Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Probleem!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 399 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Probleem!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

djtheoz 2-11-2011 0:27 Print topicpost
Posts: 29
Beste lezers,
blij was ik, het knetterende MT geluid weer te horen na 2 rondjes de tuin rondlopen in eerste gear. HEAR! )paar jaar niet gelopen.
Ook een proefritje gemaakt, mechanisch rijdt ie soepel!


Maar.
twee probleempjes
(1) de benzine loopt er aan de onderkant van de carb meteen weer uit. Zie gallery 1-na laatste pic.
Kan me herinneren dat het de vlotternaald zou kunnen zijn..iemand suggestie?

(2) hij komt niet op toeren. Stottert. Pakt niet dooor..Lijkt zwaar begrensd. Langzaam opschakelen tot snelheid van 35 km/u op lange weg, stotterend. ook geklooi trouwens om bezinekraan elke keer oen en dicht te doen omdat het er weer uitloopt.

Relatie tussen de problemen?

Vast dank voor je reactie!



Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 2-11-2011 om 0:27 uur.
 
Oldschool

jr customs 2-11-2011 0:41 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: djtheoz
Beste lezers,
blij was ik, het knetterende MT geluid weer te horen na 2 rondjes de tuin rondlopen in eerste gear. HEAR! )paar jaar niet gelopen.
Ook een proefritje gemaakt, mechanisch rijdt ie soepel!


Maar.
twee probleempjes
(1) de benzine loopt er aan de onderkant van de carb meteen weer uit. Zie gallery 1-na laatste pic.
Kan me herinneren dat het de vlotternaald zou kunnen zijn..iemand suggestie?

(2) hij komt niet op toeren. Stottert. Pakt niet dooor..Lijkt zwaar begrensd. Langzaam opschakelen tot snelheid van 35 km/u op lange weg, stotterend. ook geklooi trouwens om bezinekraan elke keer oen en dicht te doen omdat het er weer uitloopt.

Relatie tussen de problemen?

Vast dank voor je reactie!



Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 2-11-2011 om 0:27 uur.


Even zorgen dat je vlotter goed los kan bewegen en dat je vlotter naald goed en op het juiste moment sluit.
Dan zijn wss beide problemen verholpen.

 
Gerard1793 2-11-2011 9:28 Print reply

Posts: 4006
Afstellen, en je moet een slangetje op dat tuitje zetten, en die omhoog laten lopen, anders loopt je vlotterbak continu leeg. Is je overloopaansluiting.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Wizard1894 2-11-2011 10:35 Print reply

Posts: 695
1)ja dat probleem met dat tuitje heb ik ook je moet gewoon slangetje aan doen en dan een vlotternaald, dat is een optie zo heb ik het ook.(of vol met bisonkit) of andere carburateur kopen.

Voor dat 2 de, ik denk dat als je dat eerste oplost dat je het 2 de probleem ook verholpen hebt. Anders even goed afstellen weet je setup niet dus kan niet over oordelen.

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 2-11-2011 om 10:37 uur.
 
Frysk 2-11-2011 14:38 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
1)ja dat probleem met dat tuitje heb ik ook je moet gewoon slangetje aan doen en dan een vlotternaald, dat is een optie zo heb ik het ook.(of vol met bisonkit) of andere carburateur kopen.

Voor dat 2 de, ik denk dat als je dat eerste oplost dat je het 2 de probleem ook verholpen hebt. Anders even goed afstellen weet je setup niet dus kan niet over oordelen.

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 2-11-2011 om 10:37 uur.


Waarom denk je dat dat tuutje er op zit ? Dat is een overloop

Vlotter goed schoonmaken en wd40'en en dan werkt het weer.
Bij mij iig.
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-11-2011 15:04 Print reply

Posts: 8744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Waarom denk je dat dat tuutje er op zit ? Dat is een overloop

Vlotter goed schoonmaken en wd40'en en dan werkt het weer.
Bij mij iig.


Ik heb hier verschillende 'afgedankte' Keihin carburateurs...bij dat tuitje lekt er geen één...tenzij ik de schroef bij het tuitje open draai.
Maar ik weet dus niet of het overloop kanaal daar ook uitkomt...en dan voor of achter de schroef ?
Ik mis dus blijkbaar weer stuk van het verhaal
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
djtheoz 3-11-2011 0:33 Print reply
Posts: 29
Overloop afplakken leek me idd geen goed plan.
Met de schroef kan die worden dichtgezet (staat ook niet dicht) maar het is inmiddels opgelost
heb de vlotternaald gechecked, die zat niet lekker in zn sokkel, carb weer in elkaar gezet en hij lekt geen benzine meer!
Probleem (1)...opgelost!
Dus.

Net 10 km gereden maar dat stotteren blijft maar doorgaan....
Krijg het ding met moeite op 30 km per uur,
voor de auditieven onder ons, klinkt als:
- normaal: trtrtrtrtrtrtrtrrrrrrrRRRRRRR
- nu: T..T.T.TratarT...T..Tr..T..T..Trr.


- kan het dat de ontstekingsspoel in t vliegwiel die de cdi voorziet van prik, deels kapot is en dan zn timing van vonken beinvloedt?
- lucht probleem?
- ...?

 
Oldschool
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-11-2011 0:47 Print reply

Posts: 8744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: djtheoz
Overloop afplakken leek me idd geen goed plan.
Met de schroef kan die worden dichtgezet (staat ook niet dicht) maar het is inmiddels opgelost
heb de vlotternaald gechecked, die zat niet lekker in zn sokkel, carb weer in elkaar gezet en hij lekt geen benzine meer!
Probleem (1)...opgelost!
Dus.

Net 10 km gereden maar dat stotteren blijft maar doorgaan....
Krijg het ding met moeite op 30 km per uur,
voor de auditieven onder ons, klinkt als:
- normaal: trtrtrtrtrtrtrtrrrrrrrRRRRRRR
- nu: T..T.T.TratarT...T..Tr..T..T..Trr.


- kan het dat de ontstekingsspoel in t vliegwiel die de cdi voorziet van prik, deels kapot is en dan zn timing van vonken beinvloedt?
- lucht probleem?
- ...?



Valse lucht bij de krukaskeerring o.d. ?
Maar dat besluit ik meer op basis van het lange stilstaan en geen revisie gedaan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
djtheoz 3-11-2011 0:50 Print reply
Posts: 29
hmmm ik denk t niet. dit probleem had ik (voor zover mn geheugen reikt) vlak voor dat ie stuk ging ook al.

 
Oldschool
Frysk 3-11-2011 8:41 Print reply

Posts: 34930
Haal je luchtfilterslang even los en ga een stukje rijden, kijken of het scheelt.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 3-11-2011 15:33 Print reply

Posts: 14999
benzine uit het hele traject gespoeld en daarna vervangen ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
djtheoz 4-11-2011 13:00 Print reply
Posts: 29
@ Derbi-Olaf ; ja alles is schoongemaakt en doorgespoeld. Olie en brandstof nieuwww

@ Frysk; ga ik doen.

Nog wat vragen:
- is het zo, dat een verouderd membraan niet snel genoeg meer kan klapperen voor juiste benzine toevoer?
- is het zo, dat de CDI unit kapot kan gaan bij een defecte ontstekingsspoel?

Reden van de vragen:
1e - paps heeft gesproken.
2e - vlakvoor die stuk ging, 6 jaar terug, was dat stotteren er ook opeens. Daarvoor nooit dit probleem gehad. Uiteindelijk is de CDI stuk gegaan en inmiddels vervangen. CDI was inderdaad stuk maar ik vrees dat het probleem er nog steeds is.

Vast weer dank voor jullie input !

Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 4-11-2011 om 13:02 uur.
 
Oldschool
djtheoz 7-11-2011 19:16 Print reply
Posts: 29
nog verse input iemand?
eerdere tips hebben helaas nog niet het gewenste resultaat opgeleverd..

edit:
- lucht kan het niet zijn. Precies hetzelfde geknetter als ik het luchtfilter loskoppel, geen toename van toeren...



Dit bericht is gewijzigd door djtheoz op 7-11-2011 om 20:00 uur.
 
Oldschool
alwin mtx 9-11-2011 19:13 Print reply

Posts: 505
Als ik jou was zou ik eerst een ander vliegwiel regelen voor ik het in de afstelling van je carburateur zou zoeken. Als de magneten verdraaid zijn is het tijdstip niet juist. en zal hij nooit toeren gaan maken, waarschijnlijk ontsteekt hij veel te laat.
 
rubbert 9-11-2011 19:19 Print reply

Posts: 8825
kijk is of je voor een paar euro een andere (werkende) ontsteking kan regelen, en dan alleen de ontsteking aansluiten, en verder niks, zo'n ding is altijd handig om op reserve te hebben liggen, en kosten volgens mij de wereld niet

Ik heb een tijd met m'n mtx-sh zitten kloten, die had totaaaal geen kracht, daar zat een verkeerde ontsteking op (van een mt) maar achteruit liep hij wel gewoon goed... je zou is kunnen proberen om hem achteruit aan te drukken, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent, en snel je koppeling intrekken als hij aanstaat, want je ligt zo op je snufferd
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved