Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Alge...
|
Pagina 4 van 21
|
Dit topic is 28070 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
grasmaaier89 |
26-1-2012 11:31 |
|
Nielzor |
26-1-2012 11:33 |
 Posts: 282 |
Bij foto's heb ik een foto gezet dat de velg incl band tussen de vork zit
Achter maak ik me sowieso al geen zorgen over, aangezien daar een CR achterbrug in komt.
|
|
|
|
rubbert |
26-1-2012 11:33 |
 Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
Net ff opgemeten met de schuifmaat.
MTX voorvelg = 52mm
Derbi voorvelg = 84mm
Scheelt dus wel 32mm.
Zojuist polijstsetje binnen gehad trouwens
duhhh, das een supermotard, daar wil je juist zo breed mogelijke velgen hebben, zijn mrx zitten crossvelgen in, en die zijn denk ik smaller dan die uit jou mtx komen
btw. echt fucking vette pedobear-theme kappen
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-1-2012 om 11:35 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Nielzor |
26-1-2012 11:36 |
 Posts: 282 |
Tja doe ik toch niet voor niets Derbi velgen erin hé
En haha ty
|
|
|
|
Venlonaer |
26-1-2012 11:40 |
 Posts: 2431 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
die zouden nog wel is breder kunnen zijn dan de wieletjes die in je mrx liggen hoor...
afbeelding
Ik denk dat het meer te maken heeft met de banden die de meesten erom gooien
Had het ook over Niels zijn MTX
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
rubbert |
26-1-2012 11:40 |
 Posts: 8825 |
moet je wel mee oppassen hoor, de FBI kan elk moment je deur binnen komen vallen:
http://www.dumpert.n..._nu_het_nieuws_.html
edit: @kristian: ja, maar hij heeft ook een mtx-r2, die niet zulke smalle wieltjes heeft als jij beweert, die zijn even breed als die op de foto, alleen daar zitten wel fatsoenlijke banden op
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-1-2012 om 11:42 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Nielzor |
26-1-2012 11:45 |
 Posts: 282 |
|
|
|
|
Venlonaer |
26-1-2012 12:08 |
 Posts: 2431 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
moet je wel mee oppassen hoor, de FBI kan elk moment je deur binnen komen vallen:
http://www.dumpert.n..._nu_het_nieuws_.html
edit: @kristian: ja, maar hij heeft ook een mtx-r2, die niet zulke smalle wieltjes heeft als jij beweert, die zijn even breed als die op de foto, alleen daar zitten wel fatsoenlijke banden op
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-1-2012 om 11:42 uur.
HAHAHA DAT LIEDJE:
http://www.youtube.com/watch?v=GAHfZNPoLW0
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
kenny77 |
26-1-2012 14:51 |
 Posts: 29286 |
R3 zou wel goed kunnen gaan lopen.
Zeker omdat je meer cc's hebt (R3 is berekend voor 80cc of sla ik nu de plank mis?)
Dus met meer cc's zou het karakter iets laagtoeriger worden.
Alleen jammer dat hij dan onderlangs loopt.
Wat voor cilinderkop ga je gebruiken?
Ik zou de cilinder meteen iets verder aan passen, aux-poorten en de vlinder wat verbreden en de uitlaatschacht aanpassen.
Ontsteking welke pak je daar voor?
|
|
|
|
Nielzor |
26-1-2012 22:07 |
 Posts: 282 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
R3 zou wel goed kunnen gaan lopen.
Zeker omdat je meer cc's hebt (R3 is berekend voor 80cc of sla ik nu de plank mis?)
Dus met meer cc's zou het karakter iets laagtoeriger worden.
Alleen jammer dat hij dan onderlangs loopt.
Wat voor cilinderkop ga je gebruiken?
Ik zou de cilinder meteen iets verder aan passen, aux-poorten en de vlinder wat verbreden en de uitlaatschacht aanpassen.
Ontsteking welke pak je daar voor?
Onderlangs loopt ie dan inderdaad dat heeft ook wel wat vind ik. Ik wil gewoon een std uitgedraaide cilinderkop gaan gebruiken. En beetje bewerken moet ik nog voor kijken, eigenlijk kan hier pas wat over worden gezegd als 'ie uitgeboord is natuurlijk.
Mja, ik ga m'n voorvorkpoten weer polijsten. :P
Ontsteking wil ik gewoon std houden trouwens, vind ik wel handig ivm licht.
Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 26-1-2012 om 22:09 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
27-1-2012 16:03 |
 Posts: 29286 |
Heb al een paar opgeboorde gezien, die uitlaatpoort kan dan wel wat spannender staan.
Mhh misschien een idee om de cilinder iets op te hogen en dan een opmaat kop erbij, waarvan de verbrandingsruimte in de cilinderkop valt.
Past de cilinder een stuk beter bij de uitlaat en kan je meteen de juiste squish en compressie verhouding krijgen.
Auxpoorten kunnen altijd wel, alleen omdat hij zo ver wordt opgeboord kunnen die jammer genoeg niet echt groot worden.
Maar het helpt wel wat.
Uitlaatpoort schacht kan sowieso veranderd worden die is standaard te smal.
Mhh nieuwe hpi heeft licht erop, moet wel passend worden gemaakt.
Op mbx-forum is nu de eerste verschenen die hem op een 80lc blok heeft gemaakt.
Maargoed dat is ook niet goedkoop.
Vraag me eigenlijk al langer af of je niet gewoon een hpi CDI op een originele honda ontsteking kan aan sluiten.
Dan zou je voor 4 tientjes klaar kunnen zijn.
Maar of dat werkt weet ik zo niet, anders zou je voor een posh of daytona cdi kunnen kijken.
Zijn zeldzaam, maar Ruanna krijgt zoiets wel eens binnen.
|
|
|
|
Nielzor |
27-1-2012 23:49 |
 Posts: 282 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb al een paar opgeboorde gezien, die uitlaatpoort kan dan wel wat spannender staan.
Mhh misschien een idee om de cilinder iets op te hogen en dan een opmaat kop erbij, waarvan de verbrandingsruimte in de cilinderkop valt.
Past de cilinder een stuk beter bij de uitlaat en kan je meteen de juiste squish en compressie verhouding krijgen.
Auxpoorten kunnen altijd wel, alleen omdat hij zo ver wordt opgeboord kunnen die jammer genoeg niet echt groot worden.
Maar het helpt wel wat.
Uitlaatpoort schacht kan sowieso veranderd worden die is standaard te smal.
Mhh nieuwe hpi heeft licht erop, moet wel passend worden gemaakt.
Op mbx-forum is nu de eerste verschenen die hem op een 80lc blok heeft gemaakt.
Maargoed dat is ook niet goedkoop.
Vraag me eigenlijk al langer af of je niet gewoon een hpi CDI op een originele honda ontsteking kan aan sluiten.
Dan zou je voor 4 tientjes klaar kunnen zijn.
Maar of dat werkt weet ik zo niet, anders zou je voor een posh of daytona cdi kunnen kijken.
Zijn zeldzaam, maar Ruanna krijgt zoiets wel eens binnen.
Uitlaatpoort wou ik al doen idd. En die kop tja, hoeduur is dat wel niet.. plus ik weet geen bedrijf welke dat doen. En als het maar hard rijd, het is niet voor Jubbega oid.. Er gaat al teveel geld naar m'n zin in zitten. Nieuwe spaken bijv 2x 77 euro en ga zo maar door.. Maargoed dat doe ik zelf.
En ik heb die nieuwe HPI gezien, lijkt me nou niet echt dat je daar zoveel mee wint. Vliegwiel is gewoon groter dan de rotor bij een normale HPI.
En ik heb de 2 velgen + achterbrug nu binnen. Ik denk niet dat de achterbrug doorgaat want de maten komen wel erg ongelukkig uit moet ik zeggen. ( Foto met velgen en kappen toegevoegd )
Vandaag geprobeerd om m'n koppeling er weer op te zetten maar ben boos weggelopen omdat ik die kutdeksel er niet op krijg :S Snap er echt helemaal niks van, is niet de eerste keer dat ik dit doe. Mja voordat ik de boel uit woede sloopte dus maar ff gestopt.
|
|
|
|
JB1 |
28-1-2012 11:55 |
 Posts: 14881 |
HPI haalt de winst niet uit het kleine vliegwiel, maar uit de veel betere ontstekingscurve
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Nielzor |
28-1-2012 15:41 |
 Posts: 282 |
Hmm ok
Vandaag opnieuw bezig geweest met m'n koppeling maar ik krijg 'm niet goed.. snapber niks van. Ikbdoe het precies zoals in mijn werkplaatshandboek. Zijn de platen van een r2 andere qua dikte dan die van de andere blokken oid?
Ik baal hier echt van..
|
|
|
|
steef-steef |
29-1-2012 13:19 |
 Posts: 83 |
Op de foto's zitten je slangen van de radiateur verkeerdom aangesloten. Let hier even op als je hem weer opbouwt anders is je leuke cilindertje zo kapot.
|
|
|
|
Dit topic is 28070 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 21
|
|