Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - BMW 1502 M42 Turbo [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - BMW 1502 M42 Turbo [Algemene vrage...
Pagina 5 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 30-12-2012 17:32 Print reply

Posts: 3065
komt er een interkoelert op olaf?

edit: lezen is ook een kunst :/

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 30-12-2012 om 17:33 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Derbi-Olaf 30-12-2012 17:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
komt er een interkoelert op olaf?

edit: lezen is ook een kunst :/

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 30-12-2012 om 17:33 uur.

uiteraard!
en waarschijnlijk achteraf nog WMI ook, maar dat heeft geen prioriteit!

Zaakje gaat dus toch gewoon op E85 lopen, omdat dat bewezen goed gaat, en in duitsland gewoon te verkrijgen is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
roy110 30-12-2012 18:30 Print reply
Posts: 584
stond deze 1502 niet al heel lang te koop voor weinig geld?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-12-2012 18:36 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
stond deze 1502 niet al heel lang te koop voor weinig geld?



op autowereld voor 425 ja
 
grasmaaier89 30-12-2012 18:42 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zo, dan valt me dat vermogen wel tegen, als er andere zuigers etc inzitten, dan kan je de druk nog wel wat omhoog schroeven


Deze moet 250+ pk gaan draaien met originele zuigers(wel aangepast) en originele drijfstangen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 30-12-2012 om 17:18 uur.


Vermogen is geen probleem.
Met maar 200pk/0,4 bar kan daar makkelijk 0,7 of 1,0 bar gemaakt van worden.

Het probleem is de versnellingsbak. Die is zo breekbaar als Lego en gaat zo snel kapot als een ei
Tenzij er een williams-bak onder komt, dan is dat probleem verholpen en kunnen we tot de 300pk gaan.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Derbi-Olaf 30-12-2012 18:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Vermogen is geen probleem.
Met maar 200pk/0,4 bar kan daar makkelijk 0,7 of 1,0 bar gemaakt van worden.

Het probleem is de versnellingsbak. Die is zo breekbaar als Lego en gaat zo snel kapot als een ei
Tenzij er een williams-bak onder komt, dan is dat probleem verholpen en kunnen we tot de 300pk gaan.

haha daarom, beetje met verstand rijden doet veel O

't is vooral het koppel wat een bak kapot maakt hea, je kan vermogen ook omhooghalen zonder het koppel te verhogen. M.a.w. meer toeren laten beuken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-12-2012 19:01 Print reply

Posts: 17931
ik denk dat die bak het op zich wel aardig lang volhoudt

die m50 bakken moeten standaard al tot 250 pk slikken

je kunt er een m57 (ZF GS5-39DZ) bak achter knopen die is goed voor 390NM.

Alleen de hoe van het blok scheelt 10 graden, dus je bak zal iets scheef hangen

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 30-12-2012 om 19:09 uur.
 
Derbi-Olaf 30-12-2012 19:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk dat die bak het op zich wel aardig lang volhoudt

die m50 bakken moeten standaard al tot 250 pk slikken

nja, bang ben ik er niet voor, al draait bak/diff kapot. Kost toch geen drol

Eerst zorgen dat ik een goed blok heb, dat wat geweld aankan, maar ook kan produceren
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-12-2012 19:12 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, bang ben ik er niet voor, al draait bak/diff kapot. Kost toch geen drol

Eerst zorgen dat ik een goed blok heb, dat wat geweld aankan, maar ook kan produceren



zie mn edit... m50 bak kan 250 nm hebben en dat is weer dezelfde bak als m50, alleen dan met overdrive
 
Derbi-Olaf 30-12-2012 19:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



zie mn edit... m50 bak kan 250 nm hebben en dat is weer dezelfde bak als m50, alleen dan met overdrive

nja moest me er nog in verdiepen, wou voorlopig de originele Getrag-bak houden die tegen de M42 zit, wat ik wel sowieso nog moet hebben is een koppeling die wat kan hebben! liefst 400+nm ben zo nog niks tegengekomen van verstevigde koppelingen+drukgroepen voor M42 blokkies ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Venlonaer 1-1-2013 14:34 Print reply

Posts: 2431
hoe de neuking neuk heb je dat motorblok in je alfa gekregen !!?
Overigens, leuk karretje. Ben benieuwd wat 't wordt

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 1-1-2013 om 14:35 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-1-2013 15:09 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
hoe de neuking neuk heb je dat motorblok in je alfa gekregen [url=http://www.motor-forum.nl/global/smileys/emo.gif[/img][img]http://www.motor-forum.nl/global/smileys/schater.gif]afbeelding[/url] !!?
Overigens, leuk karretje. Ben benieuwd wat 't wordt

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 1-1-2013 om 14:35 uur.



Best klein blokje hoor

Versterkte koppelingen zijn niet zo moeilijk... Gewoon m3 Vliegwiel erop
 
Derbi-Olaf 1-1-2013 15:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Best klein blokje hoor

Versterkte koppelingen zijn niet zo moeilijk... Gewoon m3 Vliegwiel erop

nja wat er omheen hangt neemt wel wat plaats in beslag :p

voor de rest paste het gewoon lekker simpel

Was idd al wat opties tegen gekomen! Denk dat een M3 vliegwiel met sinterplaat en originele drukgroep ruim genoeg moet zijn

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-1-2013 15:55 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja wat er omheen hangt neemt wel wat plaats in beslag :p

voor de rest paste het gewoon lekker simpel

Was idd al wat opties tegen gekomen! Denk dat een M3 vliegwiel met sinterplaat en originele drukgroep ruim genoeg moet zijn




wsl wel, maar een sinterplaat is voor een daily ook niet alles
 
Derbi-Olaf 1-1-2013 16:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



wsl wel, maar een sinterplaat is voor een daily ook niet alles

i know, maar da's net wat ik bij de alfa mis, een beetje hardcore ;p
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 20788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved