Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 650 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Alge...
Pagina 18 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 28079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 29-4-2012 13:09 Print reply

Posts: 29286
Het zou kunnen dat het aan de ontsteking ligt, ik geloof meteen dat hij er verstand van heeft.
Maar normaal zou je het verwachten op top toerental, dat hij het daar niet bij houd, maargoed.

Moet inderdaad wel meer pk in zitten eigenlijk.

mijn nsr draait 14ooo als top toerental, de slag is kort bij zo'n LC blok, dus dat gaat allemaal prima.

Via mbx-forum zou de prijs waarschijnlijk op 170 euro uit komen, dan is het vliegwiel dus klaar voor op de honda krukas.
Nu komt daar denk ik nog een adapterplaat bij en hoeveel die gaat kosten weet ik niet.
 
Nielzor 29-4-2012 13:12 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het zou kunnen dat het aan de ontsteking ligt, ik geloof meteen dat hij er verstand van heeft.
Maar normaal zou je het verwachten op top toerental, dat hij het daar niet bij houd, maargoed.

Moet inderdaad wel meer pk in zitten eigenlijk.

mijn nsr draait 14ooo als top toerental, de slag is kort bij zo'n LC blok, dus dat gaat allemaal prima.

Via mbx-forum zou de prijs waarschijnlijk op 170 euro uit komen, dan is het vliegwiel dus klaar voor op de honda krukas.
Nu komt daar denk ik nog een adapterplaat bij en hoeveel die gaat kosten weet ik niet.


170 + plaat valt nog mee dan vind ik! (Er van uitgaand dat die plaat geen 100 euro is) Betreft wel dan die HPI met fatsoenlijke stroomopbrengst neem ik aan.

En ik ga zo die temp/toerenmeter halen dus dan zullen we het zien!
 
kenny77 29-4-2012 13:14 Print reply

Posts: 29286
Inderdaad de nieuwste hpi met goede licht opbrengst.

Oke ik ben benieuwd!
Ook een mogelijkheid om filmpjes te maken?
Dat is altijd leuk.
 
grasmaaier89 29-4-2012 14:03 Print reply

Posts: 14412
11pk is wel heel erg weinig..
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Nielzor 29-4-2012 19:48 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Inderdaad de nieuwste hpi met goede licht opbrengst.

Oke ik ben benieuwd!
Ook een mogelijkheid om filmpjes te maken?
Dat is altijd leuk.


Dat is mooi dan.

En filmpjes komen er sowieso aan!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
11pk is wel heel erg weinig..


Inderdaad
 
Nielzor 1-5-2012 21:53 Print reply

Posts: 282
Vandaag weer gereden op m'n brommert. Toerenteller deed het niet helemaal lekker volgens mij dus die moet ik nog even goed aansluiten.

Echter heb ik nu zo'n 200km gereden en gaat hij steeds slechter starten. In de 1 heeft 'ie veel power, in z'n 2 ook nog, 3 ook maar word dan al minder en in de 4 gaat hij nauwelijks meer harder. 5 en 6 kan eigenlijk niet voor langere tijd gebruikt worden want dan zakt 'ie helemaal in..

Daarom dacht ik ff bougie bekijken, zag er zo uit:

(Heb een filmpje gemaakt want kreeg het niet goed op de foto)

http://www.youtube.com/watch?v=fGRhYm0C9Ws

Waar kan dit aan liggen? 1, 2 en 3 veel vermogen en daarna klaar.. Heb ook een onboard filmpje gemaakt voor het geluid (beeld stond naar boven) maar die is nog aan het uploaden en duurt eindeloos.
 
roy1263 1-5-2012 21:56 Print reply

Posts: 597
draai je luchtschroef er eens een halve slag verder erin en rij dan nog eens. en kijken of het beter of slechter word.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
rensss 1-5-2012 21:57 Print reply

Posts: 1110
Lijkt erop dat je bougie niet goed schoonbrand. Heb je wel de goede hittegraad bougie?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Nielzor 1-5-2012 22:01 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
draai je luchtschroef er eens een halve slag verder erin en rij dan nog eens. en kijken of het beter of slechter word.


Zal ik morgen even proberen!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Lijkt erop dat je bougie niet goed schoonbrand. Heb je wel de goede hittegraad bougie?


Hittegraad 9.
 
rensss 1-5-2012 22:05 Print reply

Posts: 1110
Mmhh heb je die bougie na die 200km eruit gedraaid of voordien eruit gehaald schoongemaakt eventjes mee gereden, en er weer uit gedraaid.

Als je de goede bougie, en je ontsteking goed staat. En je bougie blijft nat. Zou ik denken aan een te grote sproeier.
Je zou hem meer lucht kunnen geven.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Nielzor 1-5-2012 22:11 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Mmhh heb je die bougie na die 200km eruit gedraaid of voordien eruit gehaald schoongemaakt eventjes mee gereden, en er weer uit gedraaid.

Als je de goede bougie, en je ontsteking goed staat. En je bougie blijft nat. Zou ik denken aan een te grote sproeier.
Je zou hem meer lucht kunnen geven.


Ik heb hem een keer schoongemaakt maar dat was al +- 5km na de eerste start. Daarna gewoon erin gelaten. En meer lucht geven zeg jij, dus niet zoals Roy zegt luchtscroef halve slag erin draaien?
 
BenjaminDG 1-5-2012 22:12 Print reply

Posts: 4605
Dat is voor stationair die luchtschroef, denk niet dat je echt problemen hebt op stationair?
 
Vlaanderen vrij!
roy1263 1-5-2012 22:15 Print reply

Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dat is voor stationair die luchtschroef, denk niet dat je echt problemen hebt op stationair?


voorzover ik het weet kan je met de luchtschroef het mengsel fijn afstellen en zit er een aparte schroef voor stationair.

altans op mijn carb
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Nielzor 1-5-2012 22:15 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dat is voor stationair die luchtschroef, denk niet dat je echt problemen hebt op stationair?


Nee stationair blijft ie gewoon rustig lopen.
 
BenjaminDG 1-5-2012 22:22 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
[...]


voorzover ik het weet kan je met de luchtschroef het mengsel fijn afstellen en zit er een aparte schroef voor stationair.

altans op mijn carb


Voor je stationair mengel ja.

1 schroef regelt de luchthoeveelheid en de andere schroef is gewoon voor het stationair toerental hoger of lager te zetten.

Benzine wordt geregeld via de stationair sproeier.

Er moet toch iets regelbaar zijn aan de carburateur, dus zetten er een luchtschroef bij voor stationair.

Op mijn gsxr zit dan een schroef die de hoeveelheid mengel regelt op stationair (lucht en benzine zijn al bepaald door hun sproeiers).

Kwestie om iets regelbaar te maken snap je

Als je wat aan het hoofdmengels wil wijzigen kun je de hoofdluchtsproeier wijzigen of een andere luchtfilter zoeken + de hoofdsproeier natuurlijk.

Althans zo is het op de carburateurs die ik nog heb van een honda mb/mt.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-5-2012 om 22:25 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 28079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved