Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eerst testrit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 780 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eerst testrit
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 5-9-2010 21:28 Print topicpost

Posts: 4605
Vandaag eerste test rit.

Setup:

125cc eurocilinder, beetje bewerkt (inlaat verbeterd, bevels aan poorten aangebracht, uitlaat poort gepolijst, poorten of timingen zijn dus niet veranderd)
Opmaat cilinderkop (Squishhoogte 1.0mm en squishband van 8.5mm, compressie verhouding 12.5/1, kan misschien nog hoger naar 13.5/1)
28mm Stage 6 D-schuif carburateur + stage 6 luchtfilter
28mm spuitstuk van malossie, bewerkt naar het membraan
6 kleppen membraan, beetje bewerkt
Hpi model 2008 (analoog, 1 curve, voorontsteking op 3 mm)
125cc Cagiva mito uitlaat.
Benzine octaan getal 100 + power rs 2takt olie (te rijk gemengd aangezien hij veel rookt en de uitlaatport, zuiger en cilinder een beetje vettig aan voelt)
Domino snelgas.
Tandwiel verhouding 15/42

Getest tegen een Yamaha DTR125 van 2005.

Topsnelheid van mb bedraagt 110
0-100 weet ik niet, iets sneller dan de Yamaha DTR125
wheelies tot in 3de versnelling (puur op gas)

Hij draait nog niet zoals hij hoort te draaien, die Yamaha DTR125 heeft 15pk.

Het is precies of de ontsteking begrensd hem op toeren (stoppen abrupt)

Bougiekleur is donkerbruin en uitlaat lekt een beetje aan de uitlaat poort/aansluiting

Wat zijn jullie gedachten hier over?



Filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=jre_g9MD6uw

http://www.youtube.com/watch?v=hH4M900bDZQ


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-9-2010 om 21:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Royal Club 5-9-2010 21:31 Print reply

Posts: 60390
in die ene seconden dat je precies voor de camera rijd heb ik helaas niks kunnen opmerken waarvan ik zeg, dat klopt er niet.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 5-9-2010 21:33 Print reply

Posts: 4605
Wil je dan stationair horen draaien?

De camera monteren op de mb gaat momenteel niet, daar moet ik nog een plaatje voor maken.

Maar zonder kuip zal je toch niet veel horen door de wind.

Van dit DTR125 moet ik toch zo winnen, kwa optrekken en topsnelheid, die heeft maar 15pk (altans op papier). Kan toch niet dat mijn mb ook 15 pk heeft.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-9-2010 om 21:35 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 5-9-2010 21:37 Print reply

Posts: 60390
wat heb ik nou aan stationair draaien

als je niet weet hoe je moet afstellen lees je mn how to maar en anders vraag je iemand die er wel verstand van heeft.


opvallend is idd dat je powerband echt afgekapt word opeens, ik denk dat als ik er zelf op zou rijden dat ik te laat zou schakelen. zeker dat dit aan de ontsteking ligt? ik weet van quintus zn brommer dat die, sinds die met een erg ruime squish rijd, ook vrij abrupt stopt met toeren draaien..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Royal Club 5-9-2010 21:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wil je dan stationair horen draaien?

De camera monteren op de mb gaat momenteel niet, daar moet ik nog een plaatje voor maken.

Maar zonder kuip zal je toch niet veel horen door de wind.

Van dit DTR125 moet ik toch zo winnen, kwa optrekken en topsnelheid, die heeft maar 15pk (altans op papier). Kan toch niet dat mijn mb ook 15 pk heeft.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-9-2010 om 21:35 uur.


laat dat vermogen verhaal lekker achterwege, tis voorlopig toch niet van toepassing zorg eerst dat dat ding door toeren geen brult zoals die van olaf ipv zielig bij 7k ofzo stopt. hiermee op het circuit zou ik er alleen in de paddock mee rijden bij gebrek aan een snor zip.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
grasmaaier89 5-9-2010 21:41 Print reply

Posts: 14412
en wij moeten m dan afstellen voor je??


 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
BenjaminDG 5-9-2010 21:41 Print reply

Posts: 4605
Sorry, heb je zin even verkeerd gelezen.

Ligt aan mijn scherm denk ik dat gebarsten is

Afstellen moet ik nog een beetje verbeten, hij stotterd een beetje voor de powerband maar daarna trekt hij hem goed door. Bougiekleur is aan de donkere kant maar dat geeft niet (beter te rijk dan te arm).

Dus sproeiermaat zal ongeveer wel goed zitten, met gasnaald stand ga ik wat spelen.

Squishoogte is 1.0mm, niet te ruim denk ik, compressie zou hij normaal genoeg moeten hebben (kan natuurlijk verhoogt worden).

Ja hij stop zo abrupt met toeren, ook geen overtoeren. Zo'n hpi ontsteking moet toch meer toeren kunnen draaien dan orginele ontsteking?


 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 5-9-2010 21:44 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Sorry, heb je zin even verkeerd gelezen.

Ligt aan mijn scherm denk ik dat gebarsten is

Afstellen moet ik nog een beetje verbeten, hij stotterd een beetje voor de powerband maar daarna trekt hij hem goed door. Bougiekleur is aan de donkere kant maar dat geeft niet (beter te rijk dan te arm).

Dus sproeiermaat zal ongeveer wel goed zitten, met gasnaald stand ga ik wat spelen.

Squishoogte is 1.0mm, niet te ruim denk ik, compressie zou hij normaal genoeg moeten hebben (kan natuurlijk verhoogt worden).

Ja hij stop zo abrupt met toeren, ook geen overtoeren. Zo'n hpi ontsteking moet toch meer toeren kunnen draaien dan orginele ontsteking?




16k makkelijk.

verder zegt die bougie niet zo gek veel op zon korte inloop tijd.. lekker luisteren naar je brommer ipv kijken..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Marcooow 5-9-2010 21:45 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Sorry, heb je zin even verkeerd gelezen.

Ligt aan mijn scherm denk ik dat gebarsten is

Afstellen moet ik nog een beetje verbeten, hij stotterd een beetje voor de powerband maar daarna trekt hij hem goed door. Bougiekleur is aan de donkere kant maar dat geeft niet (beter te rijk dan te arm).

Dus sproeiermaat zal ongeveer wel goed zitten, met gasnaald stand ga ik wat spelen.

Squishoogte is 1.0mm, niet te ruim denk ik, compressie zou hij normaal genoeg moeten hebben (kan natuurlijk verhoogt worden).

Ja hij stop zo abrupt met toeren, ook geen overtoeren. Zo'n hpi ontsteking moet toch meer toeren kunnen draaien dan orginele ontsteking?




denk dat je cilinder gewoon niet heel erg hoogtoerig is wat zoiezo is met een mt8 blok waar je een niet aangepaste cilnder onder gooit (met aangepaste/getunede cilinder zal die wel hoogtoerig zijn)

en eerst beter afstellen
mag een hpi trouwens niet minder vooronsteking want 3mm lijkt mij vrij veel

ik heb geen idee of dat normaal is maar ik heb een motoplat binnenrotor en die man waarvan ik die heb zei dat ik hem 1.9mm vooronsteking moest zetten
 
faster than a bullet!
Maup 5-9-2010 21:46 Print reply

Posts: 4353
offtopic, maar on-project: Dit beest ging je toch op methanol laten lopen? Daar hoor ik je al een paar maanden mooie praat over houden
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Royal Club 5-9-2010 21:47 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


denk dat je cilinder gewoon niet heel erg hoogtoerig is wat zoiezo is met een mt8 blok waar je een niet aangepaste cilnder onder gooit (met aangepaste/getunede cilinder zal die wel hoogtoerig zijn)

en eerst beter afstellen
mag een hpi trouwens niet minder vooronsteking want 3mm lijkt mij vrij veel

ik heb geen idee of dat normaal is maar ik heb een motoplat binnenrotor en die man waarvan ik die heb zei dat ik hem 1.9mm vooronsteking moest zetten


en hoe vergelijkbaar is hpi met motoplat dan.

op am6 werkt 3mm prima.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 5-9-2010 21:48 Print reply

Posts: 4605
HPI zegt tussen 2 en 4 maar ja stel mezelf ook vragen bij welke motor ze dan hebben getest, ga hem is op 2mm voorontsteking zetten.

Morgen even andere tandwielen bestellen, 16/40 ipv 15/42 want dat lijkt me een beetje te licht vertand (is wel leuk die wheelies maar ja).
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 5-9-2010 21:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
HPI zegt tussen 2 en 4 maar ja stel mezelf ook vragen bij welke motor ze dan hebben getest, ga hem is op 2mm voorontsteking zetten.

Morgen even andere tandwielen bestellen, 16/40 ipv 15/42 want dat lijkt me een beetje te licht vertand (is wel leuk die wheelies maar ja).


houd m voorlopig maar kort vertand, die lange vertanding is vet kut als je afstelling wil nalopen in hogere versnellingen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 5-9-2010 21:49 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
HPI zegt tussen 2 en 4 maar ja stel mezelf ook vragen bij welke motor ze dan hebben getest, ga hem is op 2mm voorontsteking zetten.

Morgen even andere tandwielen bestellen, 16/40 ipv 15/42 want dat lijkt me een beetje te licht vertand (is wel leuk die wheelies maar ja).


Maup:: eerst benzine daarna methanol, alle onderdelen liggen hier al hoor.

Eerst zorgen dat hij goed draait op benzine daarna op methanol.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 5-9-2010 22:45 Print reply

Posts: 14881
Zet die HPI maar op 4, rijd ik ook mee.

En ten 2e. HPI kan tot 20.000 toeren en is tot 19.000 stabiel.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 5-9-2010 23:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zet die HPI maar op 4, rijd ik ook mee.

En ten 2e. HPI kan tot 20.000 toeren en is tot 19.000 stabiel.


ja, en nu toerentallen die je daadwerkelijk draait
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 5102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved