Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Nieuwe staart

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Nieuwe staart
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rampoon 28-11-2012 13:56 Print topicpost

Posts: 108
Ik wil dus de staart van mijn nsr totaal anders doen. Hebben jullie mischien ideeën hoe ik het zitje zo kan verbouwen dat mijn lange lijf er oppast.

Daarnaast zoek ik nog inspiratie over de vorm van de staart. Misschien hebben jullie die wel
 
Live and let die

.luuk 28-11-2012 18:24 Print reply

Posts: 1483

 
JantjeMB5 28-11-2012 18:30 Print reply

Posts: 374


R6 kontje (staart) als basis, op mijn XR600 sumo
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Rampoon 28-11-2012 19:20 Print reply

Posts: 108
Dat van die R6 is een goeie. Volgens mij heb ik ooit ook wel eens en nsr met r6 kontje voorbij zien komen op dit forum

 
Live and let die
Royal Club 28-11-2012 19:43 Print reply

Posts: 60390
Ik denk het niet. Eerder rs125 kontjes.. een r6 kont is veuls te breed voor een nsr.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Rampoon 28-11-2012 19:48 Print reply

Posts: 108
Het was een ns1



enfin vind het nog geen eens zo verkeerd staan. En volgens mij verschilt het achterste gedeelte van een ns1 frame nog geen eens zo veel met een nsr
 
Live and let die
st.nyksterdriver 28-11-2012 19:50 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
Het was een ns1

afbeelding

enfin vind het nog geen eens zo verkeerd staan. En volgens mij verschilt het achterste gedeelte van een ns1 frame nog geen eens zo veel met een nsr

zo van de zijkant lijkt hel wel mooi ja
totdat je naast de brommer staat en duidelijk ziet dat het kontje veel te breed is en eigenlijk helemaal niet mooi staat
 
JantjeMB5 28-11-2012 19:51 Print reply

Posts: 374
Deze was ook veel te breed, is een zaag, glasvezel, plamuur en veel geduld voor gebruikt. Ebay checken voor streetfighter kontjes (duitsland soms goedkope, wel ff in duits searchen op egay.de dan)of eentje zoeken met barsten of geschaafd voor weinig zoals deze was.
Is ook een stuk ingekort. maak wat je wil man
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Brommers en meer 28-11-2012 20:49 Print reply

Posts: 1966
Die kontjes van een Derbi GPR zijn ook wel strak in iedergeval mooier dan de orginele, vindt ik dan
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
NS1-Whisperer 28-11-2012 23:34 Print reply

Posts: 2160
Het verschil met een ns1 is dat die een iets langer en breder sub-frame heeft. Dus daar kun je ook makkelijker uit met een brede kont.
Als je afmetingen wilt weten, zeg het maar. heb momenteel beide exemplaren staan.

Ik zou een rs125 kont passend maken, dat is wel superstrak vind ik.

Edit: wel de Honda rs125, niet de aprillia

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 28-11-2012 om 23:34 uur.
 
"Risico is extra leven"
Rampoon 29-11-2012 0:10 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Het verschil met een ns1 is dat die een iets langer en breder sub-frame heeft. Dus daar kun je ook makkelijker uit met een brede kont.
Als je afmetingen wilt weten, zeg het maar. heb momenteel beide exemplaren staan.

Ik zou een rs125 kont passend maken, dat is wel superstrak vind ik.

Edit: wel de Honda rs125, niet de aprillia

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 28-11-2012 om 23:34 uur.


Uiteraard de honda rs125 en niet de aprillia.

Heb na wat meer rond kijken ook al gezien dat de r6 kap eigenlijk veelste breed is

Maar heeft er al iemand ooit geprobeerd zijn zitje naar achter te plaatsen om zijn lange lijf beter op een brommer te passen of denken jullie dat dat niet gaat werken?
 
Live and let die
NS1-Whisperer 29-11-2012 17:28 Print reply

Posts: 2160
Lijkt mij niet handig. Dan gaat je zadel ook omhoog en heb je helemaal geen houvast meer.

Misschien kun je beter het stuur verlagen met clip-ons bijvoorbeeld en dan de voetsteunen ook iets verplaatsen...
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-11-2012 17:31 Print reply

Posts: 29286
Eerder de voetsteunen omlaag en een hoog stuurt erop. :P
Anders ga je nog meer krom zitten.

Zitje meer naar achteren lijkt me persoonlijk niet zo mooi.
 
NS1-Whisperer 29-11-2012 17:33 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Eerder de voetsteunen omlaag en een hoog stuurt erop. :P
Anders ga je nog meer krom zitten.

Zitje meer naar achteren lijkt me persoonlijk niet zo mooi.




Uhm ja, kan ook :P
Dan zit je wat meer achterover. anders zit je,,,

Ach laat ook maar
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-11-2012 17:34 Print reply

Posts: 29286
Bij mijn nsr zitten de voetsteunen wat hoger en heb ook clip-ons erop gehand, maar dan zit ik zelfs krom.
Als je dan wat lang bent is dat helemaal een ramp. :P
 
NS1-Whisperer 29-11-2012 23:01 Print reply

Posts: 2160
Sportief rijden dus

Ik bedoelde stuur lager en voetsteunen lager en/of verder naar voren.
Het tegenovergestelde van een plank onder je zadel doen.
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 1344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved