Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eerst testrit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 592 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eerst testrit
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 5094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 8-9-2010 21:19 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ja, echt.



bij honda zou het goed moeten kunnen gaan. aparte carterdelen worden ook als los onderdeel verkocht van honda uit. maar bij andere blokken moet je het idd niet proberen.

rest van die topic is trouwens echt enorm humor
 
tune tweak fiddle bang bummer
kpotmake 8-9-2010 21:55 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



bij honda zou het goed moeten kunnen gaan. aparte carterdelen worden ook als los onderdeel verkocht van honda uit. maar bij andere blokken moet je het idd niet proberen.

rest van die topic is trouwens echt enorm humor

het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoever zo'n blokje wordt opgedreven he

als zon ding 45 loopt dan komen dit soort dingen natuurlijk allemaal een stuk minder spits als wanneer zo'n ding 14000 toeren moet janken
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Frysk 8-9-2010 22:14 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

je KUNT er ooit geluk mee hebben, maar een carter wordt over het algemeen zandgegoten (of in een mal), en gieten is nou niet bepaald 'preciesiewerk', met andere woorden: 2 dezelfde carters GIETEN gaat eigenlijk niet. Dus worden ze eerst gegoten, dan vlak gefreesd, pasgaten gemaakt etc, en dan de lagerpassingen lijngeboord met de 2 carterhelften op elkaar

de lokatie van de lagerpassingen verschilt hierdoor van carter tot carter, en je MOET dus eigenlijk 2 carters hebben die bij elkaar horen (die dus op elkaar zijn lijngeboord) omdat bv een krukas natuurlijk wel goed recht in je carter moet liggen, omdat anders je drijfstang weer scheef gaat staan en je krukaslager niet al te lang meegaan e.d.


je kunt er dus geluk mee hebben en dat het wel heel blijft, maar het is nou niet echt aan te raden zeg maar...

[...]

waarom ga je de zaak dan toch gewoon monteren, als je ziet dat bepaalde dingen niet kloppen (zittingen die niet vlak zijn...) en vervolgens afvragen waarom het zootje kapot loopt?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 8-9-2010 om 21:01 uur.


pak op vent, 98% van alle honda's hebben een samengesteld blok van verschillende carters en versnellingsbakken.. met geluk kom je nog een netjes blok tegen die nog beide ori carterdelen en deksels heeft.

heb er nooit problemen mee gehad iig dus dit is bullshit

 
giggitybyte
kpotmake 8-9-2010 22:25 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


pak op vent, 98% van alle honda's hebben een samengesteld blok van verschillende carters en versnellingsbakken.. met geluk kom je nog een netjes blok tegen die nog beide ori carterdelen en deksels heeft.

heb er nooit problemen mee gehad iig dus dit is bullshit


98 procent van alle hondas zijn ook oude pruldingen die 0 toeren draaien

als je zoiets bij een crosser of serieuze sprinter doet zonder te controleren of de lagerpassingen in lijn liggen ben je niet goed bezig
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
JB1 8-9-2010 22:26 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

98 procent van alle hondas zijn ook oude pruldingen die 0 toeren draaien

als je zoiets bij een crosser of serieuze sprinter doet zonder te controleren of de lagerpassingen in lijn liggen ben je niet goed bezig



Mijn oude polini liep zonder problemen over de 14k toeren belast.
En dat was met 2 verschillende carters.

Maar, ergens in je verhaal zit inderdaad een kern van waarheid.

 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kpotmake 8-9-2010 22:30 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]



Mijn oude polini liep zonder problemen over de 14k toeren belast.
En dat was met 2 verschillende carters.

Maar, ergens in je verhaal zit inderdaad een kern van waarheid.


het is gewoon een feit dat het niet zo hoort, dat het in veel gevallen heel blijft zal vast wel maar dat is hetzelfde verhaal met mensen die bv krukas monteren met een hamer en een breekijzer, dat is ook niet zoals het hoort maar het gaat 9 keer goed en 1 keer fout (is maar een voorbeeld)

ik ga trouwes wel een beetje oftopic zie ik nou
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 8-9-2010 22:57 Print reply

Posts: 3065
voor de geïnteresseerden:

hier nog een discussie op het kreidlerforum over het wel / niet gebruiken van 2 verschillende carter helften, meningen lopen uiteen, ik zeg iig niet doen

http://www.kreidler....69f2aed7f71dcbe563e3
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Frysk 22-9-2010 22:29 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
voor de geïnteresseerden:

hier nog een discussie op het kreidlerforum over het wel / niet gebruiken van 2 verschillende carter helften, meningen lopen uiteen, ik zeg iig niet doen

http://www.kreidler....69f2aed7f71dcbe563e3


kreidler blokken moet je 'eigenlijk' elke keer de bak weer met shimmen vullen als je het blok open gehad hebt.

maar ik zeg ook niet naar het niet waar is, maar voor een brommertje kan het best, ook flink opgevoerde brommertjes.. iig de Honda blokjes wel.. je weet zelf hoe lomp alles van een Honda blokje is in vergelijking met een Senda of Am6 blokje ?
 
giggitybyte
BenjaminDG 22-9-2010 22:30 Print reply

Posts: 4605
Hoe zie je eigenlijk of je verschillende carter helften hebt of niet?

Vond nergens een nummer op het carter.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 22-9-2010 22:31 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe zie je eigenlijk of je verschillende carter helften hebt of niet?

Vond nergens een nummer op het carter.


klopt staat ook nergens behalve op het linker carter.
is puur geluk als je beide ori carters hebt, meestal zie je het wel aan de staat.. beide carters evenveel beschadigd of evennetjes
 
giggitybyte
BenjaminDG 22-9-2010 22:34 Print reply

Posts: 4605
Naja zal geen probleem zijn denk ik, ga toch het hele blok reviseren want de krukaslagers zijn al naar de kloten.

Carter helften zijn niet krom en lagerruimtes in het carter zijn niet uitgesleten.

Heb ook een nieuwe zuiger besteld, is het raadzaam om hier een inlaat gat in te maken ivm met betere smering en koeling van de naaldlager?
 
Vlaanderen vrij!
Zundapp448 22-9-2010 22:36 Print reply
Posts: 1161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


pak op vent, 98% van alle honda's hebben een samengesteld blok van verschillende carters en versnellingsbakken.. met geluk kom je nog een netjes blok tegen die nog beide ori carterdelen en deksels heeft.





Zoals mijn MTX
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!

Dit topic is 5094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved