Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Kawasaki gpx 600 R [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Kawasaki gpx 600 R [Algemene vrage...
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RXBaz 1-10-2011 11:32 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
heel verhaal...quote]


Poepoe, spannend hoor
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Ice Ap rs50 1-10-2011 11:42 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
heel verhaal...quote]


Poepoe, spannend hoor


rot eens op
 
GTI - GTD - BMW
RXBaz 1-10-2011 11:52 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


rot eens op


hey kallem aan, was maar n grapje. vind dit btw wel een leuk topic, ik heb zelf ook een ouwe kawa. en merk wel wat hier vaakt wordt aangestipt over het onderhoud, wat meer rijdend houden is. ik merk dat de mijne ook al aardig op leeftijd begint te raken
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
BenjaminDG 1-10-2011 12:37 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.

De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.

De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.

Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.

Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.

Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.

De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).


Ik denk dat ik ook eens de luchtvering ga aanpassen op mijn gsxr.

Gewoon perslucht is goed genoeg?

Want deze zijn toch normaal gevuld met stikstof?
 
Vlaanderen vrij!
Ice Ap rs50 1-10-2011 18:40 Print reply

Posts: 7149
in mijn manual staat gewoon lucht.

Net naar zee(oostende) gereden; opgereden via binnenbanen, terug via autosnelweg(saaaaai).

Samen met me neef in oostende;

de zee;


onderweg is de gpx zijn schakelpook losgetrild op de snelweg, gelukkig zat de bout er nog in, toolkitje uitnemen en vastzetten, terug rijden!

blijkbaar onderweg ook nog een afdekplaatje kwijt gespeeld van de koppelingshelft.



al bij al wel een geslaagde middag 220km in totaal.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 1-10-2011 om 18:42 uur.
 
GTI - GTD - BMW
kenny77 1-10-2011 19:19 Print reply

Posts: 29286
Altijd leuk zo'n stukje rijden, langs de zee wil ik ook nog eens gaan toeren.
 
martijne.c 18-11-2011 0:38 Print reply

Posts: 251
Heb jij ook een online werklplaatshandboek gevonden?

Ik heb ook een gpx 600r
 
R.I.P Derbi ik mis je:(
JB1 18-11-2011 0:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Altijd leuk zo'n stukje rijden, langs de zee wil ik ook nog eens gaan toeren.


Moet je zeker doen, heb ik een tijd geleden ook nog een keer met m'n pa gedaan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ice Ap rs50 22-12-2011 18:02 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
Heb jij ook een online werklplaatshandboek gevonden?

Ik heb ook een gpx 600r


jep

platte accu na een ritje, alternator naar de jos denk ik dus

of de accu zelf, compleet leeg. Deze ochtend starte hij wel vlot

edit:

deze avond lekte hij benzine gelijk gek, 5litertjes weg!

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 24-12-2011 om 16:30 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 24-12-2011 16:29 Print reply

Posts: 7149
na het afhalen van de tank en de zijkapjes is de conclusie 1 minigaatje in een benzinedarm, en een geblokeerde benzinekraan.

Zonder vacuum van de motor blijft er dus benzine uit de tank lopen...kzal dus een nieuwe mogen steken.

toen gestart zonder tank erop met hulp van accu van de gti en voila liep perfect na enkele minuten(grat verzopen natuurlijk).

de alternator geeft 14V op stationair dus dat is perfect. Het zal dus de ouderdom van de accu wel zijn(deze is onbekend).

Ik heb de motor leeg laten draaien en de tank omgekeerd in een stel banden gemikt
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 9-2-2012 18:26 Print reply

Posts: 7149




dit is allemaal uit de naftkraan gekomen, de volledig reserve zat verstopt met kalk en ook dus binnen in de kraan zat het verstopt.


tank uitspoelen:
deel 1:


deel 2:


wtf

tot slot de kuip:









 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 10-2-2012 13:17 Print reply

Posts: 7149
de motor maakt een ratelend geluid/trilling tussen 6-8000toeren, eronder en erboven merk je het niet. Het lijkt wel een resonantie maar ik denk dat het wel eens de kettingspanner zou kunnen zijn.

iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 10-2-2012 20:05 Print reply

Posts: 7149
nieuw benzinekraan is besteld bij kwakzakie
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 16-2-2012 14:05 Print reply

Posts: 7149
nieuwe kraan:


oké hij draait en rijdt terug, maar stationair draaien wil hij dus niet. De motor bokt erg hard in lage toeren en valt altijd stil als je niet met de gas aan het spelen bent

ik denk tijd voor nieuwe accu(deze is oud) en nieuwe bougies.

Momenteel rookt hij erg hard uit de uitlaten(zelfs als de motor niet draait met de motor warm), het stilstaan heeft hem geen deugd gedaan duidelijk.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 8-3-2012 22:52 Print reply

Posts: 7149
kuipdelen zijn besteld.

Echt wel zot hoe dat ding nu pruttelt en ploft + stinkt, er zit geweldig veel vocht/water in de uitlaat. Maar hij draait terug en lekt absoluut geen druppel meer.

Dringend tijd om terug te gaan rijden.

moet enkel nog nieuwe bandjes hebben.

Iemand ervaring met pirelli sport demons?

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 8-3-2012 om 22:53 uur.
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 13862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved