Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - 1991 VW Golf TD intercooler [Algeme...
|
Pagina 13 van 19
|
Dit topic is 25735 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ice Ap rs50 |
30-7-2014 8:48 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
wat ik me weleens afvraag, hoe kan iemand weten of een bepaald onderdeel origineel is of zelf gemaakt? (of van een andere auto)
Met aantal verschillen typen en uitvoeringen van welk voertuig dan ook lijkt me dat moeilijk bijhouden.
Je moet er altijd vanuit gaan dat het er origineel moet uitzien, hier keuren ze je zelfs af als je rubbertjes een ander kleur hebben dan zwart(zoals paarse powerflexen ofzo) maar een andere turbo bijvoorbeeld zien dan weer niet. Toch niet als het bolt on is, zoals op K04 op een golf 6 gti ofzo.
Idem met deze motor, je kan zo goed als geen onderscheid maken tussen een 1.6 en een 1.9. Maar kenmerkend aan deze motoren is de plaatsing van de intercooler. Je moet er ook wat geluk mee hebben. Keuring is achterlijk, kost ons een pak geld ook, wij moeten zo goed als altijd voor de duurste oplossing gaan of voor een oplossing waarbij je prestaties verliest.
Bijvoorbeeld, waarom mag ik hier geen tdi inbouwen?
Ik heb nu een schroefkit gekocht, in Nederland steek je dat eronder, lijn je hem uit en de kous is af.
In België moet de garage hem steken, moet je attesten invullen, moet je hem laten uitlijnen, moet je met heel de boel naar een speciale keuring rijden, mag hij minimum 11cm van de grond staan en dan krijg je nog eens een tuningattest waarvoor je nog eens mag betalen...leuk allemaal.
Nog zoiets achterlijk, je mag geen andere remmen steken, behalve gegroefde remschijven en tjah remblokken kunnen ze zo niet zien welke het zijn dus die kan je ook veranderen. Geboorde remschijven mag je niet steken, maar OEM mag dat wel. En als je een bmw hebt en je wil M performance remmen(die geboord zijn) mag dat ook. Maar een big brake kit van tarox steken of brembo mag dan weer niet.
Achterlijk dus
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 30-7-2014 om 8:51 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Gerard1793 |
1-8-2014 15:05 |
 Posts: 4006 |
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik in Nederland woon
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Ice Ap rs50 |
2-8-2014 20:19 |
 Posts: 7149 |
motor eruit:
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
3-8-2014 19:52 |
 Posts: 7149 |
links boostpin AAZ, rechts boostpin SB motor. De SB is een veel agressiever setting dus die gaat nu in de pomp van de AAZ blok.
rechts turbo SB motor garrett t2, links turbo AAZ motor KKK k03:
de garrett is ook nog eens watergekoeld, dus no brainer welke we gaan gebruiken.
hier is links de K03 en rechts de T2
ben nu bezig met alles te testfitten aan de motor.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
4-8-2014 19:01 |
 Posts: 7149 |
vandaag besteld:
gti remschijven ate powerdisc
ferodo ds2500 remblokken
revisiesetjes voor de remklauwen vooraan
sachs koppelingskit
intussen de motor omgebouwd zodat alles past en al 1 en ander vervangen, alles past, das al veel.
er moeten nog een paar dingen opgelost worden maar grotendeels zijn we er, kwa motor toch.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
5-8-2014 18:05 |
 Posts: 7149 |
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
RXBaz |
6-8-2014 20:53 |
 Posts: 1879 |
Lekker bezig, zoals altijd.
wat is je tijdplanning voordat ie weer klaar is?
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Ice Ap rs50 |
7-8-2014 17:33 |
 Posts: 7149 |
nog een week, maximum 2.
door de aanpassing aan de steun van kvssteun kan de veerpootbrug erop en kan ik het vat opendraaien zonder de brug te demonteren. Nu een paar teflonbusjes laten draaien om de rondellen te vervangen en we zijn er.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
8-8-2014 20:13 |
 Posts: 7149 |
bedankt, deze morgen om 7u30 begonnen en daarnet gestopt om 19u30...fieuw
schakemechanisme gereviseerd:
ik had bijna geen versnellingen meer denk ik:
busjes in de draagarmen zetten:
helemaal klaar:
nieuwe sachs koppeling gestoken:
vitessenbak ertegen geknald:
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
mbxrijder |
9-8-2014 11:15 |
 Posts: 109 |
Tis bijna een meubelstuk aan het worden!!!!!!!
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
11-8-2014 20:47 |
 Posts: 7149 |
Subframe is gedemonteerd, fusees en schokdempers ook natuurlijk. Remklauwen zijn al opgeknapt, ik heb enkel 1 geleidingssetje te kort besteld. 1 van de wiellagers vooraan is compleet naar de zak, hoe dat komt is een raadsel want volgens de vorige eigenaar waren ze vorige jaar vervangen.
Morgen subframe, stabi en fusees een kleurtje geven en die lager bestellen.
Het was duidelijk de moment voor alles eens te doen, stuurchappen zijn nog de eerste, idem met de draagarmen, het roest kwam er zo uitgevallen...De remflexibels vooraan zien er ook oud uit, droogtescheuren in enzo dus die bestel ik ook meteen mee. Toen ik onder de auto lag ook gezien dat er een rubber van de uitlaat opscheuren staat...tof tof tof, typische oude auto's.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
12-8-2014 18:54 |
|
Ice Ap rs50 |
21-8-2014 19:59 |
 Posts: 7149 |
deze ochtend:
mijn nieuwe beste vriend:
wie wil meer?
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Frysk |
21-8-2014 22:28 |
 Posts: 34930 |
tuurlijk meer,
Vind het altijd wel interessant om je projekten te volgen, al vind ik golf zelf niks aan.. de werkwijze daartegen zeer zeker wel!
|
|
giggitybyte |
|
Ice Ap rs50 |
21-8-2014 23:10 |
 Posts: 7149 |
eindelijk:
op de kw's:
er zijn nog issues hoor, maar die worden wel opgelost deze week en volgende week. Hij remt, rijdt, schakelt en das al iets.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Dit topic is 25735 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 13 van 19
|
|