Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Alge...
Pagina 4 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 28070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 26-1-2012 11:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
Net ff opgemeten met de schuifmaat.

MTX voorvelg = 52mm
Derbi voorvelg = 84mm

Scheelt dus wel 32mm.

Zojuist polijstsetje binnen gehad trouwens


crossvelgen hoeven ook niet echt breedt te zijn
Maar heb je ook al rekening gehouden met de band die er straks omheen gaat? Die steekt natuurlijk een eindje buiten je velg uit
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Nielzor 26-1-2012 11:33 Print reply

Posts: 282
Bij foto's heb ik een foto gezet dat de velg incl band tussen de vork zit

Achter maak ik me sowieso al geen zorgen over, aangezien daar een CR achterbrug in komt.
 
rubbert 26-1-2012 11:33 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
Net ff opgemeten met de schuifmaat.

MTX voorvelg = 52mm
Derbi voorvelg = 84mm

Scheelt dus wel 32mm.

Zojuist polijstsetje binnen gehad trouwens



duhhh, das een supermotard, daar wil je juist zo breed mogelijke velgen hebben, zijn mrx zitten crossvelgen in, en die zijn denk ik smaller dan die uit jou mtx komen

btw. echt fucking vette pedobear-theme kappen

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-1-2012 om 11:35 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Nielzor 26-1-2012 11:36 Print reply

Posts: 282
Tja doe ik toch niet voor niets Derbi velgen erin hé

En haha ty
 
Venlonaer 26-1-2012 11:40 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



die zouden nog wel is breder kunnen zijn dan de wieletjes die in je mrx liggen hoor...

afbeelding

Ik denk dat het meer te maken heeft met de banden die de meesten erom gooien


Had het ook over Niels zijn MTX
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
rubbert 26-1-2012 11:40 Print reply

Posts: 8825
moet je wel mee oppassen hoor, de FBI kan elk moment je deur binnen komen vallen:

http://www.dumpert.n..._nu_het_nieuws_.html


edit: @kristian: ja, maar hij heeft ook een mtx-r2, die niet zulke smalle wieltjes heeft als jij beweert, die zijn even breed als die op de foto, alleen daar zitten wel fatsoenlijke banden op


Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-1-2012 om 11:42 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Nielzor 26-1-2012 11:45 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
moet je wel mee oppassen hoor, de FBI kan elk moment je deur binnen komen vallen:

http://www.dumpert.n..._nu_het_nieuws_.html





 
Venlonaer 26-1-2012 12:08 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
moet je wel mee oppassen hoor, de FBI kan elk moment je deur binnen komen vallen:

http://www.dumpert.n..._nu_het_nieuws_.html


edit: @kristian: ja, maar hij heeft ook een mtx-r2, die niet zulke smalle wieltjes heeft als jij beweert, die zijn even breed als die op de foto, alleen daar zitten wel fatsoenlijke banden op


Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-1-2012 om 11:42 uur.


HAHAHA DAT LIEDJE:

http://www.youtube.com/watch?v=GAHfZNPoLW0
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
kenny77 26-1-2012 14:51 Print reply

Posts: 29286
R3 zou wel goed kunnen gaan lopen.
Zeker omdat je meer cc's hebt (R3 is berekend voor 80cc of sla ik nu de plank mis?)

Dus met meer cc's zou het karakter iets laagtoeriger worden.

Alleen jammer dat hij dan onderlangs loopt.

Wat voor cilinderkop ga je gebruiken?
Ik zou de cilinder meteen iets verder aan passen, aux-poorten en de vlinder wat verbreden en de uitlaatschacht aanpassen.

Ontsteking welke pak je daar voor?
 
Nielzor 26-1-2012 22:07 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
R3 zou wel goed kunnen gaan lopen.
Zeker omdat je meer cc's hebt (R3 is berekend voor 80cc of sla ik nu de plank mis?)

Dus met meer cc's zou het karakter iets laagtoeriger worden.

Alleen jammer dat hij dan onderlangs loopt.

Wat voor cilinderkop ga je gebruiken?
Ik zou de cilinder meteen iets verder aan passen, aux-poorten en de vlinder wat verbreden en de uitlaatschacht aanpassen.

Ontsteking welke pak je daar voor?


Onderlangs loopt ie dan inderdaad dat heeft ook wel wat vind ik. Ik wil gewoon een std uitgedraaide cilinderkop gaan gebruiken. En beetje bewerken moet ik nog voor kijken, eigenlijk kan hier pas wat over worden gezegd als 'ie uitgeboord is natuurlijk.

Mja, ik ga m'n voorvorkpoten weer polijsten. :P

Ontsteking wil ik gewoon std houden trouwens, vind ik wel handig ivm licht.

Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 26-1-2012 om 22:09 uur.
 
kenny77 27-1-2012 16:03 Print reply

Posts: 29286
Heb al een paar opgeboorde gezien, die uitlaatpoort kan dan wel wat spannender staan.

Mhh misschien een idee om de cilinder iets op te hogen en dan een opmaat kop erbij, waarvan de verbrandingsruimte in de cilinderkop valt.
Past de cilinder een stuk beter bij de uitlaat en kan je meteen de juiste squish en compressie verhouding krijgen.

Auxpoorten kunnen altijd wel, alleen omdat hij zo ver wordt opgeboord kunnen die jammer genoeg niet echt groot worden.
Maar het helpt wel wat.

Uitlaatpoort schacht kan sowieso veranderd worden die is standaard te smal.

Mhh nieuwe hpi heeft licht erop, moet wel passend worden gemaakt.
Op mbx-forum is nu de eerste verschenen die hem op een 80lc blok heeft gemaakt.
Maargoed dat is ook niet goedkoop.

Vraag me eigenlijk al langer af of je niet gewoon een hpi CDI op een originele honda ontsteking kan aan sluiten.
Dan zou je voor 4 tientjes klaar kunnen zijn.

Maar of dat werkt weet ik zo niet, anders zou je voor een posh of daytona cdi kunnen kijken.
Zijn zeldzaam, maar Ruanna krijgt zoiets wel eens binnen.
 
Nielzor 27-1-2012 23:49 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb al een paar opgeboorde gezien, die uitlaatpoort kan dan wel wat spannender staan.

Mhh misschien een idee om de cilinder iets op te hogen en dan een opmaat kop erbij, waarvan de verbrandingsruimte in de cilinderkop valt.
Past de cilinder een stuk beter bij de uitlaat en kan je meteen de juiste squish en compressie verhouding krijgen.

Auxpoorten kunnen altijd wel, alleen omdat hij zo ver wordt opgeboord kunnen die jammer genoeg niet echt groot worden.
Maar het helpt wel wat.

Uitlaatpoort schacht kan sowieso veranderd worden die is standaard te smal.

Mhh nieuwe hpi heeft licht erop, moet wel passend worden gemaakt.
Op mbx-forum is nu de eerste verschenen die hem op een 80lc blok heeft gemaakt.
Maargoed dat is ook niet goedkoop.

Vraag me eigenlijk al langer af of je niet gewoon een hpi CDI op een originele honda ontsteking kan aan sluiten.
Dan zou je voor 4 tientjes klaar kunnen zijn.

Maar of dat werkt weet ik zo niet, anders zou je voor een posh of daytona cdi kunnen kijken.
Zijn zeldzaam, maar Ruanna krijgt zoiets wel eens binnen.


Uitlaatpoort wou ik al doen idd. En die kop tja, hoeduur is dat wel niet.. plus ik weet geen bedrijf welke dat doen. En als het maar hard rijd, het is niet voor Jubbega oid.. Er gaat al teveel geld naar m'n zin in zitten. Nieuwe spaken bijv 2x 77 euro en ga zo maar door.. Maargoed dat doe ik zelf.

En ik heb die nieuwe HPI gezien, lijkt me nou niet echt dat je daar zoveel mee wint. Vliegwiel is gewoon groter dan de rotor bij een normale HPI.

En ik heb de 2 velgen + achterbrug nu binnen. Ik denk niet dat de achterbrug doorgaat want de maten komen wel erg ongelukkig uit moet ik zeggen. ( Foto met velgen en kappen toegevoegd )

Vandaag geprobeerd om m'n koppeling er weer op te zetten maar ben boos weggelopen omdat ik die kutdeksel er niet op krijg :S Snap er echt helemaal niks van, is niet de eerste keer dat ik dit doe. Mja voordat ik de boel uit woede sloopte dus maar ff gestopt.
 
JB1 28-1-2012 11:55 Print reply

Posts: 14881
HPI haalt de winst niet uit het kleine vliegwiel, maar uit de veel betere ontstekingscurve
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Nielzor 28-1-2012 15:41 Print reply

Posts: 282
Hmm ok

Vandaag opnieuw bezig geweest met m'n koppeling maar ik krijg 'm niet goed.. snapber niks van. Ikbdoe het precies zoals in mijn werkplaatshandboek. Zijn de platen van een r2 andere qua dikte dan die van de andere blokken oid?

Ik baal hier echt van..
 
steef-steef 29-1-2012 13:19 Print reply

Posts: 83
Op de foto's zitten je slangen van de radiateur verkeerdom aangesloten. Let hier even op als je hem weer opbouwt anders is je leuke cilindertje zo kapot.
 

Dit topic is 28070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved