Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - TZR 50 uhhhh 125 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - TZR 50 uhhhh 125 [Algemene vragen]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nicesurprice 5-1-2020 19:51 Print topicpost
Posts: 133
Welkom bij mijn project 'TZR 50 uhhhh 125'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-5-2023 21:24 Print reply

Posts: 8463
Ik volg !!
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 19-5-2023 17:44 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik volg !!



U heeft ook een projectje in progress??
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-5-2023 18:36 Print reply

Posts: 8463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]
U heeft ook een projectje in progress??


Ja en nee...
Momenteel heb ik alleen mijn Kymco Pulsar mongrel en dan ook mijn oldtimer auto maar daar doe ik zelf niet veel aan. Altijd wel op de uitkijk voor koopjes uhm projectjes.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 19-5-2023 20:42 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Ja en nee...
Momenteel heb ik alleen mijn Kymco Pulsar mongrel en dan ook mijn oldtimer auto maar daar doe ik zelf niet veel aan. Altijd wel op de uitkijk voor koopjes uhm projectjes.



Haaa op die fiets.
Dit projectje was eigenlijk ook niet gepland.
Het kwam toevalligerwijze op gang en eigenlijk loopt het een beetje uit de hand.
Ik heb eigenlijk andere hobby's daarom lag het ook lang stil.
Ik weet welke kant het op moet en dat kost.
Het word uiteindelijk iets unieks maar het budget komt uit de hobby kas en daar houd ik me aan.
Fase 1 is het keuren en waarschijnlijk een beetje rond toeren met dit blok eronder.
Maar uiteindelijk moet ze weer helemaal uit elkaar en het frame aangepast en weg voor poedercoating.
Dan zit alles opnieuw in de coating of verf en is t weer netjes.

Ik heb alle kuipdelen dus dat is geregeld.
Enkel de voor poten nog even opnieuw sealen want die lekken plots ook.
Laatste rit 2 jaar geleden waren ze nog kurk droog maar goed.
Zo ze er nu bijstaat zijn alle lagers en seals vervangen dat is ook een gerust stelling dat dit op orde is.

het houd je van straat en uit t café.

Groet

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-5-2023 21:14 Print reply

Posts: 8463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]
het houd je van straat en uit t café.



De vrouw/partner/vriendin zeurt maar 50% zo hard inderdaad, want je bent tenminste thuis.

tenzij je zelf een café begint

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-5-2023 20:58 Print reply

Posts: 8463
Hmm wat is het probleem met je kappen ? Is het de benzinekraan die niet aansluit ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 21-5-2023 15:53 Print reply
Posts: 133
Zoiets ja.
Dit probleem is er al langer hoor.
Die kraan draaide altijd al zwaar.
Met wat overtuiging past die dop gewoon.
Maar nu moet t maar gewoon goed zijn he.
T is gewoon vreemd dat ondanks het feit dat je helemaal niets kunt verstellen.
Je benzine kraan zoveel uit t midden van je uitsparing zit.

Nu hebben we de benzine tank iets moeten modificeren.
Maar die kraan zit nog steeds op t zelfde plek.
Ik vermoed dat de verf-Fohn uitkomst gaat brengen.

Dus ja t is op te lossen.
Maar het zou nooit moeten kunnen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-5-2023 16:44 Print reply

Posts: 8463
De kappen aanpassen is geen optie ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 23-5-2023 18:20 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
De kappen aanpassen is geen optie ?


Niet echt alles zit met van die pegs vast.
En in een verdiepte nis zeg maar.
Ik ga er eens over denken.
Maar ik denk dat de verf-Fohn oplossing bied.
De tank is leeg en ontlucht.
Daar het een thermoplast is kunnen we na verwarmen de zaak een beetje manipuleren.
De tank rond die benzine kraan opwarmen.
Met een rotgang de bouten erin kap erop ( ik heb nog een schade paneel liggen)en die kraan naar achteren trekken.

Denk dat dat op termijn de netste oplossing is.
Ik heb t vermoeden dat er 2 generaties brommerts zijn.
En dat een en ander niet echt uitwisselbaar is.

T is altijd wat als je van 2 1 probeert te maken.
Das t leed wat Hobby heet.

Komt goed eerst even een paar andere klusjes doen eer we verder gaan.
De Tam Tam liet weten dat mn aandacht even ergens anders nodig is.
Vandaag kwamen al wel weer wat nieuwe boutjes en andere gein binnen.
Dus we kunnen door als er tijd is.



 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-5-2023 9:41 Print reply

Posts: 8463
Ik bedoelde eerder het aanpassen van het gat voor de benzinekraan. En dan afwerken met een zelfgemaakt plastic ring. Afwerking is alles...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 24-5-2023 13:18 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik bedoelde eerder het aanpassen van het gat voor de benzinekraan. En dan afwerken met een zelfgemaakt plastic ring. Afwerking is alles...



Dat begreep ik al.
Maarrrrr
Met de tijd dat alles gereed is komen er nieuwe kappen ed op.

Als ik de kap aanpas past straks de nieuwe niet.
Ass ik de kraan aanpas wel.

De reden dat ik een beetje dubbel werk is net dit soort gein.
Deed in het verleden veel chassis bouw.
Moest je eerst maar eens zorgen dat alles werkte zoals bedoeld.
Meerder malen aan een vers gespoten wagen moeten lassen omdat ze weer eens een bochtje wilde afsnijden.
Waren dan altijd van die lullige dingetjes.
Waar je pas achter kwam als alles was afgemonteerd.



 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-7-2023 23:56 Print reply

Posts: 8463
En...gekeurd geraakt ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 26-7-2023 14:45 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
En...gekeurd geraakt ?



Ja hoor.
Het was enkel een uitgebreide technische keuring geworden.
Alle nummers en ook herkomst blok moest aangetoond, dus daar zat ik goed met mn sjoemelblok.
Alles werd uitgeplozen + proefrit.

2 opmerkingen.

1. een bindbandje wat ongelukkig zat waardoor de remleiding naar de binnenkant richting band was gedraaid.
2. De reflector achter ontbrak.
Dit hoewel de gehele achterzijde origineel is.

Kortom een sk6 en op kenteken als een 125 cc.

Nu opzoek naar een definitief blok.
intussen een extra laag verf erop.
En stickeren en dan nog wat blanke lak.

BPM aangifte is gedaan nu wachten op kenteken.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-7-2023 0:45 Print reply

Posts: 8463
Die rode reflector is een klassieker, dat is echt voor Europa en nergens/niets anders.
Congratz !
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 27-7-2023 13:34 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Die rode reflector is een klassieker, dat is echt voor Europa en nergens/niets anders.
Congratz !



Inderdaad.
Ik geloof ook niet dat er 1 opkomt.
zo een reflector.

Men keek nog wel even met gefronste wenkbrauwen naar de banden.
Ik zeg fonkel nieuw
Keurmeester da zijn semi slicks
Ik: ik rijdt niet in de regen

keurmeester na een check: ze zijn street legal.
Ik: yup alles volgens de regeltjes he

Al met al is het een leuk project.
Je moet niet naar de kosten kijken want dan kun je beter iets compleet kopen.
Maar een TZR 125 met moderne kuip is wel leuk natuurlijk.

We gaan nu het WOK frame van een donor brommert waarvan het kenteken was ingenomen op 3 hoge poten zetten.
En daar een origineel 125 blok (of iets anders ) in lepelen.

Dat wordt dus een stukje plasmasnijden motor steunen ontwerpen en het blok in de vaseline zetten.
Indien nodig verhuizen we de radiator naar beide kuipdelen zodat de lucht inlaten functioneel worden.

Hangt een beetje van de ruimte af welke we hebben.
Ik denk niet dat dit nodig is.
Tot nu toe passen alle delen eigenlijk vrijwel naadloos.

Men stond nog even te kijken naar de achterbrug en voorvork.
Want dit zijn punten waar men echt streng in is.
Na de proefrit enkel complimenten.
we hebben nergens ook maar een spoor van speling, lang leven de lager koning.

Ik vond het een faire keuring.
Complimenten aan het RDW.
Ze wisten wat er gaande was maar volgde keurig hun richtlijnen.
Dit in de wetenschap dat het een tijdelijke set-up was.

Echter het feit dat er niet op een euro was gekeken op de delen welke wel behouden bleven zei de keurmeester ook dat het echt netjes was gedaan.
En men geen enkele aanwijzing had dat er in de toekomst geknoeid zou worden.
Alles klopt gewoon volgens het boekje.
Was wel blij dat het geluid bij 5000rpm werd gemeten anders waren we nat geweest.

We werken deze fase af en openen dan een nieuw topic voor fase 2.
Dan blijft het leesbaar.

 

Dit topic is 566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved