Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Eerst testrit
|
Pagina 5 van 5
|
Dit topic is 5094 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
De Schout |
8-9-2010 21:19 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
ja, echt.
bij honda zou het goed moeten kunnen gaan. aparte carterdelen worden ook als los onderdeel verkocht van honda uit. maar bij andere blokken moet je het idd niet proberen.
rest van die topic is trouwens echt enorm humor
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kpotmake |
8-9-2010 21:55 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
bij honda zou het goed moeten kunnen gaan. aparte carterdelen worden ook als los onderdeel verkocht van honda uit. maar bij andere blokken moet je het idd niet proberen.
rest van die topic is trouwens echt enorm humor
het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoever zo'n blokje wordt opgedreven he
als zon ding 45 loopt dan komen dit soort dingen natuurlijk allemaal een stuk minder spits als wanneer zo'n ding 14000 toeren moet janken
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Frysk |
8-9-2010 22:14 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
je KUNT er ooit geluk mee hebben, maar een carter wordt over het algemeen zandgegoten (of in een mal), en gieten is nou niet bepaald 'preciesiewerk', met andere woorden: 2 dezelfde carters GIETEN gaat eigenlijk niet. Dus worden ze eerst gegoten, dan vlak gefreesd, pasgaten gemaakt etc, en dan de lagerpassingen lijngeboord met de 2 carterhelften op elkaar
de lokatie van de lagerpassingen verschilt hierdoor van carter tot carter, en je MOET dus eigenlijk 2 carters hebben die bij elkaar horen (die dus op elkaar zijn lijngeboord) omdat bv een krukas natuurlijk wel goed recht in je carter moet liggen, omdat anders je drijfstang weer scheef gaat staan en je krukaslager niet al te lang meegaan e.d.
je kunt er dus geluk mee hebben en dat het wel heel blijft, maar het is nou niet echt aan te raden zeg maar...
[...]
waarom ga je de zaak dan toch gewoon monteren, als je ziet dat bepaalde dingen niet kloppen (zittingen die niet vlak zijn...) en vervolgens afvragen waarom het zootje kapot loopt?
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 8-9-2010 om 21:01 uur.
pak op vent, 98% van alle honda's hebben een samengesteld blok van verschillende carters en versnellingsbakken.. met geluk kom je nog een netjes blok tegen die nog beide ori carterdelen en deksels heeft.
heb er nooit problemen mee gehad iig dus dit is bullshit
|
|
giggitybyte |
|
kpotmake |
8-9-2010 22:25 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
pak op vent, 98% van alle honda's hebben een samengesteld blok van verschillende carters en versnellingsbakken.. met geluk kom je nog een netjes blok tegen die nog beide ori carterdelen en deksels heeft.
heb er nooit problemen mee gehad iig dus dit is bullshit
98 procent van alle hondas zijn ook oude pruldingen die 0 toeren draaien
als je zoiets bij een crosser of serieuze sprinter doet zonder te controleren of de lagerpassingen in lijn liggen ben je niet goed bezig
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
JB1 |
8-9-2010 22:26 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
98 procent van alle hondas zijn ook oude pruldingen die 0 toeren draaien
als je zoiets bij een crosser of serieuze sprinter doet zonder te controleren of de lagerpassingen in lijn liggen ben je niet goed bezig
Mijn oude polini liep zonder problemen over de 14k toeren belast.
En dat was met 2 verschillende carters.
Maar, ergens in je verhaal zit inderdaad een kern van waarheid.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kpotmake |
8-9-2010 22:30 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Mijn oude polini liep zonder problemen over de 14k toeren belast.
En dat was met 2 verschillende carters.
Maar, ergens in je verhaal zit inderdaad een kern van waarheid.
het is gewoon een feit dat het niet zo hoort, dat het in veel gevallen heel blijft zal vast wel maar dat is hetzelfde verhaal met mensen die bv krukas monteren met een hamer en een breekijzer, dat is ook niet zoals het hoort maar het gaat 9 keer goed en 1 keer fout (is maar een voorbeeld)
ik ga trouwes wel een beetje oftopic zie ik nou
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kpotmake |
8-9-2010 22:57 |
 Posts: 3065 |
voor de geïnteresseerden:
hier nog een discussie op het kreidlerforum over het wel / niet gebruiken van 2 verschillende carter helften, meningen lopen uiteen, ik zeg iig niet doen
http://www.kreidler....69f2aed7f71dcbe563e3
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Frysk |
22-9-2010 22:29 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
voor de geïnteresseerden:
hier nog een discussie op het kreidlerforum over het wel / niet gebruiken van 2 verschillende carter helften, meningen lopen uiteen, ik zeg iig niet doen
http://www.kreidler....69f2aed7f71dcbe563e3
kreidler blokken moet je 'eigenlijk' elke keer de bak weer met shimmen vullen als je het blok open gehad hebt.
maar ik zeg ook niet naar het niet waar is, maar voor een brommertje kan het best, ook flink opgevoerde brommertjes.. iig de Honda blokjes wel.. je weet zelf hoe lomp alles van een Honda blokje is in vergelijking met een Senda of Am6 blokje ?
|
|
giggitybyte |
|
BenjaminDG |
22-9-2010 22:30 |
 Posts: 4605 |
Hoe zie je eigenlijk of je verschillende carter helften hebt of niet?
Vond nergens een nummer op het carter.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Frysk |
22-9-2010 22:31 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe zie je eigenlijk of je verschillende carter helften hebt of niet?
Vond nergens een nummer op het carter.
klopt staat ook nergens behalve op het linker carter.
is puur geluk als je beide ori carters hebt, meestal zie je het wel aan de staat.. beide carters evenveel beschadigd of evennetjes
|
|
giggitybyte |
|
BenjaminDG |
22-9-2010 22:34 |
 Posts: 4605 |
Naja zal geen probleem zijn denk ik, ga toch het hele blok reviseren want de krukaslagers zijn al naar de kloten.
Carter helften zijn niet krom en lagerruimtes in het carter zijn niet uitgesleten.
Heb ook een nieuwe zuiger besteld, is het raadzaam om hier een inlaat gat in te maken ivm met betere smering en koeling van de naaldlager?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Zundapp448 |
22-9-2010 22:36 |
Posts: 1161 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
pak op vent, 98% van alle honda's hebben een samengesteld blok van verschillende carters en versnellingsbakken.. met geluk kom je nog een netjes blok tegen die nog beide ori carterdelen en deksels heeft.
Zoals mijn MTX
|
|
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!! |
|
Dit topic is 5094 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 5
|
|