stevoo |
21-12-2011 22:44 |
 Posts: 689 |
als ik het zou doen, dan maar gelijk AM6 blok
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Wouter_DTR |
21-12-2011 23:43 |
 Posts: 132 |
AM6 is lastiger vanwege de langere tandwiel as.
dan zou je behalve de ophangpunten verplaatsen ze ook nog op een of andere manier ze naar rechts moeten krijgen
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
Marcooow |
8-1-2012 19:45 |
 Posts: 5713 |
wel geinig idee, lang gezocht naar een am5 blok?
ik heb er zelf wel een tijdje na gezocht, staan niet zoveel te koop (am5 blok zit ook onder mijn crosser)
|
|
faster than a bullet! |
|
Wouter_DTR |
9-1-2012 13:43 |
 Posts: 132 |
ja, eigenlijk al sinds de zomervakantie steeds even op mp.nl kijken en toch een gevonden. Het is alleen lastiger dan ik dacht qua ophangingpunten.
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
kenny77 |
3-1-2013 15:06 |
 Posts: 29286 |
Leuk project, stuk beter dan dat am5 blok.
|
|
|
|
Wouter_DTR |
4-1-2013 0:10 |
 Posts: 132 |
haha dankje
ben uiteindelijk afgeknapt vooral op het uiterlijk, en ik vind AC toch wel veeel mooier.
Het is allemaal wel wat passen en meten. Het grootste nadeel is dat er geen kickstart op past die niet tegen het rempedaal aankomt.
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
kenny77 |
4-1-2013 1:13 |
 Posts: 29286 |
ja daar heb je gelijk in, ac is veel toffer.
En zo'n yz blok rijd ook best genoeg.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-1-2013 om 17:16 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
26-3-2013 14:37 |
 Posts: 29286 |
En hoe rijd hij?
|
|
|
|
Wouter_DTR |
26-3-2013 16:10 |
 Posts: 132 |
Hij rijdt opzich prima  al 750 probleemloze kilometers.
Het vermogen wat ik extra heb ten opzichte van 70cc went veels te snel. Ik wil eigenlijk harder nu  Maargoed, eerst maar eens kijken hoe dit zich houdt. Ik rij redelijk rustig 60/70 met af en toen wat doortrekken tot z'n top (die me tegenvalt)
Het enige probleem is dat ik steeds bougies opblaas
Snap er niets van, hittegraag 8 staat in de fact-sheet en ik heb 9 ook geprobeerd. Elke 100/200 kilometer is het bougie vervangen
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
kenny77 |
26-3-2013 16:39 |
 Posts: 29286 |
Wat is je top dan?
Die van mij ging 118km/h (op gps) met twv 11/48, gewoon recht op zittend.
Maar dat duurde wel redelijk lang, omdat de 6 wat zwaarder is en mijn zuiger gaar was.
100 zat ik vrij snel op.
Staat hij te rijk?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 26-3-2013 om 16:40 uur.
|
|
|
|
Wouter_DTR |
26-3-2013 22:48 |
 Posts: 132 |
Top is rond 95/100, maar ik heb een 5 bak en de originele uitlaat.
vertanding is 13/48.
Iets te rijk zou kunnen, morgen even een kleinere sproeier proberen.
Opzich was de bougie wel mooi van kleur, maar dat is alweer een tijdje geleden voordat ik een andere afstelling had.
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
kenny77 |
26-3-2013 23:48 |
 Posts: 29286 |
Aha, welke blok code heb je dan?
Ik dacht dat je ook een 6 bak blok hebt, die zijn wat anders, hebben ook grotere spoelpoorten, vandaar dat die ook iets sneller zijn.
En de originele uitlaat is inderdaad niet zo veel.
|
|
|
|
Wouter_DTR |
26-3-2013 23:59 |
 Posts: 132 |
Die van '78, blokcode weet ik niet uit m'n hoofd. 2J5 Cilinder met 26mm mikuni.. dusja, het gaat wel maar niet erg hard
spoelers zijn wel aan te (laten) passen. Ik zag op zeelandnet dat je de timingen had opgemeten van jouw cilinder, maar dat zal wel niet dezelfde als deze zijn.
als je ooit een 6bak onderblok tegen komt stuur me maar een PM
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
kenny77 |
27-3-2013 0:07 |
 Posts: 29286 |
Aha. 
Dacht dat die ook al een 6 bak had, heb ik mij vergist.
Ik heb een '79 yz80 blok.
Op een 6 bak onderblok past jouw cilinder niet als het goed is.
Ik geloof dat de 5 bak blokken de zelfde carters hebben als een dt80 blok?
De tapeindes van een 6 bak onderblok staan verder uit elkaar, omdat de spoelpoorten in het carter groter zijn.
Mijn yz80 carters vergeleken met dt80 carters (die gelijk zijn aan bepaalde type's yz80)
http://i754.photobuc...enny-77/IMG_8173.jpg
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-3-2013 om 0:11 uur.
|
|
|
|
Wouter_DTR |
27-3-2013 0:16 |
 Posts: 132 |
Ik heb m'n DT80 carters er wel eens naast gehouden, lijkt wel wat idd. Bovendien zou deze cilinder op een 80 blok moeten passen.
Ohh ik dacht dat je de spoelers in de cilinder bedoelde.. ja dat zou kunnen ik heb nog nooit een '79 blok gezien haha.
Wat was ook alweer de snelste die zo in dit frame past? Die van 1980 toch, met de waaierkop? 17 pk uit de fabriek (dacht ik). Lijkt me veel leuker dan dit. Maar misschien moet ik maar ophouwen met dit ding opjagen en voor m'n motorrijbewijs gaan
Doet iedereen hier geloof ik
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|