onderdeeltje van dat cruciaal is voor een goede start :-P
|
|
|
|
Leen |
22-1-2007 17:04 |
 Posts: 26877 |
ding zorgt ervoor dat je contactpunten tijdens het starten 9.2 volt (of iets in die trand) krijgen.
bij normale auto's zit zoiets gewoon ingebouwd en heet het een weerstandsdraad.
|
|
|
|
Mopar |
22-1-2007 17:06 |
 Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
ding zorgt ervoor dat je contactpunten tijdens het starten 9.2 volt (of iets in die trand) krijgen.
bij normale auto's zit zoiets gewoon ingebouwd en heet het een weerstandsdraad.
idd :-P
|
|
|
|
RickvanDuin |
22-1-2007 17:31 |
Posts: 464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
@ hehenny, als je het allemaal zo goed denkt te weten ga je toch ook lekker knutstelen ?
Mag ik je er even op wijzen dat ik ook gewoon 10uur per dag werk, en s'avond slecht een paar uurtjes ( 2,5 denk gemiddeld ) aan de auto werk. Dus dan gaat het niet bliksem snel nee, maar ik werk liever traag en goed aan de auto dan snel en slecht.
Kwaliteit.
@ Jozeff,
afbeelding
Dit is een Ignition Ballast Resistor ( duur woordje voor een weerstandje :-P )
Aan de andere kant zit gewoon een gerolt stukje ijzerdraad, zoiets als een spoel, maar dan iets minder strak tegen elkaar aangerolt.
Dit is een weerstandje voor wanneer je hem start, cruciaal voor de start. Zonder dat weerstandje start hij erg slecht of moeilijk.
Het voorkomt (volgens mij) dat de ontsteking teveel volt/stroom krijgt, zodat de vonk gewoon optijd word afgegeven, en niet te vroeg.
Dit ding heb je alleen bij de start nodig voor zover ik weet.
Als je auto slecht start is dit onderdeeltje eigenlijk het 1e wat je moet doormeten, vaak zijn de contactjes gecorrodeerd (of hoe je het ook schrijft )
Uiteraard kan je auto nog door 100000 andere dingen slecht starten, maar dit is er 1 onderdeeltje van dat cruciaal is voor een goede start :-P
da ding is juist voor tijdens het rijden daar omheen hoort een relais geplaatst te zijn die met het starten de stroom om de weerstand heen leid zodat ie meer stroom krijg om te starten. het is gewoon een p.t.c weerstand(positief temperatuur coeffiecient) dus naar mate de temp in de motor stijgt de weerstand omhoog gaat waardoor er minder stroom naar de bobine gaat, want die extra stroom is neit nodig.
ik maak wel een tekeningetje in paint.
Dit bericht is gewijzigd door RickvanDuin op 22-1-2007 om 17:48 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 25500 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 16 van 63
|
|