BenjaminDG |
28-7-2011 22:12 |
 Posts: 4605 |
Heb ik ook moeten doen bij de gixxer wegens mijn stomme fout.
Valt wel mee hoor, meestal kan het motorblok blijven zitten in de kader.
Een 2de paar handen is tijdens demonteren en terug monteren handig
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Ice Ap rs50 |
28-7-2011 22:13 |
|
BenjaminDG |
28-7-2011 22:14 |
 Posts: 4605 |
Zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan 4 nieuwe zuigerveren sets, klepseals en bijhorende pakkingen
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Ice Ap rs50 |
29-7-2011 20:51 |
 Posts: 7149 |
toch al 50km'tjes gedaan, rijd nog fijn deze kist. Niet te sportief allezins, vrij slappe vering is wel een nadeel, deze mocht iets steviger zijn, waarschijnlijk kan ik deze nog wel wat harder stellen.
Men vriendin vond het korte ritje allezins ook tof, ik heb me dan wel aan de regeltjes gehouden.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
31-7-2011 21:34 |
 Posts: 7149 |
jupla de koppeling slipt...
als we alles eens op een rijtje zetten vrees ik voor al die kosten
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
31-7-2011 21:43 |
 Posts: 8744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
als we alles eens op een rijtje zetten vrees ik voor al die kosten
Hoeveel kilometers heeft de kawa op de teller ?
Maar och, eigenlijk heb je zelden iets goeds als het al op leeftijd komt...Na 10 jaar zijn de onderdelen moeilijker te krijgen en worden ze meer 'rijdend gehouden' dan onderhouden...en daarvoor is het onderhoud dikwijls ook maar een oliewissel...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Ice Ap rs50 |
31-7-2011 21:45 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Hoeveel kilometers heeft de kawa op de teller ?
Maar och, eigenlijk heb je zelden iets goeds als het al op leeftijd komt...Na 10 jaar zijn de onderdelen moeilijker te krijgen en worden ze meer 'rijdend gehouden' dan onderhouden...en daarvoor is het onderhoud dikwijls ook maar een oliewissel...
35k op de teller
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
31-7-2011 21:48 |
 Posts: 8744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
35k op de teller
Dan vermoed ik dat het niet je koppeling is maar dat je er eens andere olie op moet doen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Ice Ap rs50 |
31-7-2011 22:05 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Dan vermoed ik dat het niet je koppeling is maar dat je er eens andere olie op moet doen.
net gedaan, en de kabel is goed afgesteld denk ik
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 31-7-2011 om 22:05 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 31-7-2011 om 22:10 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
BenjaminDG |
31-7-2011 22:20 |
 Posts: 4605 |
Meet de dikte van de platen + veren eens.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Ice Ap rs50 |
1-8-2011 15:27 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Meet de dikte van de platen + veren eens.
na men vakantiewerk dan, nu geen tijd. GPX is intussen dagelijks vervoer
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
17-8-2011 16:24 |
 Posts: 7149 |
tijd voor nieuwe remblokjes:
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
19-8-2011 15:35 |
 Posts: 7149 |
remblokjes vervangen deze ochtend, viel heel goed mee om te doen.
het verschil is enorm tgo de oude blokken, ik moet ze wel nog wat inrijden, stapvoets gaan ze ook nog niet vlotjes.
1minpunt: een deeltje van de kopkuip is geraakt door een steen tijdens het rijden, met een scheur als gevolg
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
30-9-2011 18:48 |
 Posts: 7149 |
kleine update:
-kuip is gebarsten -> ductape erop
-verbruik: 5.5liter/100Km
-gereden km's: 1500
-koppeling slipt niet meer, zouden schijnbaar braampjes zijn geweest.
intussen staat dit op het verlanglijstje:
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 30-9-2011 om 18:52 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
1-10-2011 11:09 |
 Posts: 7149 |
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.
De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.
Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.
De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.
Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.
Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.
Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.
De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).
|
|
GTI - GTD - BMW |
|