Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
Pagina 15 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 25497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 21-1-2007 18:27 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Mensen die negatief reageren hebben meer aandacht nodig.

Mensen die positief reageren ( en hem dus mooi en gaaf vinden ) hoef ik niks meer te leren, die snappen het al, het is gewoon een bruute wagen.


Beter reageer je op positieve kritiek.

Het is niet jouw taak om mensen met een tekort aan aandacht op te voeden, toch?

Mensen die leven volgens hetgeen jij hier net post, zullen geen vrienden krijgen, ik neem aan dat je het anders bedoelt dan het er staat.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Arjanus 21-1-2007 18:28 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Prima, ik maak hier dus uit dat je niet meer reageert op dit Project/topic

Deal, dan doe ik verslag enzo waar dit project topic voor bedoeld is en jij mag stilletjes lang de zijlijn mee genieten


ik hou me eigen voorbehouden op het moment dat er enorm subjectieve opmerkingen van jou persoon voorbij komen
 
lieber nurburgring als ehering
superior mt7 21-1-2007 18:29 Print reply

Posts: 2675
pfoe word me allemaal wat complex

mischien kunnen jullie allemaal beter naar een psychologisch forum gaan ofzo
 
V8
Mopar 21-1-2007 18:29 Print reply

Posts: 4772
ja best, ik plaats wel me verslag.

Recente foto's heb ik niet omdat me camera de geest heeft gegeven
Hij kan de ''card niet initializen'' ofzo

Maar er is nog niet zoveel nieuws te zien op het moment, electra is bijna afgerond en volgende week kan ik het testen. ( moet nog een accu hebben )
Als dat allemaal in orde is ga ik serieus verder met de opbouw van de motor. Dus de vaccuum hoses aansluiten, koelslangen erop, radiator, carb. etc.

Zal niet lang meer duren dat hij gaat lopen.

''Will it fizz or will it bang'' is de vraag
Dat is het moment waar je naartoe leeft met zo'n project, moet zeggen, geeft toch best wel wat spanning, zeker als het je 1e ''grote'' project is. Dus best wel raar eigenlijk allemaal, komt best wel veel bij kijken

Mgoed, k'zal me verslag + foto's ff neerzetten

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 21-1-2007 om 18:31 uur.
 
Henk-88 21-1-2007 18:34 Print reply

Posts: 26703
Is -op de electra en motor na- alles al klaar dan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Hells Hobbit 21-1-2007 18:39 Print reply

Posts: 1793
niet om naar te doen, gewoon interesse vraag:

hoe gaat het verbruik worden van zon ding?
opzich is het een dure bak dus t rijden mag ook wel wat kosten natuurlijk.
 
Mopar 21-1-2007 18:41 Print reply

Posts: 4772
Al wachtend op me onderdeeltjes heb ik de trunk weer een beetje opgeridderd..

Ben zelf niet echt helemaal 100% tevreden met het resultaat, maar och, it will do.
Bovendien hoeft een trunk niet 100% te glimmen

Pre :





After :



En tjah, dat je zo weinig ziet komt omdat het zwart is he
opzich niet verkeerd, maar perfect is anders.

Mgoed, het kan ermee door, het ziet er gewoon netjes uit

En tot slot ook nog ff de hele klere bende opgeruimt.

Voor :



Na : ( nog steeds crappy maargoed )



De lagen stof en vuil zijn weer netjes weg, en me gereedschap ligt ook weer netjes gesorteerd.
Het verbaasde me dat ik alles terug heb kunnen vinden

Weer een beetje lopen vervelen bij de auto.





Ook weer netjes, dit is dat stuk dat onder de bumper komt.
Weet iemand hoe dit onderdeel heet ?

En de hele console moest eruit omdat dat ellendige as-bakje door was gezakt
Dus weer netjes terug gezet, en als het goed is blijft het nu zitten
Kwam eigenlijk best uit, meteen de gear shifter ( zo heet dat toch ? ) ingevet. hij gaat nu weer NOG soepeler in de versnellingen.

Verder wacht ik nog steeds op die ellendige relay's.
K'heb toch een bepaald schema in me hoofd zitten, in welke volgorde ik wil werken. Dus daar hou ik me aan, anders word het een zooitje denk ik

Mgoed, het staat niet stil hoor
( het project dan, de auto wel, he Giles :-P )

Komt goed

Aangezien ik vandaag nog steeds geen Relay's heb..

Vanavond denk toch maar een beetje beginnen met het interieur netjes te maken.
Is toch ''detail'' werk, dus het hoeft niet persee af..

Meteen de auto leeg ruimen met de onderdelen die er nogsteeds inliggen, ken ik eindelijk eens zien hoe de auto nou is van binnen als hij af is

K'zal eerdaags wel weer ff foto'tjes posten.

Me interieur ondertussen een beetje netjes gemaakt, een deur handel gemaakt ( van de buitenkant kom je hem niet opendoen omdat er zo'n stangetje van binnen los was geschoten ) dus dat ook weer netjes vast gemaakt.

De voor-remmen een beetje schoon gemaakt en gecontrolleerd, zijn nog in prima staat gelukkig

De tank gedraind en de oude benzine illeg... netjes opgeruimt.

En net bericht gehad dat die verdomde relay's eindelijk met de post gaan, dus ik heb ze woensdag/voor vrijdag, wel binnen.

( quote van het Mopar forum )

Nou, 20december had ik onderdelen besteld, relays en een nieuwe dynamo om precies te zijn.

Ik heb ze net deze week binnen gehad dankzij de kerst ( #%%@# ! )

Dus ik sta natuurlijk te popelen om de electronica af te maken. ( nou ja, een beetje dan )



De stuurpomp erop geschroeft, daarvoor moest ik overigens wel even zoeken naar een plaatje waar duidelijk op te zien was hoe de beugels moesten. Maar hij zit
Nieuwe dynamo zit er ook netjes op, en de gleuven komen netjes met elkaar uit, dus als de riemen erop gaan kom niet voor een verassing te staan. ( als het goed is dan :-P .. )


De rechterdeur kon ik vanaf de buitenkant niet openen omdat er een stangetje van binnen los geschoten was ( clipje ontbrak )
Dus de deur afgespeurd of het clipje er misschien in lag, maar helaas, niks te vinden.
Dus zelf maar een clipje gemaakt, stangetje er weer terug op, zelf gebeunde clipje erop. En voila, de deur kan weer netjes open


Afijn, nu dat zit moet ik echt aan de electronica.
De relays zijn binnen, nu moet ik er echt aan geloven
Om te beginnen ga ik eerst alles na trekken of alles nog klopt, en nog een keer nummeren/markeren wat wat is.
Het ziet er allemaal prima uit, nog 2 middagjes alles ff uitzoeken, daarna de relay's er achter elkaar inzetten, accu erop, en kijken of ik prik heb
Gaat allemaal wel lukken, denk/weet ik

Ik ben alleen vergeten een nieuwe Ignition Ballast Resistor te bestellen, stom stom stom natuurlijk
Maar ik denk wel dat Six Pack of Parts n stuff die hebben liggen.
Opzich niet zo'n ramp dat ik dat vergeten ben, van starten komt toch NOG niet

Gaat prima verder.

Hopenlijk is het een beetje te lezen, zijn gewoon alleen gekopierde berichten van een ander forum.
 
Mopar 21-1-2007 18:45 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
niet om naar te doen, gewoon interesse vraag:

hoe gaat het verbruik worden van zon ding?
opzich is het een dure bak dus t rijden mag ook wel wat kosten natuurlijk.


Verbruik is opzich best zuinig (denk ik)

Standaard reden ze wel 1:10 bij 110km/u ( of zuiniger )

Mgoed, me blokje is behoorlijk gekieteld, dus ik zou echt niet weten wat hij gaat slurpen. ik denk zo'n 1:5 ofzo, kan er eigenlijk weinig over zeggen.

Maar ik de stad gaat hij net als iedere andere amerikaan maximaal 1:3 rijden.

Het is geen grote V8, slechts 4.6liter is het.

Mgoed, als je zuinig wilt rijden moet je geen oude amerikaan kopen.

Verbruik boeit me niet, daar kijk ik niet naar.
 
Mopar 21-1-2007 18:49 Print reply

Posts: 4772
( overigens liggen de kabeltjes nu allemaal netjes, en alles is aangesloten, mja, ik kan geen recente foto's maken omdat me camera dus verrot is )
 
Remco RS 21-1-2007 18:52 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
ja best, ik plaats wel me verslag.

Recente foto's heb ik niet omdat me camera de geest heeft gegeven
Hij kan de ''card niet initializen'' ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 21-1-2007 om 18:31 uur.

3x raden, is het een HP camera?
 
Mopar 21-1-2007 18:56 Print reply

Posts: 4772
Fujifilm Finepix A350 ofzo
 
Leen 21-1-2007 19:00 Print reply

Posts: 26877
Puik werk Ed, ga zo door en hou ons op de hoogte!
 
Remco RS 21-1-2007 19:00 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Fujifilm Finepix A350 ofzo

gewoon flauw, amerikaans merk


maar wanneer is dit gevaarte af volgens de planning?
 
Mopar 21-1-2007 19:10 Print reply

Posts: 4772
Nou, volgende week weet ik of de electra allemaal in orde is.
Als dat allemaal goed is, is dat hoofdstuk ook weer afgesloten.

Daarna ga ik dus echt bezig met puur de motor.

Radiator erop zetten, carb erop, snaren erop en spannen, benzine slang doorspoelen, benzine leiding aansluiten, vaccuum systeem controleren en aansluiten, ontsteking afstellen met behulp van me oom.

En als het goed is daarna ongeveer starten.

Dus misschien over een week of 3 ?

Neem van mij aan, het plannen valt zo verschrikkelijk tegen, je komt steeds weer wat tegen, of je wilt het net iets anders/beter hebben, en dan ben je zo weer een uur verder.

Plannen is niet mijn sterkste punt, maar dat ligt er puur aan omdat ik er nog geen ervaring mee heb.

Maar ik denk over een week of 3 dat de 1st fire up ten sprake komt

Plannen valt echt vies tegen.

Ik had het voor mezelf geplant dat hij 1 januari zou starten, mja, ik heb 3 weken op onderdelen zitten wachten, en dus eigenlijk 3weken zitten niksen
Je bent zo een maand, of 2 maanden van je schema af.

Mgoed, over een week of 3 hoop ik dat ik sterk in de richting ben
Moet nog slangen en snaren halen, en alle vloeistoffen moet ik ook nog halen. Kost ook berg geld hoor, daar word ik niet bepaald vrolijk van
Dingen zoals stuurpomp olie en versnellings bak olie kosten echt een vermogen
Mja, ik heb het nodig, dus ik moet wel
Om nou motor olie in de versnellings bak te kieperen onder het motto ''olie is olie'' zie ik ook niet zitten
 
Remco RS 21-1-2007 19:16 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar

Dus misschien over een week of 3 ?

Neem van mij aan, het plannen valt zo verschrikkelijk tegen, je komt steeds weer wat tegen, of je wilt het net iets anders/beter hebben, en dan ben je zo weer een uur verder.

Plannen is niet mijn sterkste punt, maar dat ligt er puur aan omdat ik er nog geen ervaring mee heb.

Maar ik denk over een week of 3 dat de 1st fire up ten sprake komt

Plannen valt echt vies tegen.

Ik had het voor mezelf geplant dat hij 1 januari zou starten, mja, ik heb 3 weken op onderdelen zitten wachten, en dus eigenlijk 3weken zitten niksen
Je bent zo een maand, of 2 maanden van je schema af.



das idd met alles zo ja
mja beter iets meer tijd erin dan wat te weinig


en frituurvet dan? smeert toch ook?
 

Dit topic is 25497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved