Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Kawasaki gpx 600 R [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Kawasaki gpx 600 R [Algemene vrage...
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 28-7-2011 22:12 Print reply

Posts: 4605
Heb ik ook moeten doen bij de gixxer wegens mijn stomme fout.

Valt wel mee hoor, meestal kan het motorblok blijven zitten in de kader.

Een 2de paar handen is tijdens demonteren en terug monteren handig
 
Vlaanderen vrij!
Ice Ap rs50 28-7-2011 22:13 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Heb ik ook moeten doen bij de gixxer wegens mijn stomme fout.

Valt wel mee hoor, meestal kan het motorblok blijven zitten in de kader.

Een 2de paar handen is tijdens demonteren en terug monteren handig


alst stukloopt dan monteer ik gewoon een occasie blok erin
 
GTI - GTD - BMW
BenjaminDG 28-7-2011 22:14 Print reply

Posts: 4605
Zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan 4 nieuwe zuigerveren sets, klepseals en bijhorende pakkingen


 
Vlaanderen vrij!
Ice Ap rs50 29-7-2011 20:51 Print reply

Posts: 7149
toch al 50km'tjes gedaan, rijd nog fijn deze kist. Niet te sportief allezins, vrij slappe vering is wel een nadeel, deze mocht iets steviger zijn, waarschijnlijk kan ik deze nog wel wat harder stellen.

Men vriendin vond het korte ritje allezins ook tof, ik heb me dan wel aan de regeltjes gehouden.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 31-7-2011 21:34 Print reply

Posts: 7149
jupla de koppeling slipt...

als we alles eens op een rijtje zetten vrees ik voor al die kosten
 
GTI - GTD - BMW
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-7-2011 21:43 Print reply

Posts: 8744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
als we alles eens op een rijtje zetten vrees ik voor al die kosten


Hoeveel kilometers heeft de kawa op de teller ?
Maar och, eigenlijk heb je zelden iets goeds als het al op leeftijd komt...Na 10 jaar zijn de onderdelen moeilijker te krijgen en worden ze meer 'rijdend gehouden' dan onderhouden...en daarvoor is het onderhoud dikwijls ook maar een oliewissel...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Ice Ap rs50 31-7-2011 21:45 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Hoeveel kilometers heeft de kawa op de teller ?
Maar och, eigenlijk heb je zelden iets goeds als het al op leeftijd komt...Na 10 jaar zijn de onderdelen moeilijker te krijgen en worden ze meer 'rijdend gehouden' dan onderhouden...en daarvoor is het onderhoud dikwijls ook maar een oliewissel...


35k op de teller
 
GTI - GTD - BMW
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-7-2011 21:48 Print reply

Posts: 8744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


35k op de teller


Dan vermoed ik dat het niet je koppeling is maar dat je er eens andere olie op moet doen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Ice Ap rs50 31-7-2011 22:05 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dan vermoed ik dat het niet je koppeling is maar dat je er eens andere olie op moet doen.


net gedaan, en de kabel is goed afgesteld denk ik
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 31-7-2011 om 22:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 31-7-2011 om 22:10 uur.
 
GTI - GTD - BMW
BenjaminDG 31-7-2011 22:20 Print reply

Posts: 4605
Meet de dikte van de platen + veren eens.


 
Vlaanderen vrij!
Ice Ap rs50 1-8-2011 15:27 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Meet de dikte van de platen + veren eens.




na men vakantiewerk dan, nu geen tijd. GPX is intussen dagelijks vervoer
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 17-8-2011 16:24 Print reply

Posts: 7149
tijd voor nieuwe remblokjes:

 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 19-8-2011 15:35 Print reply

Posts: 7149
remblokjes vervangen deze ochtend, viel heel goed mee om te doen.

het verschil is enorm tgo de oude blokken, ik moet ze wel nog wat inrijden, stapvoets gaan ze ook nog niet vlotjes.

1minpunt: een deeltje van de kopkuip is geraakt door een steen tijdens het rijden, met een scheur als gevolg
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 30-9-2011 18:48 Print reply

Posts: 7149
kleine update:
-kuip is gebarsten -> ductape erop
-verbruik: 5.5liter/100Km
-gereden km's: 1500
-koppeling slipt niet meer, zouden schijnbaar braampjes zijn geweest.








intussen staat dit op het verlanglijstje:


Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 30-9-2011 om 18:52 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 1-10-2011 11:09 Print reply

Posts: 7149
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.

De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.

De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.

Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.

Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.

Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.

De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 13863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved