Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Welnu hij wil niet starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 713 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Welnu hij wil niet starten
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 18-8-2010 17:47 Print reply

Posts: 4605
Tja kan ik cilinderkop gaan aanpassen

De verbrandingsruimte moet toch anders gemaakt worden om dat tussen bougie en zuigertop er maar 2-3 mm zit.

Met een te hoge compressiue voor benzine naar mijn mening.

Iemand een idee hoe ik die kan meten?

Ik heb een meter die tot 20 bar kan maar mijn boulleneur (luchtsleutel) krijgt de krukas niet rond wanneer de bougie/meter er in zit.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-8-2010 om 17:48 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Paul de Salmiakbal 18-8-2010 17:53 Print reply

Posts: 5285
Rond draaien of kicken? Aanlopen?
Je hoeft hem toch niet persee met een luchtsleutel rond te draaien?
 
BenjaminDG 18-8-2010 17:54 Print reply

Posts: 4605
Enige manier om hem te kunnen starten is aanlopen, kickstart ligt er af.

Hoe ga jij dan meten rijdens het aanlopen?

Die meter moet je er met je hand indrukken, zit een rubberen uiteinde aan. Dus geen meter die op een opengeboorde bougie zit.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-8-2010 om 17:55 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 18-8-2010 19:24 Print reply

Posts: 4605
Ja nog altijd niks dus, heb cilinder zitten drogen lopen als ook hem laten uitdampen door de brommer zonder uitlaat en inlaat in de zon te zetten.

Heb startpiloot er in gespoten ook niks.

Compressie heeft hij genoeg.

Bougie vonkt goed.

Cilinderkop is niet vlak want heb er een nieuwe cilinderkoppakking opgestoken en brengt niks op (er komt nog steeds een hoge toon vanaf de cilinder wanneer de zuiger naar bdp gaat, je kan het best vergelijken met het geluid dat vogels maken).


 
Vlaanderen vrij!
kenny77 18-8-2010 19:28 Print reply

Posts: 29286
kopje even vlakken.
 
BenjaminDG 18-8-2010 21:17 Print reply

Posts: 4605
Hij heeft nogthans voldoende compressie, misschien zelfs wel te veel.

Heb er nu even een 26mm mikuni opgezet en net het zelfde.

Stage 6 carburateur, spruitstuk en 6 kleppen membraan zijn dus in orde.

Morgen terug de origineele ontsteking er op zetten.

Maar de bougie vonkt goed, een blauwe vonk.

Cdi heb ik doorgemeten en geeft weerstand waardes.

Kan hij niet starten door teveel compressie?

Dat hij het mengsel al door de cilinderkop en de speling van de zuigerveer blaast alvorens hij het kan ontsteken?
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 18-8-2010 22:14 Print reply

Posts: 4605
Heb het probleem af gevonden, bij nadere inspectie geeft de bougie maar een zwakke vonk.

Ook begint hij maar te vonken wanneer de luchtsleutel al redelijk snel draait.

Heb een m6 bout in de bougiedop gestoken om te kijken hoever de vonk van de kop blijft overgaan.

Vanaf 2-3 mm stop de vonk met overgaan van cilinderkop naar de m6 bout.

Bobijn stuk?
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 18-8-2010 23:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Heb het probleem af gevonden, bij nadere inspectie geeft de bougie maar een zwakke vonk.

Ook begint hij maar te vonken wanneer de luchtsleutel al redelijk snel draait.

Heb een m6 bout in de bougiedop gestoken om te kijken hoever de vonk van de kop blijft overgaan.

Vanaf 2-3 mm stop de vonk met overgaan van cilinderkop naar de m6 bout.

Bobijn stuk?

ja, of cdi of stator.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 19-8-2010 13:34 Print reply

Posts: 4605
Was blijkbaar de bougiekabel want ik heb er een stuk afgeknipt omdat ik vond dat er nog weinig kopere draad inzat en nu vonkt hij wel goed.

Tot ongeveer 1cm slaat de vonk nog ver naar bout of bougie.

Lijkt me goed?

Heb al proberen starten en er kwamen al een paar paffen uit de uitlaat dus hij ontsteekt wel.

De klootzak is nu wel verzopen dus even starten zit er nog niet in.

Heb een nieuw probleem gevonden, de stator is gescheurd aan het gat waar de spoel is op gemonteerd.

Zo laten en rijden of reparen of nieuwe statorplaat halen?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-8-2010 om 13:34 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 2544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved