Motorrijexamen idem. Een kwartier met de 900cc van de rijschool geoefend, en op het examen de examinator helemaal los gereden en geslaagd. Ik vraag me af of het nog bestaat.
"eventjes" je (motor)rijbewijs halen is er in nederland sowieso al vele jaren niet meer,
eerst kun je sparen tot je een ons weegt,
daarna zit je met gemiddeld 25 lessen van een uur,
en daarna ben je volledig afhankelijk van het humeur van de examinator en wat er bij het cbr achter de schermen is afgesproken over slagingspercentages.
in vlaanderen is het ook al weer anders, maar nog steeds wel sneller en goedkoper. als nederlander heb je daar echter niks aan tenzij je er meer dan 185 dagen ingeschreven stond.
"eventjes" je (motor)rijbewijs halen is er in nederland sowieso al vele jaren niet meer,
eerst kun je sparen tot je een ons weegt,
daarna zit je met gemiddeld 25 lessen van een uur,
en daarna ben je volledig afhankelijk van het humeur van de examinator en wat er bij het cbr achter de schermen is afgesproken over slagingspercentages.
in vlaanderen is het ook al weer anders, maar nog steeds wel sneller en goedkoper. als nederlander heb je daar echter niks aan tenzij je er meer dan 185 dagen ingeschreven stond.
Juist...en al die reglementitis maakt zin tot initiatief, gezond nadenken en uiteindelijk de maatschappij stuk.
Ik stel me niet aan. De gemiddelde verkeersagent geeft je hier gewoon artikel 5 voor. Snelheid, tripleren, spookrijden, stoppen op een verdrijvingsvlak/puntstuk, voorganger bijna in het achterwiel rijden, enzovoort.
Een brommerforum lijkt me niet de geschikte plek om zo'n rijstijl ten toon te stellen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de organisatie van een toerrit blij is met zulk rijgedrag.
Ook lijkt het me stug dat de brommerrijders het prettig vinden dat je ze op zo'n manier in gevaar brengt.
Als je op een lege weg zo rijd moet je dat zelf weten, maar met zoveel anderen er bij hoor je je gewoon te gedragen.
Als je dat niet inziet dan gaat het vanzelf een keer fout.