Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - MBX 80 Sakura [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - MBX 80 Sakura [Algemene vragen]
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JantjeMB5 5-3-2013 19:09 Print reply

Posts: 374
er bestaan ook cbr125-pjes

En is maar een 240mm schijf, kleine rempomp houden, kan werken als die klauw niet in de spaken komt...

edit:
zoiets zou ik voor 50 euro in huis hebben, 3zuiger en is niet te dik voor in de spaken te lopen tov. 4 zuigerige klauw.
zit op VFR800, CBR1100,...


linkje


Eentje van ebay halen en proberen maar zeg ik dan

Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 5-3-2013 om 20:30 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
WestlandMB 5-3-2013 22:11 Print reply

Posts: 1338
Ben je ook nog van plan om een dikkere voorvork te monteren, of is dit zo voldoende?
 
Frysk 5-3-2013 22:54 Print reply

Posts: 34930
Ongeveer zo'n klauw heb ik nog wel liggen moet je alleen blokjes bij kopen + die inbus bouten/geleide staven waar de blokjes aan hangen.

2 tientjes mag je hem hebben.
 
giggitybyte
JantjeMB5 6-3-2013 8:45 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ben je ook nog van plan om een dikkere voorvork te monteren, of is dit zo voldoende?


Op deze vork komt een hele sterke brace, 2x10mm rond koudgetrokken staal, komt wel goed.

linkje naar de brace die ik bedoel.

Diameter is 29mm en is max verlaagt, wat ook minder moment oplevert in de poten als je de afstand maal kracht neemt van de remkracht dan.
(staat zo laag dat bij maximale veerweg de stofhoes 2mm onder de kroonplaat eindigt)

Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 6-3-2013 om 8:46 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
JantjeMB5 8-3-2013 19:59 Print reply

Posts: 374
Wordt vooraan ajp rem, past net, had ik nog liggen van de rieju!
Adaptor zou dit weekend af moeten geraken en fototje volgt.

Daarna staal kopen voor de brace en samen met spatbord op maat maken.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Frysk 8-3-2013 21:47 Print reply

Posts: 34930
Klauw die ik heb is voor links, daar heb je neem ik aan niks aan?
 
giggitybyte
JantjeMB5 8-3-2013 22:33 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Klauw die ik heb is voor links, daar heb je neem ik aan niks aan?


Inderdaad de aanslag van de remblokken zit meestal maar aan 1 kant.
Wel bedankt, Hopelijk stopt de ajp dit ding goed...
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
kenny77 8-8-2013 15:32 Print reply

Posts: 29286
Ziet er tof uit allemaal!
 
JantjeMB5 8-8-2013 16:34 Print reply

Posts: 374
Ik zoek nog een NS-1 cilinder, ik had er bijna eentje maar nooit meer van die gast gehoord.

pm me als je er eentje over hebt, mag zonder zuiger of een vastgelopen om te honen/boren
mag getuned zijn maar niet te fel, dient voor straatgebruik.

het is voor een goed doel
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
ChielTZR 8-8-2013 18:40 Print reply

Posts: 6016
Leuk project, sowieso.
Maar waren andere (origineel lijkende) remschijven niet mooier geweest dan deze wave schijfjes?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jordi50cc 8-8-2013 20:35 Print reply

Posts: 677
leuk project!

even over je voorvork op deze manier verlagen is die nu
niet te slap? bijv.. met remmen dat de kroon de onderpoten raakt?
(mischien een tip)
ik zelf heb de demper stangen ingekort en nieuw
draad erin getapt kleinere gaatjes geboord voor stugheid
in combi met wat dikkere olie
deze vork gebruik ik in mijn sobw racer

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 8-8-2013 om 20:39 uur.
 
JST performance
JantjeMB5 9-8-2013 9:16 Print reply

Posts: 374
De remschijven kostten niet veel, omdat het kon ik had er toch derbi remschijven op moeten zetten. wave presteert misschien iets beter
Ik ga de harten nog zwart maken of in ieder geval verven.

Van de vork heb ik de binnenpoten bovenaan afgedraaid en nieuwe draad erin zoals origineel. De veer is ook een stukje ingekort en de bovenste winding plat gemaakt, even met de brander erop tot het rood zag en dan platgelegd.





Ik heb geen idee hoe de vork rijdt, nog niet geprobeerd.
Hij is in alle geval nog lekker soepel en originele veerweg is behouden.
komt 3mm onder kroonplaat bij volledige veerweg.

De demping kan ik in alle geval nog proberen aan te passen zoals je net zei, handige tip.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
NS1-Whisperer 14-8-2013 16:58 Print reply

Posts: 2160
Vel vet gemaakt met die motorkap scharnieren!
Handig
 
"Risico is extra leven"
JantjeMB5 16-8-2013 13:42 Print reply

Posts: 374
Gisteren de 2 blokjes gedemonteerd, lege carters en deksels gaan volgende week naar bedrijfje die ze glasparel straalt.
Als de carters terug zijn hittebestendige vernis erop.

Net bij Jos dijkman de zuiger, spruitstuk, lagers en keringen besteld voor het blokje.

Daarna met de zuiger, cilinder en carters naar VHS tuning.

Aan het eind van mijn geld heb ik altijd nog een beetje maand over.
dus moet verder met hetgeen ik al heb maar dat is geen probleem!

vanavond nog de NS1 cilinder halen
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
JantjeMB5 18-8-2013 17:09 Print reply

Posts: 374
Dit weekend 2 blokjes leeggehaald.
1 mooi setje carters ligt klaar om te stralen, gaten dichtgemaakt
cilinder en kop gaan ook mee.




De radiator is ook klaar, vuldop verplaatst en steuntjes op het frame gemaakt, moeten nog rubbers op komen.



 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier

Dit topic is 3583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved