Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [A...
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 10479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 1-6-2015 21:48 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dixon
Niet te geloven, brommer van 40 jaar in nieuwstaat
Zou je deze ooit kunnen wegdoen ?



Ik ben bang van niet!

Ik heb vandaag nog een nieuwe uitlaat gescoord. De verlengde homoet loopt echt "tegen een muur aan bij 9500 RPM." Ik heb verschillende CDI-tjes geprobeerd, de ontsteking verlaat, vervroegd, maar niets hielp. Deze uitlaat is vooral veel dikker. Het merk weet ik niet. Hopelijk brengt dit wat meer overrev.



De voorbocht maak ik uiteraard zelf. Dit worden de maten:


Dit bericht is gewijzigd door markRD op 1-6-2015 om 21:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 1-6-2015 om 21:54 uur.
 
jordi50cc 1-6-2015 23:38 Print reply

Posts: 677
Hallo Mark

als ik het goed begrepen heb zit er in jou cilinder een
uitlaat timing van 190 graden? probeer dan eens een lengte
vanaf zuiger tot aan einde eerste conus van 389,7mm
met een begin diameter van 28mm einde bocht 37,8mm
84mm belly, verder de lengte maten proberen van jou bestaande
pijp.

Jordi


(wat voor compressie verhouding gebruik je?
heb je al met ringetjes onder je bougie getest?)




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 1-6-2015 om 23:44 uur.
 
JST performance
kenny77 2-6-2015 13:30 Print reply

Posts: 29286
Ziet er netjes uit!
 
markRD 2-6-2015 21:57 Print reply

Posts: 1171
@Jordi, bedankt voor het mee denken! Bedoel je tot het eind van de voorbocht? Dat is dan wel erg lang! Dan zou deze 389.7-53 = 336.7 mm worden. En je bedoelt een belly met een diameter van 84mm?

Ik gebruik een compressieverhouding van 1:11. Ik heb nog niet getest met ringetjes onder de bougie. Deze staat met de massa-elektrode één tot twee millimeter boven de zuiger in BDP. (In het verlengde van de squish.)

@Kenny, Bedankt!
 
jordi50cc 2-6-2015 22:27 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
@Jordi, bedankt voor het mee denken! Bedoel je tot het eind van de voorbocht? Dat is dan wel erg lang! Dan zou deze 389.7-53 = 336.7 mm worden. En je bedoelt een belly met een diameter van 84mm?

Ik gebruik een compressieverhouding van 1:11. Ik heb nog niet getest met ringetjes onder de bougie. Deze staat met de massa-elektrode één tot twee millimeter boven de zuiger in BDP. (In het verlengde van de squish.)

@Kenny, Bedankt!


nee Mark tot aan einde eerste conus, dus tot waar in dit geval
de belly begint.. als je interesse hebt wil ik je ook wel
de uitslagen geven van een complete pijp waarvan ik zeker
weet dat hij goed gaat werken op jou brommer



 
JST performance
markRD 2-6-2015 22:55 Print reply

Posts: 1171
Tuurlijk! Zou je misschien een schets willen maken zoals ik heb gedaan hierboven? Kun je me dan ook iets vertellen over het toerental? Ik wil eigenlijk niet over de 11500 RPM heen tijdens het rijden.
 
jordi50cc 2-6-2015 23:49 Print reply

Posts: 677
doe ik morgen even voor je
 
JST performance
markRD 19-6-2015 22:22 Print reply

Posts: 1171
Ik heb de nieuwe uitlaat vorig weekend af gemaakt. Hieronder wat foto's. De demper is van titanium en van het merk Arrow.





Ook heb ik een nauwkeurig printje laten maken van de nog te gieten racecilinder:

 

Dit topic is 10479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved