Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Waarom geen toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 537 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Waarom geen toeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 22-5-2012 23:47 Print reply

Posts: 14881
Wil je die lijst in de openingspost even aanvullen met wat er nou precies vernieuwd is en/of getest?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
djtheoz 24-5-2012 18:33 Print reply
Posts: 29
Sure!

CASE: toerenprobleem.
- start prima
- stationair netjes
- gashendel open -> blub, stotter, komt niet op.
- rijdt wel maar alleen de power uit stationair
- met moeite 25-30 km/u
- mechanisch prima

recent vernieuwd:
- benzine
- ontsteking/lichtspoel
- membraan
- luchtfilter
- cdi unit
- contactslot
- gelijkrichter
- carterolie
- draadboom
- bougie
- bougiekabel
- bobine
- accu

Alle vervangingen hadden geen merkbaar resultaat op het probleem, alleen de cd-i unit bleek eerder kapot.

recent getest:
- sproeier 85 -> 90 = van 25 naar 30 km/u
- sproeier 85 -> 80 = start niet
- nieuwe bougie vervangen door oude -> beide zwakke vonk (blauwig)
- nieuwe bougie vervangen door oude -> oude bougie iets meer toeren
- lucht stelschroef op carb gevarieerd -> geen resultaat

Een vraagteken..



Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 24-5-2012 om 18:35 uur.
 
Oldschool
RikDT50MX - Nieuws Poster 24-5-2012 18:38 Print reply

Posts: 1558
stel je carb maar netjes af, wat heb je veranderd aan je luchtfilter? een nieuwe element of een powerfilter.
 
I Can Play With Madness
djtheoz 24-5-2012 18:47 Print reply
Posts: 29
- luchtfilter gaasfilter in bestaand (origineel) luchthuis, cleaned
- luchtfilter rubber verbinding huis-carb

het toerenprobleem bestaat al een hele tijd, met dezelfde setup als altijd vóór het probleem startte.
Vlak daarvoor reed het nog 80...geen hardware wijzigingen gemaakt in die tijd.
Er moet dus wat stuk zijn, of plotseling finaal ontregeld? Kan dat?




 
Oldschool
RikDT50MX - Nieuws Poster 24-5-2012 18:51 Print reply

Posts: 1558
gaasfilter? sproeier stukken groter dus, die krengen hebben veel minder weerstand dan het ori schuim, laten dus meer lucht door en dus heb je meer benzine nodig.
 
I Can Play With Madness
djtheoz 24-5-2012 19:00 Print reply
Posts: 29
Als ik zonder luchtfilter start (verbinding huis-carb er tussenuit, dus een open carb) geeft hetzelfde resultaat.

Het is inderdaad schuim achtig filter, op zich zelfde spul als de vorige. alleen niet volgezogen met 10 jaar stof

edit , deze:
http://www.tvd-parts...1573/Products/011511

Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 24-5-2012 om 19:03 uur.
 
Oldschool
RikDT50MX - Nieuws Poster 24-5-2012 19:02 Print reply

Posts: 1558
is het nou schuim of gaas?
 
I Can Play With Madness
tsx-elite 24-5-2012 19:05 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
is het nou schuim of gaas?


half om half
 
shut up muttley
RikDT50MX - Nieuws Poster 24-5-2012 19:07 Print reply

Posts: 1558
porbeer anders eens iets van 120, en kijk wat hij dan doet.
 
I Can Play With Madness
djtheoz 24-5-2012 19:23 Print reply
Posts: 29
tja die he'k nie... trial-error techniek blijkt duur (zie boodschappen bovenin)

zou graag het probleem willen begrijpen voor ik weer wat voor niets aanschaf...


er staan inmiddels een aantal sproeiers in wishlist
 
Oldschool
JB1 25-5-2012 10:44 Print reply

Posts: 14881
Immitatie spoelen/CDI

Flikker die maar in de prullenbak en haal origineel Honda (desnoods 2e hands)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
djtheoz 28-5-2012 11:11 Print reply
Posts: 29
Hi JB1
de spoelen reageren hetzelfde, origineel of niet, heb er vele geprobeerd. Zelfde geldt voor de CDI; de ervaring is dat de nieuwe net zo 'goed' presteert als de oude (originele).
Imitatie lijkt dus niet uit te maken.

nog wat verder onderzoek:
- bougie wordt nat zwartig, heeft zwakke vonk

Op een stukje info forum hier staat dat als de bougie nat zwart wordt, de sproeier te groot is terwijl een iets grotere sproeier wel meer toeren geeft.
Krijg het gevoel dat ik ook hier weer op het verkeerde pad ben...

Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 29-5-2012 om 19:15 uur.
 
Oldschool
Wizard1894 28-5-2012 11:17 Print reply

Posts: 695
Zou doen wat RikDT50MX zegt kijken wat hij doet
 
djtheoz 27-7-2014 13:30 Print reply
Posts: 29
Beste mensen, inmiddels al wat ouder topic maar het probleem is opgelost.
Voor wie een vergelijkbaar probleem ervaart- het was in mijn geval de CDI.
Ik had een imitatie CDI gebruikt en deze veroorzaakte het probleem.
Een gebruikte originele CDI er op gezet en hij liep gelijk als een zonnetje!
 
Oldschool
jordi50cc 27-7-2014 22:57 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: djtheoz
Beste mensen, inmiddels al wat ouder topic maar het probleem is opgelost.
Voor wie een vergelijkbaar probleem ervaart- het was in mijn geval de CDI.
Ik had een imitatie CDI gebruikt en deze veroorzaakte het probleem.
Een gebruikte originele CDI er op gezet en hij liep gelijk als een zonnetje!



ben je daar nou echt 2 jaar naar opzoek geweest? :P
 
JST performance

Dit topic is 2117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved