Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - honda nsr raceklaar maken + carters vervangen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - honda nsr raceklaar maken + carter...
Pagina 14 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16265 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 29-10-2012 14:54 Print reply

Posts: 1181
Jammer, want op de Yamaha dt80 carters past geloof ik direct een Minarelli horizontaal cilinder.
 
BartHonda 11-11-2012 10:51 Print reply

Posts: 886
Wil je nou potverdikkie eens die afstandsbussen van de wielen voor mij opmeten? elke keer beloof je dat je je het gaat doen, maar ik wacht al maanden. :( Dit versterk jou positie binnen ons team nou niet bepaald. Als je zo door gaat ben ik genootzaakt je elke keer kei hard eruit te gaan rijden. Dus doe het nou maar! haha, grapje. Maar ik wil nou eenmaal graag die busje draaien snapje?
 
kenny77 11-11-2012 12:37 Print reply

Posts: 29286
Je hebt de achterbrug en wiel toch?
Dan meet je ze toch even zelf op.
 
pompower 11-11-2012 13:04 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Wil je nou potverdikkie eens die afstandsbussen van de wielen voor mij opmeten? elke keer beloof je dat je je het gaat doen, maar ik wacht al maanden. :( Dit versterk jou positie binnen ons team nou niet bepaald. Als je zo door gaat ben ik genootzaakt je elke keer kei hard eruit te gaan rijden. Dus doe het nou maar! haha, grapje. Maar ik wil nou eenmaal graag die busje draaien snapje?

ik had het allemaal al gereplyd, in mijn profiel, maar ik weet niet of je dat al hebt gezien,
 
www.basvanloenen.nl
pompower 11-11-2012 13:39 Print reply

Posts: 1777
bart, ik heb net even het achterwiel er voor je uitgehaald en er een bloedende vinger aan overgehouden
de busjes, van achter gezien, de rechtse is 16.3 mm en de linkse 8.2 mm
alsjeblieft
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 11-11-2012 13:58 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Je hebt de achterbrug en wiel toch?
Dan meet je ze toch even zelf op.

Ja maar hij moet wel precies in het midden staan. Vind ik een beetje lastig meten. en als ik al weet dat dit bij bas goed is, weet ik het gelijk helenmaal zeker.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
bart, ik heb net even het achterwiel er voor je uitgehaald en er een bloedende vinger aan overgehouden
de busjes, van achter gezien, de rechtse is 16.3 mm en de linkse 8.2 mm
alsjeblieft


Oei. Hartstikke bedankt! Binnekort maar eens mooie RVS busje draaien
 
BartHonda 11-11-2012 20:22 Print reply

Posts: 886
Uhm, ik heb vandaag eindelijk men brug afgemaakt voor de 15mm as en dergelijk. Maar nu zat ik eens te kijken voor de busjes.

ik heb gemeten dat de breedte van de achterbrug aan de binnenkant 175mm is.
De remklauw adaptor is op het stuk waar de as er door heen gaat 22mm breed.
De afstand tussen de lagers in het wiel kom ik op 125mm.
Jij zegt dat de busjes 8,2 en 16,3 mm breed moeten worden.

Dan kom ik op: 175 - (22 + 125 + 8,2 + 16,3) = 171,5
Als ik het goed heb gemeten en uitgerekent kom ik 3,5mm tekort?

Klopt dit dan? Want het is heel erg moeilijk meten hoe breed ze moeten worden. Er moet natuurlijk wel iets speling zitten zodat de busjes de ruimte hebben om goed te gaan zitten. Maar teveel moet nauurlijk ook niet, want dan gaat alles slingeren.

Ik hoor graag op en aanmerkingen!
 
mbx-genieter 11-11-2012 20:34 Print reply
Posts: 758
Die 3,5mm verschil is in mijn ogen toch wel verwaarloosbaar.
Met het vastdraaien van de achteras verdeel je toch die 3,5mm weer aan beide kanten.
Ik zie dat bij mijn mbx'en hier ook dat de achtervork iets breder staat dan de wiel setup.
 
NS1-Whisperer 11-11-2012 20:50 Print reply

Posts: 2160
Klopt, Dat heb ik tot nu toe bij elke achterbrug gezien.
Als je de as los draait dan word de brug iets breder.
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 11-11-2012 20:53 Print reply
Posts: 758
Als je het niet vertrouwd kan je eventueel er nog een ring tussenin steken.
 
BartHonda 11-11-2012 20:59 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Die 3,5mm verschil is in mijn ogen toch wel verwaarloosbaar.
Met het vastdraaien van de achteras verdeel je toch die 3,5mm weer aan beide kanten.
Ik zie dat bij mijn mbx'en hier ook dat de achtervork iets breder staat dan de wiel setup.


aah natuurlijk! Zo had ik het nog niet bekeken. Het is natuurlijk net als met draaien op de draaibank. Als je de beitel 1mm naar voren doet, word het draaiwerk gelijk 2mm dunner. En in dit geval verdeel je die 3,5mm over 2 kanten, dus teld het weer 2x minder mee.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Klopt, Dat heb ik tot nu toe bij elke achterbrug gezien.
Als je de as los draait dan word de brug iets breder.

Dat is natuurlijk ook nog eens zo, anders word het altijd lastig om de busjes er tussen uit te krijgen.

Dan zullen de waarders van bas vast en zeker wel kloppen. Althans, hij heeft er volgends mij al 1 seizoen probleemloos mees gereden? Dus dan zal het wel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Als je het niet vertrouwd kan je eventueel er nog een ring tussenin steken.


Dat wil ik liever niet. Wil het gewoon goed hebben. Dan draai ik desnoods wel een nieuw busje.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-11-2012 om 21:02 uur.
 
BartHonda 12-11-2012 17:18 Print reply

Posts: 886
Bas, weet je zeker dat je de busjes goed opgemeten hebt? Of heb je links en rechts verkeerd gezeget?

Want als ik ga meten, zit aan de linker kant het lager al 10mm naar binnen, en jij zegt dat het busje 8,2mm moet zijn. Als dat zo is, hangt het busje gewoon los en zit het wiel alsnog togen de brug aan te meppen. Aan de anderen kant zit het lager 7mm naar binnen, en dat is de kant van de remschijf. Dan zou 8,2mm wel kunnen. hoor het graag!

Hoe heb jij uberhaupt de busje gemaakt toen je zelf je wielen pas maakte? Bestaande busjes allenbij iets afgedraait omdat de NS1 brug breder is? Of zelf gemaakt?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 12-11-2012 om 17:25 uur.
 
pompower 12-11-2012 17:34 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Bas, weet je zeker dat je de busjes goed opgemeten hebt? Of heb je links en rechts verkeerd gezeget?

Want als ik ga meten, zit aan de linker kant het lager al 10mm naar binnen, en jij zegt dat het busje 8,2mm moet zijn. Als dat zo is, hangt het busje gewoon los en zit het wiel alsnog togen de brug aan te meppen. Aan de anderen kant zit het lager 7mm naar binnen, en dat is de kant van de remschijf. Dan zou 8,2mm wel kunnen. hoor het graag!

Hoe heb jij uberhaupt de busje gemaakt toen je zelf je wielen pas maakte? Bestaande busjes allenbij iets afgedraait omdat de NS1 brug breder is? Of zelf gemaakt?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 12-11-2012 om 17:25 uur.

hmm vreemd, die bij de remshijf is de brede en bij het tandwiel de grote
ik heb volgens mij ook kleinere lagers dan jou, 10 mm dacht ik.
ik wil anders wel even fotos maken voor je als je dat wilt
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-11-2012 17:49 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

hmm vreemd, die bij de remshijf is de brede en bij het tandwiel de grote
ik heb volgens mij ook kleinere lagers dan jou, 10 mm dacht ik.
ik wil anders wel even fotos maken voor je als je dat wilt

Jou as is 12mm. Dus heb je 12mm binnemaats lagers. Maar dat maakt niet zoveel uit. Het gaat nu alleen maar om hoe breed alles is. Ik zie graag wat foto's en ook van hoe jou tandwiel op het wiel zit ( dan kan ik inschatten hoeveel er ongeveer af moet enzo). Maar hoe kom jij aan die busjes? Heeft je pa die gedraait ofzo?
 
pompower 18-11-2012 16:59 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Jou as is 12mm. Dus heb je 12mm binnemaats lagers. Maar dat maakt niet zoveel uit. Het gaat nu alleen maar om hoe breed alles is. Ik zie graag wat foto's en ook van hoe jou tandwiel op het wiel zit ( dan kan ik inschatten hoeveel er ongeveer af moet enzo). Maar hoe kom jij aan die busjes? Heeft je pa die gedraait ofzo?

dat busje zit tegen het lager aan en heeft niks te maken met het tandwiel, die maten kloppen echt, nee die busjes had ik bij het wiel gekregen van een andere rijder,

trouwens moet mijn cilinder een nieuwe nikasil erin hebben nu, hij is net opgestuurt, hij klemde de zuiger namelijk veel te veel onderin.
zekere voor het onzekeren en laten repareren.

ps: iemand nog sponsoren voor seizoen 2013?
naam op de website, verslagen en fotos op gestuurd en eventueel logo op de machine
 
www.basvanloenen.nl

Dit topic is 16265 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 14 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved