Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - AM5 DTR ot [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - AM5 DTR ot [Algemene vragen]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wouter_DTR 21-12-2011 22:17 Print topicpost

Posts: 132
Welkom bij mijn project 'DT-YZ 80'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

Dit bericht is gewijzigd door Wouter_DTR op 4-1-2013 om 0:11 uur.
 
Liever schakelboer dan varionicht

stevoo 21-12-2011 22:44 Print reply

Posts: 689
als ik het zou doen, dan maar gelijk AM6 blok
 
MembraaNN beunhaas!!
Wouter_DTR 21-12-2011 23:43 Print reply

Posts: 132
AM6 is lastiger vanwege de langere tandwiel as.
dan zou je behalve de ophangpunten verplaatsen ze ook nog op een of andere manier ze naar rechts moeten krijgen
 
Liever schakelboer dan varionicht
Marcooow 8-1-2012 19:45 Print reply

Posts: 5713
wel geinig idee, lang gezocht naar een am5 blok?
ik heb er zelf wel een tijdje na gezocht, staan niet zoveel te koop (am5 blok zit ook onder mijn crosser)
 
faster than a bullet!
Wouter_DTR 9-1-2012 13:43 Print reply

Posts: 132
ja, eigenlijk al sinds de zomervakantie steeds even op mp.nl kijken en toch een gevonden. Het is alleen lastiger dan ik dacht qua ophangingpunten.
 
Liever schakelboer dan varionicht
kenny77 3-1-2013 15:06 Print reply

Posts: 29286
Leuk project, stuk beter dan dat am5 blok.
 
Wouter_DTR 4-1-2013 0:10 Print reply

Posts: 132
haha dankje

ben uiteindelijk afgeknapt vooral op het uiterlijk, en ik vind AC toch wel veeel mooier.

Het is allemaal wel wat passen en meten. Het grootste nadeel is dat er geen kickstart op past die niet tegen het rempedaal aankomt.
 
Liever schakelboer dan varionicht
kenny77 4-1-2013 1:13 Print reply

Posts: 29286
ja daar heb je gelijk in, ac is veel toffer.

En zo'n yz blok rijd ook best genoeg.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-1-2013 om 17:16 uur.
 
kenny77 26-3-2013 14:37 Print reply

Posts: 29286
En hoe rijd hij?
 
Wouter_DTR 26-3-2013 16:10 Print reply

Posts: 132
Hij rijdt opzich prima al 750 probleemloze kilometers.

Het vermogen wat ik extra heb ten opzichte van 70cc went veels te snel. Ik wil eigenlijk harder nu Maargoed, eerst maar eens kijken hoe dit zich houdt. Ik rij redelijk rustig 60/70 met af en toen wat doortrekken tot z'n top (die me tegenvalt)

Het enige probleem is dat ik steeds bougies opblaas
Snap er niets van, hittegraag 8 staat in de fact-sheet en ik heb 9 ook geprobeerd. Elke 100/200 kilometer is het bougie vervangen
 
Liever schakelboer dan varionicht
kenny77 26-3-2013 16:39 Print reply

Posts: 29286
Wat is je top dan?
Die van mij ging 118km/h (op gps) met twv 11/48, gewoon recht op zittend.
Maar dat duurde wel redelijk lang, omdat de 6 wat zwaarder is en mijn zuiger gaar was.

100 zat ik vrij snel op.

Staat hij te rijk?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 26-3-2013 om 16:40 uur.
 
Wouter_DTR 26-3-2013 22:48 Print reply

Posts: 132
Top is rond 95/100, maar ik heb een 5 bak en de originele uitlaat.
vertanding is 13/48.

Iets te rijk zou kunnen, morgen even een kleinere sproeier proberen.
Opzich was de bougie wel mooi van kleur, maar dat is alweer een tijdje geleden voordat ik een andere afstelling had.
 
Liever schakelboer dan varionicht
kenny77 26-3-2013 23:48 Print reply

Posts: 29286
Aha, welke blok code heb je dan?

Ik dacht dat je ook een 6 bak blok hebt, die zijn wat anders, hebben ook grotere spoelpoorten, vandaar dat die ook iets sneller zijn.

En de originele uitlaat is inderdaad niet zo veel.
 
Wouter_DTR 26-3-2013 23:59 Print reply

Posts: 132
Die van '78, blokcode weet ik niet uit m'n hoofd. 2J5 Cilinder met 26mm mikuni.. dusja, het gaat wel maar niet erg hard

spoelers zijn wel aan te (laten) passen. Ik zag op zeelandnet dat je de timingen had opgemeten van jouw cilinder, maar dat zal wel niet dezelfde als deze zijn.

als je ooit een 6bak onderblok tegen komt stuur me maar een PM
 
Liever schakelboer dan varionicht
kenny77 27-3-2013 0:07 Print reply

Posts: 29286
Aha.
Dacht dat die ook al een 6 bak had, heb ik mij vergist.
Ik heb een '79 yz80 blok.

Op een 6 bak onderblok past jouw cilinder niet als het goed is.
Ik geloof dat de 5 bak blokken de zelfde carters hebben als een dt80 blok?

De tapeindes van een 6 bak onderblok staan verder uit elkaar, omdat de spoelpoorten in het carter groter zijn.

Mijn yz80 carters vergeleken met dt80 carters (die gelijk zijn aan bepaalde type's yz80)

http://i754.photobuc...enny-77/IMG_8173.jpg

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-3-2013 om 0:11 uur.
 
Wouter_DTR 27-3-2013 0:16 Print reply

Posts: 132
Ik heb m'n DT80 carters er wel eens naast gehouden, lijkt wel wat idd. Bovendien zou deze cilinder op een 80 blok moeten passen.

Ohh ik dacht dat je de spoelers in de cilinder bedoelde.. ja dat zou kunnen ik heb nog nooit een '79 blok gezien haha.

Wat was ook alweer de snelste die zo in dit frame past? Die van 1980 toch, met de waaierkop? 17 pk uit de fabriek (dacht ik). Lijkt me veel leuker dan dit. Maar misschien moet ik maar ophouwen met dit ding opjagen en voor m'n motorrijbewijs gaan

Doet iedereen hier geloof ik
 
Liever schakelboer dan varionicht

Dit topic is 1998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved