Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Motorswap en tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 599 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Motorswap en tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Venlonaer 8-12-2014 14:32 Print topicpost

Posts: 2431
Ik ben ook van plan een turbomotor erin te doen en aan te passen zodat ik minstens 300 pk en een aardig aantal nm eruit haal.

Een B230FT of B230ET, welke weet ik nog niet dus advies is welkom.
Vervolgens aanpassingen doen zoals een VX nokkenas, intercooler, grotere turbo, Penta krukas, gechipte ECU.

Een 5 traps versnellingsbak zit er gelukkig al in, die hoef ik dan hoogstens te reviseren.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.

Aprilia RX 50 2003 9-12-2014 17:50 Print reply

Posts: 6722
Nou Nou Nou wat ga je met de motor doen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 9-12-2014 17:52 Print reply

Posts: 14881
Je bedoelt brommer hihi
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ktm 4 ever 9-12-2014 18:59 Print reply
Posts: 379
waarom geen totaal programmeerbare ecu zoals emerald?
dan kun je makkelijk mappen en switchen tussen maps bij andere boost etc.
 
Venlonaer 9-12-2014 20:04 Print reply

Posts: 2431
Nooit van gehoord, bedankt voor het laten weten zal er even naar kijken.

Ik ben van gedachten veranderd na grondig onderzoek.
Ik zal een b230fk motor met m90 versnellingsbak in mijn 242 plempen, dit is een van de laatst gemaakt motoren en dus mooi doorontwikkeld, bijvoorbeeld betere zuigerkoeling en sterkere drijfstangen.

De b230fk is een lpt, low pressure turbo, motor met 130 pk en is dus door middel van wat meer boost makkelijk op te krikken naar 180 pk (en meer) met meer nm.
Zal er denk ik ook later nog een grotere turbo op doen, bijv. Een t5r turbo ofzo.

De m90 bak is de bijpassende versnellingsbak en ook logischerwijs een goeie vervanging van de m47 gezien hij veel jonger is.

Ik ben op zoek naar de motor en de bak en probeer er z.s.m. Eentje op de kop te tikken.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-12-2014 23:06 Print reply

Posts: 17931
Kristian,

Ik heb nog n 2 liter turbo blok uit een saab liggen met std een programmeerbare ecu. Dingen blijven heel bij 500 pk zonder problemen. Blok mag voor weinig weg. Inbox maar
 
JB1 10-12-2014 16:14 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Kristian,

Ik heb nog n 2 liter turbo blok uit een saab liggen met std een programmeerbare ecu. Dingen blijven heel bij 500 pk zonder problemen. Blok mag voor weinig weg. Inbox maar


Doe dat maar in sales!
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Venlonaer 10-12-2014 17:12 Print reply

Posts: 2431
Heb al een B230FK blok met bijbehorende bak gevonden, volgend weekend uit een 940 halen
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-12-2014 17:45 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Heb al een B230FK blok met bijbehorende bak gevonden, volgend weekend uit een 940 halen



ook leuk, niet echt het vermogen wat je hebben wil, maar toch
 
diedtsx 11-12-2014 18:47 Print reply

Posts: 48
Je had ook voor een t-5 blok uit een 850 kunnen gaan. hoef je het niet eens meer te tunen .
Of is het de bedoeling het onder de kap een zo origineel mogelijk uiterlijk te geven?

Dat draaiknopje wat in je planning/log bij de plaatjes staat is volgens mij voor het dimmen van je dashboard verlichting.

Dit bericht is gewijzigd door diedtsx op 11-12-2014 om 18:50 uur.
 
Venlonaer 6-1-2015 13:23 Print reply

Posts: 2431
Het is inderdaad voor het dimmen van de dashboard verlichting.
Ik wil er een blok in dat zo past, als er iets kapot gaat kan ik makkelijk vervanging vinden en zo blijft het tunen low budget maar toch nog met goede prestaties.

Heb toch nog geen motor kunnen ophalen, vond hem toch te veel km hebben.

Zoek een blok met max 250000km. Niet alleen een FK maar een B230FT is ook goed (identiek, alleen met hogere turbodruk = 180 pk std)
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
JB1 6-1-2015 22:28 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Het is inderdaad voor het dimmen van de dashboard verlichting.
Ik wil er een blok in dat zo past, als er iets kapot gaat kan ik makkelijk vervanging vinden en zo blijft het tunen low budget maar toch nog met goede prestaties.

Heb toch nog geen motor kunnen ophalen, vond hem toch te veel km hebben.

Zoek een blok met max 250000km. Niet alleen een FK maar een B230FT is ook goed (identiek, alleen met hogere turbodruk = 180 pk std)


Gast niet nöhlen, je gaat dat blok toch reviseren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved