Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Kawasaki gpx 600 R [Algemene vrage...
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 13862 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
RXBaz |
1-10-2011 11:32 |
 Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
heel verhaal...quote]
Poepoe, spannend hoor
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Ice Ap rs50 |
1-10-2011 11:42 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
heel verhaal...quote]
Poepoe, spannend hoor
rot eens op
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
RXBaz |
1-10-2011 11:52 |
 Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
rot eens op
hey kallem aan, was maar n grapje. vind dit btw wel een leuk topic, ik heb zelf ook een ouwe kawa. en merk wel wat hier vaakt wordt aangestipt over het onderhoud, wat meer rijdend houden is. ik merk dat de mijne ook al aardig op leeftijd begint te raken
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
BenjaminDG |
1-10-2011 12:37 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.
De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.
Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.
De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.
Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.
Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.
Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.
De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).
Ik denk dat ik ook eens de luchtvering ga aanpassen op mijn gsxr.
Gewoon perslucht is goed genoeg?
Want deze zijn toch normaal gevuld met stikstof?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Ice Ap rs50 |
1-10-2011 18:40 |
 Posts: 7149 |
in mijn manual staat gewoon lucht.
Net naar zee(oostende) gereden; opgereden via binnenbanen, terug via autosnelweg(saaaaai).
Samen met me neef in oostende;

de zee;
onderweg is de gpx zijn schakelpook losgetrild op de snelweg, gelukkig zat de bout er nog in, toolkitje uitnemen en vastzetten, terug rijden!
blijkbaar onderweg ook nog een afdekplaatje kwijt gespeeld van de koppelingshelft.
al bij al wel een geslaagde middag  220km in totaal.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 1-10-2011 om 18:42 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
kenny77 |
1-10-2011 19:19 |
 Posts: 29286 |
Altijd leuk zo'n stukje rijden, langs de zee wil ik ook nog eens gaan toeren.
|
|
|
|
martijne.c |
18-11-2011 0:38 |
 Posts: 251 |
Heb jij ook een online werklplaatshandboek gevonden?
Ik heb ook een gpx 600r
|
|
R.I.P Derbi ik mis je:( |
|
JB1 |
18-11-2011 0:39 |
|
Ice Ap rs50 |
22-12-2011 18:02 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
Heb jij ook een online werklplaatshandboek gevonden?
Ik heb ook een gpx 600r
jep
platte accu na een ritje, alternator naar de jos denk ik dus
of de accu zelf, compleet leeg. Deze ochtend starte hij wel vlot
edit:
deze avond lekte hij benzine gelijk gek, 5litertjes weg!
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 24-12-2011 om 16:30 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
24-12-2011 16:29 |
 Posts: 7149 |
na het afhalen van de tank en de zijkapjes is de conclusie 1 minigaatje in een benzinedarm, en een geblokeerde benzinekraan.
Zonder vacuum van de motor blijft er dus benzine uit de tank lopen...kzal dus een nieuwe mogen steken.
toen gestart zonder tank erop met hulp van accu van de gti en voila liep perfect na enkele minuten(grat verzopen natuurlijk).
de alternator geeft 14V op stationair dus dat is perfect. Het zal dus de ouderdom van de accu wel zijn(deze is onbekend).
Ik heb de motor leeg laten draaien en de tank omgekeerd in een stel banden gemikt
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
9-2-2012 18:26 |
 Posts: 7149 |
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
10-2-2012 13:17 |
 Posts: 7149 |
de motor maakt een ratelend geluid/trilling tussen 6-8000toeren, eronder en erboven merk je het niet. Het lijkt wel een resonantie maar ik denk dat het wel eens de kettingspanner zou kunnen zijn.
iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
10-2-2012 20:05 |
 Posts: 7149 |
nieuw benzinekraan is besteld bij kwakzakie
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
16-2-2012 14:05 |
 Posts: 7149 |
nieuwe kraan:
oké hij draait en rijdt terug, maar stationair draaien wil hij dus niet. De motor bokt erg hard in lage toeren en valt altijd stil als je niet met de gas aan het spelen bent
ik denk tijd voor nieuwe accu(deze is oud) en nieuwe bougies.
Momenteel rookt hij erg hard uit de uitlaten(zelfs als de motor niet draait met de motor warm), het stilstaan heeft hem geen deugd gedaan duidelijk.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
8-3-2012 22:52 |
 Posts: 7149 |
kuipdelen zijn besteld.
Echt wel zot hoe dat ding nu pruttelt en ploft + stinkt, er zit geweldig veel vocht/water in de uitlaat. Maar hij draait terug en lekt absoluut geen druppel meer.
Dringend tijd om terug te gaan rijden.
moet enkel nog nieuwe bandjes hebben.
Iemand ervaring met pirelli sport demons?
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 8-3-2012 om 22:53 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Dit topic is 13862 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|