Royal Club |
22-4-2012 1:05 |
 Posts: 60390 |
een r3 is niet veel hoogtoeriger. het mooiste loopt ie op een MHR 80 team, waar die nokt bij 14k ofzo.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Nielzor |
22-4-2012 11:15 |
 Posts: 282 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is logisch dat hij zwaarder stuurt, de banden zijn nu veel breder.
Ja dat is wel waar idd!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ziet er erg tof uit zo!
Thnx
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]
Leuk man! Enig idee waar hij echt begint te trekken? En tot hoe ver? Ong. bij 9500 a 10000RPM denk ik?! En heb je misschien wat verdere specificaties voor ons? Timingen, squish, compressie etc. De uitlaat is volgens mij bedoeld voor 70cc blokjes die echt toerental maken. (Hier hebben de we de lager-toerental-versie liggen, de R2, vandaar dat ik dit zo interessant vind.)
Edit: Hij ziet er iig super uit!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 22-4-2012 om 0:27 uur.
Hey, powerband zal inderdaad zo rond de 10k toeren liggen. En heb nog niet veel gereden want ben beetje aan het afstellen  Hij ligt igg wel bovenin maar wat een kracht geeft 'ie dan, niet verwacht lol.
Timingen, squish en compressiegegevens heb ik niet. Had het blok/cilinder opgestuurd naar Jos Dijkman met de bedoeling om mijn cilinder uit te boren. Toen toch maar nog een mail gestuurd of ze m'n uitlaatpoort wat groter wilde maken ivm de wat hoogtoerige R3. Dat is dus niet helemaal berekent.
Uiteindelijk is dus de cilinder van 50 naar 55mm gegaan en is de uitlaatpoort verbeterd/vergroot. Kan wel een poortmap maken als de cilinder er een keer vanaf moet.
Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 22-4-2012 om 11:16 uur.
|
|
|
|
mbx-genieter |
22-4-2012 11:41 |
Posts: 758 |
Rijd deze 55mm rustig in als een oude vent.
Laat hem lekker op temp komen en niet in de hoge toeren gaan de 1ste 300km want alles moet goed wennen/zetten aan elkaar.
Welke twv heb je nu ik denk dat een 16-40 of 16-38 zeer goed zal gaan bij jou set-up.
Misschien de inrij periode met de originele uitlaat doen om de cilinder te sparen voor de eventuele toerental uitspattingen.
|
|
|
|
Nielzor |
22-4-2012 12:14 |
 Posts: 282 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Rijd deze 55mm rustig in als een oude vent.
Laat hem lekker op temp komen en niet in de hoge toeren gaan de 1ste 300km want alles moet goed wennen/zetten aan elkaar.
Welke twv heb je nu ik denk dat een 16-40 of 16-38 zeer goed zal gaan bij jou set-up.
Misschien de inrij periode met de originele uitlaat doen om de cilinder te sparen voor de eventuele toerental uitspattingen.
Tandwielverhouding is nu 17-45. Voor kan ik niet groter en achtertandwielen moet ik af laten draaien. Is nu te kort dat weet ik, maar moet nog even een blind tandwiel hebben en die weer af laten draaien.
En originele uitlaat heb ik nog wel, maar daar heb ik de flens vanaf geslepen dus daar heb ik weinig meer aan.
Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 22-4-2012 om 12:15 uur.
|
|
|
|
mbx-genieter |
22-4-2012 12:30 |
Posts: 758 |
Dan de inrij periode rustig aan doen dan hen je er het langste plezier van.
|
|
|
|
JB1 |
22-4-2012 12:55 |
 Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
grasmaaier89 |
22-4-2012 13:05 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
je moet t ff over de schijf heen meten, niet van de een naar de ander naast elkaar.
Hetzelfde als je XR he.
Leuk ding trouwens, en dat zwaar sturen kan je wel verhelpen door je brommer wat vlakker te laten staan.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Gerard1793 |
22-4-2012 17:29 |
 Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Hetzelfde als je XR he.
Leuk ding trouwens, en dat zwaar sturen kan je wel verhelpen door je brommer wat vlakker te laten staan.
Oh? Komt je voorvork dan niet minder steil te staan?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
grasmaaier89 |
22-4-2012 17:33 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]
Oh? Komt je voorvork dan niet minder steil te staan?
Als je van 21" naar 17" gaat, dan duikt je brommer naar voren. Dus je voorvork komt dan rechter te staat. Dit moet je dus gaan compenseren door van voor te gaan verhogen of van achter te verlagen.
Of je kan het ook gewoon laten zitten, en dan maar gaan wennen aan het nieuwe stuurgedrag.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Nielzor |
22-4-2012 18:13 |
 Posts: 282 |
|
|
|
|
ChielTZR |
22-4-2012 18:23 |
 Posts: 6016 |
Zitten er nouw 2 schakelaars op je accu?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Frysk |
22-4-2012 18:24 |
 Posts: 34930 |
Heb nog wel een goede YZ125 achterveer liggen
|
|
giggitybyte |
|
Nielzor |
22-4-2012 18:25 |
 Posts: 282 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Zitten er nouw 2 schakelaars op je accu?
Ja klopt, een voor temp en een voor licht.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Heb nog wel een goede YZ125 achterveer liggen
Wat is de H.O.H. maat en dikte aansluiting boven?
|
|
|
|
Frysk |
22-4-2012 18:27 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
[...]
Ja klopt, een voor temp en een voor licht.
[...]
Wat is de H.O.H. maat en dikte aansluiting boven?
pff dat meet ik straks wel even op
|
|
giggitybyte |
|
Nielzor |
22-4-2012 18:37 |
 Posts: 282 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
pff dat meet ik straks wel even op
Oke bedankt.
Vandaag overigens weer stukje gereden. Heb nu sproeier 170 en stottert nog voor de powerband, heel soms kom je erin maar meestal niet door het gestotter. Moet sowieso kleinere hoofdspoeier dus. Weet overigens wel dat het kreng nogal veel zuipt
|
|
|
|