Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Barnfind Project (Komar 1960) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 739 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Barnfind Project (Komar 1960) [Alge...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rensss 22-5-2012 23:49 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976
toppie mijn info had ik van een gelijkaardige site over komar maar was allemaal in het pools sjonge was een leuke oefening een soort van werkplaatshandboek te beginnen vertalen van pools naar nderlands.



Top toen ik in het bezit was van een Simson ben ik ook veel geholpen.

Zeg loopt dat motortje wat eronder zit nog goed ?

Kun je anders wat foto's maken van het motorblokje, want ik ben benieuwd wat voor carb erachter zit. Omdat je ook wat harder wou zoals je al zei. Voor Sr2e valt er weinig te vinden aan snelle cilinders, dus ik denk dat je voor het grootste deel zelf moet tunen, of iemand het moet laten doen

Geinig als je 70 rijdt op zo'n ding

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 22-5-2012 om 23:51 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
wolffie1976 22-5-2012 23:58 Print reply

Posts: 84
Zal ik je weten te vertellen vanaf hij draait, hij heeft meer dan 30jaar in de schuur gestaan. maar hij zat niet vast en compressie had hij ook nog, maar de ontsteking ziet er minder goed uit, maar die zouk vervangen door een moderne 12v uitvoering, omdat ten eeste de ontsteking maar op 3v werkt en deze blijkbaar berucht zijn om het op te geven. ik denk met een op maat gemaakte grondplaat dat ik een ontsteking van een wallaroo zou kunnen gebruiken. vliegwieldimenties zijn ongeveer hetzelfde, en hij moet zowieso uit elkaar eerst want zowat alle dichtingsringen(kurk) zijn zo lek als een vergiet. dus daar zouk willen kijken of ik ze niet kan vervangen door een hedendaags type, in het ergste geval heb ik nog een pvl binnenrotor liggen die universieel is dus zou moeten werken
 
My other ride is...your girlfriend
wolffie1976 23-5-2012 0:26 Print reply

Posts: 84
hier heb je alvast de explosietekening van de carb.
http://imageshack.us...mages/804/gm12f.jpg/
is het je opgevallen dat deze carb een vierhoekige keel heeft?
maar deze gaat er zowieso niet terug op, ik ga denk ik een 12mm dellorto in begin gebruiken en later eventueel naar een 17.5 overstappen
voor de rest hebben ze het over 1.5mm afkorten van de onderzijde van de zuiger, een plaat van 1.5mm tussen carter en cilinder, cilinder bovenaan 1.5mm afdraaien, uitlaat poort 1mm naar boven uitfrezen, cilinderkop 1.5mm affrezen en de inlaatpoort onder 45° uitfrezen zodat het vulkanaal niet plots 90° draait wat de vulling tegenwerkt. voor de rest staat er ook een complete uitleg hoe je de orginele uitlaat aanpast met dikkere buizen (van 15mm naar 22mm) en hoe je ook het hele dempergedeelte binnenuit naar 22mm omzet, orgineel heeft de uitlaat een 10mm uitgang
 
My other ride is...your girlfriend
rensss 23-5-2012 9:23 Print reply

Posts: 1110
Zo te lezen ben je handiger als mij Maar ik kun je de diameteren tussen de tappeinde's van de huidige carb eens opmeten? Ik vermoed dat het dezelfde aansluiting heeft, als op die van mij. Als dat zo is kun je er Mikuni carbs op monteren, of een BvF carb 16mm, 19mm, 20mm. Moet je maar eens op google, dan type je BvF carb Simson moped.

Spruitstuk zal dan ook wel uitgeveild moeten worden.
Maar ik denk dat als je dit soort dingen gaat doen, dat een gehele revisie van het blokje geen kwaad kan


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
wolffie1976 23-5-2012 13:10 Print reply

Posts: 84
Ik ben niet alwetend lol, maar laat ons zeggen dat ik problemen liever zelf oplos dan het uit te besteden aan een garage of winkel, ook al doe ik er soms tweemaal zolang over, maakt niet uit wat het is, van een autointerieur met leder overtrekken tot van oude paletten een compleet nieuwe keuken maken. wat veel anderen als afval beschouwen zie ik andere mogelijkheden. waar shops bv 500€ voor rekenen kan je zelf met wat zoek en speurwerk vaak voor een fractie van de prijs doen. ik heb heel veel opgestoken toen ik een jaar in senegal west afrika heb gewoond en gewerkt voor een hotel. wat die kerels allemaal uitvreten om iets rijdende te houden valt je mond van open. ik denk gewoon veel outside the box. en dan kom je soms met de gekste oplossingen. maar als het werkt waarom niet.
 
My other ride is...your girlfriend

Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved