JB1 |
22-5-2012 23:47 |
 Posts: 14881 |
Wil je die lijst in de openingspost even aanvullen met wat er nou precies vernieuwd is en/of getest?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
djtheoz |
24-5-2012 18:33 |
Posts: 29 |
Sure!
CASE: toerenprobleem.
- start prima
- stationair netjes
- gashendel open -> blub, stotter, komt niet op.
- rijdt wel maar alleen de power uit stationair
- met moeite 25-30 km/u
- mechanisch prima
recent vernieuwd:
- benzine
- ontsteking/lichtspoel
- membraan
- luchtfilter
- cdi unit
- contactslot
- gelijkrichter
- carterolie
- draadboom
- bougie
- bougiekabel
- bobine
- accu
Alle vervangingen hadden geen merkbaar resultaat op het probleem, alleen de cd-i unit bleek eerder kapot.
recent getest:
- sproeier 85 -> 90 = van 25 naar 30 km/u
- sproeier 85 -> 80 = start niet
- nieuwe bougie vervangen door oude -> beide zwakke vonk (blauwig)
- nieuwe bougie vervangen door oude -> oude bougie iets meer toeren
- lucht stelschroef op carb gevarieerd -> geen resultaat
Een vraagteken..
Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 24-5-2012 om 18:35 uur.
|
|
Oldschool |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
24-5-2012 18:38 |
 Posts: 1558 |
stel je carb maar netjes af, wat heb je veranderd aan je luchtfilter? een nieuwe element of een powerfilter.
|
|
I Can Play With Madness |
|
djtheoz |
24-5-2012 18:47 |
Posts: 29 |
- luchtfilter gaasfilter in bestaand (origineel) luchthuis, cleaned
- luchtfilter rubber verbinding huis-carb
het toerenprobleem bestaat al een hele tijd, met dezelfde setup als altijd vóór het probleem startte.
Vlak daarvoor reed het nog 80...geen hardware wijzigingen gemaakt in die tijd.
Er moet dus wat stuk zijn, of plotseling finaal ontregeld? Kan dat?
|
|
Oldschool |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
24-5-2012 18:51 |
 Posts: 1558 |
gaasfilter? sproeier stukken groter dus, die krengen hebben veel minder weerstand dan het ori schuim, laten dus meer lucht door en dus heb je meer benzine nodig.
|
|
I Can Play With Madness |
|
djtheoz |
24-5-2012 19:00 |
Posts: 29 |
Als ik zonder luchtfilter start (verbinding huis-carb er tussenuit, dus een open carb) geeft hetzelfde resultaat.
Het is inderdaad schuim achtig filter, op zich zelfde spul als de vorige. alleen niet volgezogen met 10 jaar stof
edit , deze:
http://www.tvd-parts...1573/Products/011511
Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 24-5-2012 om 19:03 uur.
|
|
Oldschool |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
24-5-2012 19:02 |
 Posts: 1558 |
is het nou schuim of gaas?
|
|
I Can Play With Madness |
|
tsx-elite |
24-5-2012 19:05 |
 Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
is het nou schuim of gaas?
half om half
|
|
shut up muttley |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
24-5-2012 19:07 |
 Posts: 1558 |
porbeer anders eens iets van 120, en kijk wat hij dan doet.
|
|
I Can Play With Madness |
|
djtheoz |
24-5-2012 19:23 |
Posts: 29 |
tja die he'k nie... trial-error techniek blijkt duur  (zie boodschappen bovenin)
zou graag het probleem willen begrijpen voor ik weer wat voor niets aanschaf...
er staan inmiddels een aantal sproeiers in wishlist
|
|
Oldschool |
|
JB1 |
25-5-2012 10:44 |
 Posts: 14881 |
Immitatie spoelen/CDI
Flikker die maar in de prullenbak en haal origineel Honda (desnoods 2e hands)
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
djtheoz |
28-5-2012 11:11 |
Posts: 29 |
Hi JB1
de spoelen reageren hetzelfde, origineel of niet, heb er vele geprobeerd. Zelfde geldt voor de CDI; de ervaring is dat de nieuwe net zo 'goed' presteert als de oude (originele).
Imitatie lijkt dus niet uit te maken.
nog wat verder onderzoek:
- bougie wordt nat zwartig, heeft zwakke vonk
Op een stukje info forum hier staat dat als de bougie nat zwart wordt, de sproeier te groot is terwijl een iets grotere sproeier wel meer toeren geeft.
Krijg het gevoel dat ik ook hier weer op het verkeerde pad ben...
Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 29-5-2012 om 19:15 uur.
|
|
Oldschool |
|
Wizard1894 |
28-5-2012 11:17 |
 Posts: 695 |
Zou doen wat RikDT50MX zegt kijken wat hij doet
|
|
|
|
djtheoz |
27-7-2014 13:30 |
Posts: 29 |
Beste mensen, inmiddels al wat ouder topic maar het probleem is opgelost.
Voor wie een vergelijkbaar probleem ervaart- het was in mijn geval de CDI.
Ik had een imitatie CDI gebruikt en deze veroorzaakte het probleem.
Een gebruikte originele CDI er op gezet en hij liep gelijk als een zonnetje!
|
|
Oldschool |
|
jordi50cc |
27-7-2014 22:57 |
 Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: djtheoz
Beste mensen, inmiddels al wat ouder topic maar het probleem is opgelost.
Voor wie een vergelijkbaar probleem ervaart- het was in mijn geval de CDI.
Ik had een imitatie CDI gebruikt en deze veroorzaakte het probleem.
Een gebruikte originele CDI er op gezet en hij liep gelijk als een zonnetje!
ben je daar nou echt 2 jaar naar opzoek geweest?  :P
|
|
JST performance |
|