Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 677 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [A...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 6-3-2015 19:17 Print reply

Posts: 937
als je een kenteken krijgt.

heb je wel wat leuks.
om mee rond te rijden. een te sleutelen.

dat is ook wat waard.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
markRD 17-4-2015 21:56 Print reply

Posts: 1171
Donderdag ga ik naar het RDW in 's-Hertogenbosch.

Ik heb een restauratieverslag gemaakt, het bouwjaar kan aangetoond worden en het model kan vast gesteld worden aan de hand van oude folders. Ook heb ik een aankoopbewijs van de vorige eigenaar. Vergeet ik nu nog wat?

Alles werkt volgens mij naar behoren. Voor de zekerheid heb ik nog wat harmonica rubbers voor de voorvork besteld. Ook omdat mijn bussen niet niet goed werken. Ik hoop dat het goed komt!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 17-4-2015 om 21:58 uur.
 
markRD 24-4-2015 11:48 Print reply

Posts: 1171
Het is gelukt. Deze RD50 is goedgekeurd door het RDW en heeft dus straks een motorkenteken. De verschillen met het originele model vormden totaal geen probleem. Ik moet nog bpm aangifte doen. Daarna krijg ik de kentekenpapieren thuis gestuurd en kan ik de kentekenplaat laten maken.
 
Viertakt 24-4-2015 12:14 Print reply

Posts: 3586
Mooi!

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 24-4-2015 om 12:15 uur.
 
Viertakt uber alles.
JB1 24-4-2015 12:32 Print reply

Posts: 14881
Vet! Was het veel moeite?
Mijn MT5 wil ik ook nog op motorkenteken zetten namelijk.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
markRD 24-4-2015 13:52 Print reply

Posts: 1171
Ik weet niet hoe het met een bromfiets gaat. Mijn 50cc-tje was al een motor om mee te beginnen. De keuring zelf viel mij erg mee. Ik kreeg de indruk dat je er voor moet zorgen dat alles gewoon in orde is en dat de keuringsmeester ziet dat jij je best hebt gedaan.

Dingen waarop ik gelet heb:

- Ik had geen papieren bij de motor, dus ik moest aantonen wat het bouwjaar was, dat hij van mij was en welk model het was.

- Niet te veel geluid produceren, dus in mijn geval een cilinder met een lage uitlaattiming en een mechanische demper.

- Alle lichten moeten werken, grootlicht, dimlicht, remlicht, achterlicht, richtingaanwijzers. Dashboardlampjes werkten en er zit een reflector achterop.

- Geen speling op het balhoofd en wiellagers.

- Moet goed remmen, veren en dempen, maar er wordt volgens mij wel rekening gehouden met de leeftijd van de motor/bromfiets.

Volgens mij was de keuringsmeester blij met de documentatie die bij hem aanleverde, zodat de keuring wel gelijk al lekker begon. Het was trouwens ook een hele aardige man. Het invullen van alle gegevens was nog het meeste werk.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 24-4-2015 om 13:54 uur.
 
Henk-88 24-4-2015 21:33 Print reply

Posts: 26703
Woow. nu is mijn dag weer goed

Wat een werk heb je daarin zitten maar het resultaat is dan ook echt flabbergasting

Goede info over de keuring btw (Y)
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
markRD 24-4-2015 21:45 Print reply

Posts: 1171
Bedankt Henk! Ik zal morgen weer 'ns wat foto's maken. Hij ziet er nu weer iets beter uit.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 24-4-2015 om 21:45 uur.
 
markRD 30-4-2015 22:48 Print reply

Posts: 1171
Dit weekend helaas geen foto's meer gemaakt, maar wel een eurokit gemonteerd. De timingen zijn 190 - 130 en met de verlengde Homoet loopt hij straks denk ik tot iets over de 11000 RPM. Hij moet nog wat afgesteld worden. De eindverhouding is 14-39 en dit lijkt ong. goed voor dit setje. De eindsnelheid is echter volgens mijn berekeningen iets aan de hoge kant. Hij zou nu 125km/u lopen bij 11250 RPM. Dat zou iets te veel van het goede zijn.

Met een slag van 39.2 komt de cilinderinhoud nu op 62,3cc.
 
Viertakt 30-4-2015 23:02 Print reply

Posts: 3586
Hoezo is dat teveel van het goede? Je hoeft toch niet overal volgas te blazen?
 
Viertakt uber alles.
Henk-88 2-5-2015 1:06 Print reply

Posts: 26703
Misschien wil hij andere vertanding en max 100 gaan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
markRD 15-5-2015 0:01 Print reply

Posts: 1171
Mijn kentekenbewijs is binnen en de kentekenplaat is besteld!
 
Henk-88 26-5-2015 0:09 Print reply

Posts: 26703
Wat was er nou teveel van het goede: de topsnelheid of het toerental?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
markRD 29-5-2015 20:30 Print reply

Posts: 1171
De topsnelheid valt voor alsnog mee, want hij draait nog niet meer dan 10000 RPM. Bij 9500 is het eigenlijk al afgelopen. Er is dus nog iets mis.

Ondertussen heb ik mijn motor theorie ook gehaald, nu nog een rijschool zoeken voor spoedcursus.

Ook heb ik vandaag een brief gekregen van de belastingdienst, waarin ze mij mede deelden dat de motor over precies één maand in aanmerking komt voor de oldtimerregeling (want 40 jaar oud.) Dat betekent dat hij over een maand volledig wegenbelastingvrij is.

Hier wat foto's met een aangepast luchtfilterdeksel, blauwe kentekenplaat en de aangepaste Homoet.




 
Dixon 30-5-2015 8:35 Print reply

Posts: 122
Niet te geloven, brommer van 40 jaar in nieuwstaat
Zou je deze ooit kunnen wegdoen ?
 

Dit topic is 10624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved