Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 792 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 16 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 46522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 10-7-2012 11:51 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
8 versnellingen?


Nee man, dit is het model met 9. hij kan d'r nog 1 verder
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 10-7-2012 12:08 Print reply

Posts: 4605
Jep zoals de racers van vroeger.

Zit namelijk een speciale versnellingsbak in (close-ratio) met 8 versnellingen

Nee man deze heeft er nog gewoon 5, de versnellingsaangever komt uit china dus neem je die kleine 'afwijkingen' erbij

Remvloeistof is prima daar ligt het ook niet aan.

Probleem is dat 1 schijf krom is (zie ze zo bewegen op het zicht).

Morgen de meetklok er tegen zetten om te bepalen of de schijf of het hart krom is.

Als het hart krom is kan ik ze nog richten (hamer).

Is de schijf krom dan wordt dat een 2dehands exemplaar.

Zweven bussen zitten ook muurvast voor 1 of andere reden (vastgeroest waarschijnlijk).



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-7-2012 om 12:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 12-7-2012 17:21 Print reply

Posts: 4605
Vandaag de schijven uitgeklokt.

1 schijf was blijkbaar wel wat krom, raar want de laaste keer dat ik ze monteerde waren ze nog recht?

Zou het feit dat de zwevene bussen vast zitten hiermee te maken hebben?

Die bussen zitten nu ook terug soepel zodat de schijf kan bewegen.



Ik heb ze kunnen uitklokken binnen 0.05mm tolerantie, na 2uur was mijn goesting over om ze nog beter te kunnen richten



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-7-2012 om 17:23 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 14-7-2012 12:05 Print reply

Posts: 4605
Zo klinkt de motor nu met alle inlaat spruistukken verbonden.



Niet echt veel verschil te merken in stationair, bij deellast draait het blok wel mooi soepel (4:18).

Benieuwd wat dit rijdend geeft volgende week zondag op Ecuyers.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-7-2012 om 12:05 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 17-7-2012 18:26 Print reply

Posts: 4605
Toch nog tijd gehad om de motor op de testbank te zetten.


Niet echt tevreden, pk/koppel cijfer had ik hogere verwachtingen.

Zelfs met verhoogde gasnaalden draait hij nog te arm.

Morgen hopelijk grotere sproeiers halen (10 maten groter), zijn deze niet verkrijgbaar zal ik ze zelf moeten vergroter

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2012 om 18:26 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-7-2012 18:49 Print reply

Posts: 29286
Vind ik toch al aardig wat pk's!
Weet niet wat een standaard blok doet?
 
BenjaminDG 17-7-2012 18:53 Print reply

Posts: 4605
Standaard blok zou 155pk aan de krukas moeten hebben.

Had toch wel minstens 145-150pk aan het achterwiel verwacht.

Eerst zien dat hij goed loopt met de juiste lucht/benzine verhouding want deze motor loopt nog te arm.

Ik kreeg al een schrik moment toen hij doortrok richting toerenbegrenzer, waar ik dus nog nooit ben geweest omdat mijn toerenteller al bijna 13K aangeeft.

Blijkbaar een foutieve weergave van de teller want toerenbegrenzer haakt af op 11.5K, zoals hij moet doen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2012 om 18:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 17-7-2012 22:11 Print reply

Posts: 4605
Wat misschien een reden kan zijn van de te 'arm' mengsel is dat er onderdruk verlies is door mijn verbonden inlaten.

Eerst eens testen met grotere sproeiers en al rijdend.


 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 5-8-2012 21:23 Print reply

Posts: 4605
Filmpje van vorige circuitdag.



Zitten nu sproeiers van 230 in en de acceleratiepomp ingesteld voor lage toeren.

Loopt goed, had niet echt problemen om de moderene 1000's bij te houden of in te halen

Deze week ook nog eens naar te testbank geweest maar door mijn lekke uitlaat kon ik lucht/benzine verhouding uitlezen.

Binnenkort de uitlaat proberen dichtmaken, lekt nog aan de cillinderkop en aan de eindbuis.


 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 24-8-2012 20:40 Print reply

Posts: 4605
Gisteren wezen koersen op het circuit van Zolder.

Ging goed en de motor ook

Tijd is 2.00, ruim 10 seconden verbeterd tov de vorige circuitdag.

Zo'n cursus is wel handig voor op zolder.

Dit was bij minder-snel.

Volgende keer andere olie steken want deze 10w40 is vrij dun (denicol).

Motor had iets minder oliedruk, liep wat warmer dan normaal (vrij hoog,koelschroef sloeg bijna aan tijdens het rijden).

Motor trok daardoor iets beter door in het begin, op het einde toe liep hij trager in toeren.

Uitlaat is lekvrij dus normaal gezien zou hij juist niet armer moeten lopen?

Toch eens op de testbank zetten en A/F meten.

Vertanding ga ik ook aanpassen want op de meeste circuits kom ik niet in 5de.

Filmpje:






 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-8-2012 20:52 Print reply

Posts: 29286
Sow je gaat aardig wat circuit dagen af.

Gister hadden mijn vader en ik ook nog zitten twijfelen of naar zolder rijden of naar de ardennen, aangezien het vrij rijden op zolder was toch maar naar de ardennen gegaan.

Anders had ik je zien rijden.
 
BenjaminDG 24-8-2012 21:04 Print reply

Posts: 4605
Tot nu toe:

2x croix en ternois
3x mettet
1x ecuyers
1x zolder

Is wel al een aardig bedrag.

Daarom dat ik er aan denk om deze motor terug in te schrijven voor op straat zodat ik meer kan testen.

Want het meeste van de circuitdagen was steeds testen/hopen op geen problemen.

Na elke circuitdag wéér een aanpassing.

Als ik er ook kan rijden op straat ken ik de motorfiets beter.

Zal wel niet voor woon/werk zijn want 20L/100 is wat te veel van het goede

Maar het stoort me niet hoor, tot nu toe kan ik het wel betalen.

En derbij



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-8-2012 om 21:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-8-2012 om 21:20 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 1-9-2012 21:07 Print reply

Posts: 4605
Vandaag een nieuw expansievatje gemaakt.





Kunststoffen fles was niet echt handig.

 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 15-9-2012 11:51 Print reply

Posts: 4605
Vandaag wat onderdelen ontvangen, waaronder yoshimura

Yoshimura toerenteller carbon plaat
Yoshimura klepverenset gsx-r1100W
Set gaskabels (nieuw, mikuni)
Set stalen omvlochten remleidingen (gsx-r1100 oliegekoelde, nieuw)







Deze herfst of winter misschien andere nokkenassen (yoshimura) en yoshimura mjn jet kit als het goed komt

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 15-9-2012 om 11:52 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 15-9-2012 11:59 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG

Als ik er ook kan rijden op straat ken ik de motorfiets beter.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-8-2012 om 21:20 uur.

dat valt je nog tegen denk ik

ik reed met mijn zx6r altijd op straat (en nu nog), en met de R1 natuurlijk niet, maar als je een motor 'kent' van het straatrijden, heb je daar zo goed als niks aan op het circuit

op de weg ga je toch nooit tot het gaatje, je legt op de weg (bijna ) nooit een knietje aan de grond, op het circuit ga je in elke bocht harder dan wat je waarschijnlijk ooit op de weg zult doen.

op de weg heb je namelijk kans op tegenliggers / zand / vuiligheid in de bocht / negatieve wegverkanting etc
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 46522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 16 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved