Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Motorswap en tunen
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 947 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
9-12-2014 17:50 |
 Posts: 6722 |
Nou Nou Nou wat ga je met de motor doen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
9-12-2014 17:52 |
 Posts: 14881 |
Je bedoelt brommer hihi
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
ktm 4 ever |
9-12-2014 18:59 |
Posts: 379 |
waarom geen totaal programmeerbare ecu zoals emerald?
dan kun je makkelijk mappen en switchen tussen maps bij andere boost etc.
|
|
|
|
Venlonaer |
9-12-2014 20:04 |
 Posts: 2431 |
Nooit van gehoord, bedankt voor het laten weten zal er even naar kijken.
Ik ben van gedachten veranderd na grondig onderzoek.
Ik zal een b230fk motor met m90 versnellingsbak in mijn 242 plempen, dit is een van de laatst gemaakt motoren en dus mooi doorontwikkeld, bijvoorbeeld betere zuigerkoeling en sterkere drijfstangen.
De b230fk is een lpt, low pressure turbo, motor met 130 pk en is dus door middel van wat meer boost makkelijk op te krikken naar 180 pk (en meer) met meer nm.
Zal er denk ik ook later nog een grotere turbo op doen, bijv. Een t5r turbo ofzo.
De m90 bak is de bijpassende versnellingsbak en ook logischerwijs een goeie vervanging van de m47 gezien hij veel jonger is.
Ik ben op zoek naar de motor en de bak en probeer er z.s.m. Eentje op de kop te tikken.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
9-12-2014 23:06 |
 Posts: 17931 |
Kristian,
Ik heb nog n 2 liter turbo blok uit een saab liggen met std een programmeerbare ecu. Dingen blijven heel bij 500 pk zonder problemen. Blok mag voor weinig weg. Inbox maar
|
|
|
|
JB1 |
10-12-2014 16:14 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Kristian,
Ik heb nog n 2 liter turbo blok uit een saab liggen met std een programmeerbare ecu. Dingen blijven heel bij 500 pk zonder problemen. Blok mag voor weinig weg. Inbox maar
Doe dat maar in sales!
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Venlonaer |
10-12-2014 17:12 |
 Posts: 2431 |
Heb al een B230FK blok met bijbehorende bak gevonden, volgend weekend uit een 940 halen
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-12-2014 17:45 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Heb al een B230FK blok met bijbehorende bak gevonden, volgend weekend uit een 940 halen
ook leuk, niet echt het vermogen wat je hebben wil, maar toch
|
|
|
|
diedtsx |
11-12-2014 18:47 |
 Posts: 48 |
Je had ook voor een t-5 blok uit een 850 kunnen gaan. hoef je het niet eens meer te tunen  .
Of is het de bedoeling het onder de kap een zo origineel mogelijk uiterlijk te geven?
Dat draaiknopje wat in je planning/log bij de plaatjes staat is volgens mij voor het dimmen van je dashboard verlichting.
Dit bericht is gewijzigd door diedtsx op 11-12-2014 om 18:50 uur.
|
|
|
|
Venlonaer |
6-1-2015 13:23 |
 Posts: 2431 |
Het is inderdaad voor het dimmen van de dashboard verlichting.
Ik wil er een blok in dat zo past, als er iets kapot gaat kan ik makkelijk vervanging vinden en zo blijft het tunen low budget maar toch nog met goede prestaties.
Heb toch nog geen motor kunnen ophalen, vond hem toch te veel km hebben.
Zoek een blok met max 250000km. Niet alleen een FK maar een B230FT is ook goed (identiek, alleen met hogere turbodruk = 180 pk std)
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
JB1 |
6-1-2015 22:28 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Het is inderdaad voor het dimmen van de dashboard verlichting.
Ik wil er een blok in dat zo past, als er iets kapot gaat kan ik makkelijk vervanging vinden en zo blijft het tunen low budget maar toch nog met goede prestaties.
Heb toch nog geen motor kunnen ophalen, vond hem toch te veel km hebben.
Zoek een blok met max 250000km. Niet alleen een FK maar een B230FT is ook goed (identiek, alleen met hogere turbodruk = 180 pk std)
Gast niet nöhlen, je gaat dat blok toch reviseren
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dit topic is 947 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|