't is allemaal best eenvoudige techniek alleen anders dan een doorsnee bromfiets.
wat honda fryslan zei zijn inderdaad de kritiekepunten
je kan het volgende doen:
- kijk eerst maar of ie vonkt.
moacht er iets in de ontstekingzitten -> bougie moet het juiste type zijn waarbij je de afstand tussen de elektrodes even moet controleren (0.4 - 0.45 mm). De contactpunten afstellen is een handigheidje waarbij een solex boek handig is.
- Daarna het brandstofcircuit. Er moet zoals hierboven gezegd werd brandstof uit de retourleiding komen als het vliegwiel draait (evt. retourslang tussen tank en carb loshalen) niet het geval -> luchtfilterunit eraf, dan zitten er wat plastic buisjes in de carb. als hier een filter in zit even schoonmaken. De koperen sproeier kan je er uit draaien.
Dunne brandstofleidinkjes kan je los halen en doorprikken.
Meer dan vaak is het membraampje van de brandstofpomp uitgehard. Deze moet flexibel zijn.
ook kan bij stalen tankjes (5000 heeft geloof ik plastic) is het tankfilter nog weleens vertopt.
- Verder heeft een solex een decompressiehendel, deze moet goed afgesteld zijn
- Het uitlaatje kan ook dichtgekoold zitten: tip-> zoek naar een uitlaatje met een dikkere diameter pijp. Dat scheelde bij mij Oto 5 jaar geleden zeker 5 km
mijn tips:
- voorzichtig met het alumnium schroefdraad, evt. kleine momentsleutel
- pompmembraampje vervangen
- uitlaat met dikke bocht
Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 24-6-2012 om 0:39 uur.
|